Ko je Facebook za vrtoglavi dve milijardi dolarjev kupil trenutno najnaprednejše podjetje za virtualno realnost Oculus VR, so se pojavila mnoga ugibanja, kaj bi združitev lahko prinesla. V obeh podjetjih so bili ob nakupu precej redkih besed in govorili predvsem o priložnostih za ugodnejše in uporabnikom bolj dostopne naprave za doživljanje virtualne realnosti. Na letošnjem TechCrunchevem dogodku Disrupt pa je izvršni direktor Oculusa Brendan Iribe predstavil prvo ambiciozno vizijo. Občinstvu je razkril, da bi podjetji skupaj lahko izdelali MMO oziroma množično večigralsko izkušnjo, ki bi sočasno vključevala milijardo uporabnikov.

Irbe sicer priznava, da bi tako velik MMO zahteval precej obsežnejše omrežje, kot obstaja danes, a dodal, da je facebookovo omrežje odlično mesto za začetek. Namignil je tudi, da bi lahko šlo za neke vrste metasvet, ki bi združeval različne virtualne svetove.

Virtualna tehnologija za raziskovanje vesolja

Analitiki ocenjujejo, da je bil potencialni dostop do milijarde uporabnikov eden od glavnih razlogov, da so se pri Oculusu odločili pridružiti Facebooku, namesto da bi se priključili kakemu podjetju, ki se ukvarja z video igrami. Podjetje sicer zatrjuje, da njihovi načrti še naprej vključujejo trg video iger, a da se zavedajo, da omejitev na izključno ta segment predstavlja nepotrebno samoomejevanje dosega. »Bi izdelali platformo za milijardo ljudi ali zgolj za 10, 20 ali 50 milijonov?« je odločitev predstavil Irbe ter opozoril, da se igralne konzole prodajajo precej slabše od pametnih prenosnih naprav.

Čeprav se vizija milijardnega MMO-ja zdi obetavna, pa je še precej oddaljena. Sprva bo podjetje poskušalo ustvariti virtualne izkušnje na manjši ravni in poleg video iger omogočilo uporabo virtualnega sveta za komunikacijo z avatarji drugih uporabnikov. Zelo zabavno in koristno aplikacijo virtualne realnosti pa je lani predlagala Nasa, ki si je zamislila virtualni svet, kjer bi milijarda ljudi pomagala iskati znake življenja na drugih planetih. Če se sliši kot kakšna znanstvenofantastična video igra, potem je to znak, da gre zamisel v pravo smer.