Morda vse našteto za običajno verzijo tega Peugeotovega lepotca niti ne velja popolnoma, v najbolj »brutalni« različici s priponko R pa je kompromisov, ki ga naredijo za vsakodnevno uporabo prijaznejšega, manj. In je zaradi tega seveda posledično na drugi strani užitka med vožnjo lahko toliko več. A le med posebno vrsto vožnje – zadrževati 270 konjev (199 kilovatov), ki jih je iz sebe zmožen »spustiti« 1,6-litrski turbobencinski motor, na primer v mestu, je namreč prava muka. Saj ob speljevanju pri semaforjih lahko občutite pospeške in uživate ob rezgetanju motornih konjičev, a se morate kaj hitro močno brzdati, da ne kršite pravil, ob tem pa so v precejšnjo napoto tudi vse cestne »nepravilnosti«, ki jih v mestih pač nikdar ne zmanjka. No, saj če po čem, tudi naše državne ceste zagotovo ne slovijo po svoji kakovosti in urejenosti, a se vendar najdejo takšne, na katerih lahko lastniki avtomobilov, kot je RCZ R, uživajo. V skrajnem primeru pa smo tudi čez mejo precej hitro...

Naj vse skupaj ne zveni kot poziv k pretirano hitri vožnji (RCZ R je takšne sicer več kot sposoben, o čemer priča že dejstvo, da ima najvišjo hitrost elektronsko omejeno na 250 km/h), saj to še zdaleč ni vse, kar ta in njemu podobni avtomobili zmorejo. Tudi pospeški (do hitrosti 100 km/h pri RCZ R znaša 5,9 sekunde), hitro vijuganje po ovinkastih cestah, kot bi bili na tračnicah, prestavljanje natančnega 6-stopenjskega ročnega menjalnika, nagla zaviranja in podobni elementi vožnje so s takšnim avtomobilom povsem drugačno doživetje kot s kakšnim drugim, pa četudi bi se po golih številkah med seboj lahko primerjala. In vse to se da doseči tudi tako, da ostanemo znotraj omejitev hitrosti. Še več, takšna vožnja s takim avtomobilom predstavlja tak užitek, da se boste z njim raje kot po avtocesti do, na primer, Obale zapeljali po »stari« cesti. In če boste tam želeli ostati dlje, boste v prtljažnik tega 4,29 metra dolgega avtomobila brez težav pospravili tudi kovček ali dva, saj premore več kot zelo solidnih 321 litrov prostornine.

Seveda pa tovrstni užitki niso poceni. A v primeru peugeota RCZ R vseeno nižji kot pri kakšnem drugem podobnem avtomobilu. Za vrhunske užitke, ki se začnejo že s pogledom na to oblikovno zares prečudovito avtomobilsko stvaritev in se v kabini ob zelo dobrih materialih le stopnjujejo ter vrhunec doživijo med vožnjo, boste namreč morali v osnovi odšteti 41.060 evrov. In nato vsem obveznim nadaljnjim stroškom prišteti še ceno dobrih osmih litrov bencinskega goriva na 100 kilometrov vožnje – toliko približno vam bo namreč RCZ R na omenjeni razdalji porabil. V zameno pa med drugim dobite bogato opremljen privlačen avto (ABS, ESP, ASR, EBD, tempomat, senzor za dež, dinamični ksenonski žarometi, samodejna dvopodročna klimatska naprava, parkirni senzorji zadaj, navigacijska naprava, USB in bluetooth, športni sedeži z dodatno bočno oporo v usnju/alkantari...) in predvsem užitke z veliko začetnico!

Več fotografij in tehnični podatki na www.dnevnik.si