Bosanci bi zaščitili čevapčiče

Mnogo je razprav o tem, kje so najboljši čevapčiči. Eni najbolj znamenitih so gotovo bosanski čevapčiči. Zato so na Inštitutu za intelektualno lastnino Bosne in Hercegovine začeli iniciativo, da bi se v Evropski uniji zaščitili bosanski čevapčiči, ki so, kot so zapisali, »že stoletja prisotni v Bosni«. Namestnik inštituta Jovan Šarac je novinarjem dejal, da so »čevapčiči eden od najboljših simbolov Sarajeva in BiH, gotovo pa so najbolj okusen simbol, ki bi ga morali zaščititi kot blagovno znamko«. Pri tem so še opozorili, da se Bosancem ne sme zgoditi enako, kot se je Hrvatom, ki ne morejo zaščititi pršuta, in Srbom, ki so jim Čehi odvzeli pravico do slivovke.

Vino je kulturna dediščina

Francoska vlada je storila korak naprej k priznanju vinske kulture v Franciji. Francoskemu senatu so namreč predlagali, da naj francosko vino prizna kot del francoske kulturne dediščine. To je že drugi poizkus, da vino dobi ta visok status. Pred dvema letoma so predlog zavrnili, o tokratnem predlogu bodo razpravljali aprila. Predlagatelji menijo, da je vino v Franciji neizpodbiten del nacionalne identitete in simbol Francije v svetu. Prav tako naj bi vino že 2000 let bistveno prispevalo k francoskemu gospodarstvu, znanje o vinu pa se prenaša iz generacije v generacijo.

Kako odkriti kritika

V Chicagu je kritik restavracij časopisa Chicago Tribune v kuhinji ene od restavracij naletel na presenetljivo odkritje, ki bi moralo ostati skrito njegovim očem. Na steni so imeli namreč nalepljena navodila osebju, kako prepoznati kritika restavracij. Med drugim naj bi ti ljudje nepričakovano veliko spraševali o ponudbi in hrani v restavraciji, si ogledovali notranjost restavracije in opazovali natakarje pri delu. Med navodili je tudi zapisano, naj zaposleni ob odkritju kritika ostanejo mirni, kuharjem in vodji restavracije pa naj nemudoma sporočijo, za katero mizo sedi. Od ocene restavracije je namreč odvisen posel. Lastnik te restavracije se je ob razkritju izgovarjal, da imajo v veliki večini restavracij podobna navodila.

Oprah bo imela svoj čaj

Oprah Winfrey (na sliki) je podjetna ženska, ki se ne loteva le televizijskih pogovornih oddaj, ženskih časopisov in shujševalnih načrtov. Sedaj bo imela tudi svoj čaj. V sodelovanju s Starbucksom in čajnimi eksperti bo izdelala svoj okus čaja, ki ga bodo seveda prodajali z njenim imenom. Bo mešanica cimeta, ingverja, kardamoma in žbic, pomešanih s črnim čajem in čajem rooibos. Kot je dejala, ima rada močne čaje polnega telesa z mnogo začimbami. Del dobička od prodaje bo namenjen njenim izobraževalnim fundacijam.