V Kliki, gazeli, ki je bila lani nominirana za gazelo osrednje Slovenije, v teh dneh pospešeno zaposlujejo, kar je posledica razvoja novih produktov predvsem na področju gaminga, ki je le eno od njihovih področij dela, saj razvijajo programsko opremo predvsem na področju razvoja mobilnih aplikacij v različnih industrijah, kot so bančništvo, zavarovalništvo, turizem, telekomunikacije, založništvo, igralništvo in lokacijske storitve.

Odprtih imajo sedem delovnih mest za ključne kadre, kot so vodja IT-projektov, direktor razvoja poslovanja za področje športnih produktov, inženir za podporo strankam pri integraciji, strokovnjak za trženje programskih rešitev na domačih in tujih trgih, izkušeni razvijalec mobilnih aplikacij, izkušeni front-end razvijalec in tehnični koordinator za Live Streaming.

Od vodje IT-projektov, na primer, pričakujejo vsaj pet let delovnih izkušenj z vodenjem projektov ter poznavanje agilnih metod razvoja IT-produktov. Izkušene kadre potrebujejo, ker lahko le tako, poudarja Gregor Rebolj, direktor Klike, ki trenutno zaposluje že 75 ljudi, dosegajo visoko postavljene cilje. V svojo sredino, kjer dela tudi pet programerk, sicer sprejemajo tudi programerje z manj izkušnjami, a le take, ki so res visoko motivirani.

»Lani smo veliko vlagali v razvoj predvsem na področju proizvodov, ki jih razvijamo za Sportradar in naj bi dali rezultate že kmalu letos. Prvi odzivi, ki smo jih dobili na sejmih, so dobri, sedaj so na potezi prodajalci znotraj Sportradarjeve mreže. Za zaposlitev pri nas se zanimajo tudi ljudje iz tujine in do sedaj smo prejeli zelo dobre prijave, a kaj ko se ljudje pri nas velikokrat zaradi izjemne obdavčitve plače potem raje ne zaposlijo. Ko po izračunu ugotovijo, kako visoko bo plačilo za njihovo delo, so zelo presenečeni.«

Področje gaminga je v vzponu. Najmočnejši trg so ZDA, kjer so pred pol leta kupili podjetje in si tako utrdili položaj na tej celini, saj so v Južni Ameriki pisarno že imeli. »Vse močnejši trg postaja Afrika, kjer je veliko športnih navdušencev in svet športnih stav cveti. Kar 70 odstotkov uporabnikov pri tem namreč uporablja pametne telefone. Trenutno delamo skupaj s Kitajci na projektu v zvezi z nogometnim svetovnim prvenstvom,« pojasnjuje Rebolj, katerega ekipa je lani promet, ki je sicer leta 2012 znašal 2,4 milijona evrov, povečala za dobro petino.

Klika, ki je sicer od 2012 v večinski lasti Sportradarja, raste tako s kupovanjem drugih podjetij na novih trgih, saj v povprečju kupi dve podjetji na leto, kot tudi s krepitvijo posla na že obstoječih trgih. »Vrednost športnih podatkov je pretežno odvisna od možnosti oglaševanja, ki je v Sloveniji dokaj omejena. Medtem ko tujina oglašuje alkoholne pijače, jih v Sloveniji ne morejo, ali pa loterijo, ki pa je v Sloveniji samo ena. Slovenski trg je torej za to dejavnost premajhen.« jpš