Renault je imel pred sezono težave z motorjem. Se v vaši karieri spomnite kakšnega podobnega začetka sezone?

Dobro bi moral premisliti, saj sem se že nekajkrat pošteno uštel pri oceni. Seveda ne bi rad napovedoval ali ocenjeval njihovega dela, a imamo zdaj, tik pred prvo dirko, na pladnju toliko novosti in sprememb, da bo trajalo nekaj časa, da vse ekipe in proizvajalci počasi razporedijo svoje prioritete in načine, kako se zadeve lotiti. Zato ni pošteno primerjati letošnje sezone z minulimi. Ker bi se lahko že čez nekaj dirk pokazalo, da bi bil nepošten do kogar koli.

A vendar: kako bodo pri Renaultu in njihovih ekipah delovali naprej? Kaj pa druge ekipe?

Tudi na to vprašanje težko odgovorim, sami vam tega verjetno ne bodo povedali. Drugi opazovalci dejansko ne poznamo, koliko zares zaostaja Renault, če sploh, za tekmeci, kje so njihove najšibkejše točke. Je to le manjša moč motorja, prevelika poraba goriva ali zanesljivost? A eno drži: ekipe so imel na testiranjih velike težave s pregrevanjem, eni večje, drugi manjše, a pri nikomer ni bilo idealno. Renaultu pa tako in tako ni uspelo zares testirati in voziti na vso moč, njihovi testi so bili bolj preverjanje delovanja sistemov. Zato so odpeljal sorazmerno malo kilometrov, saj so se bojevali z občutnim pregrevanjem sistemov, kar je za seboj potegnilo nezanesljivo delovanje. Ferrari je glede na čase kar dobro razvil dirkalnik, a to je bilo zelo verjetno na račun precej večje porabe goriva. Če je to res, potem bodo morali na dirkah voziti s precej manjšo močjo, da bodo sploh lahko prišli do cilja.

Poraba goriva, to je tema, okoli katere se trenutno poraja največ vprašanj. A vendar so nove motorje in dodatne sisteme razvili ravno zato, da bi bili motorji manj potratni.

Da, ampak ne smemo pričakovati, da bo tako kot nekoč, ko so dirkalniki nenadoma obstali ob stezi, danes je tehnologija preveč napredovala, da bi videvali te nenadne odstope. Že po petih krogih namreč inženirji vedo, koliko goriva lahko porabiš za določeno razdaljo, in se moraš temu prilagoditi. Ne ocenjujmo prehitro, nova pravila so šele prišla, pred nami je prva dirka, iz preteklosti vemo, da ko ekipe enkrat zares zaženejo svoje razvijalne laboratorije in pisarne in ko se začnejo v praksi kazati rešitve, se zadeve začnejo odvijati zelo hitro.

Če se ustavimo še pri videzu dirkalnikov. Ti letos niso najbolj estetski, a po drugi strani vidimo veliko različnih rešitev.

Osebno mi ti dirkalniki niso všeč. Nekatere ekipe so zahteve rešile bolj elegantno, druge spet manj. A vprašati se moramo, zakaj sploh taki nosovi? Ne zato, ker oblikovalci ne bi znali oblikovati, pač pa zato, ker imajo vsi težave s težo dirkalnika in skušajo privarčevati pri vsakem gramu ogljikovih vlaken. Seveda morajo pri tem zadostiti tehničnim zahtevam, samo to jih zanima. Letošnji dirkalniki so zato oblikovani na zadnjo še dovoljeno težo ali dimenzijo. Oblika in ocene, ali je kaj lepo ali ne, jih res ne zanimajo. Drugi so jim predpisali okvir, znotraj katerega se lahko gibljejo, oni bodo šli na samo mejo dovoljenega. Imeti najlepši dirkalnik in se voziti v ozadju danes ne pomeni prav nič.

Pa vendar, mar ne bi mogli pri določanju pravil gledati tudi na videz dirkalnika?

Formula 1 je inženirski šport na vseh ravneh. Lahko bi dirkali tudi z 20 odstotki sedanjega povprečnega proračuna ekipe in pri tem še vedno precej zaslužili. A to ni v inženirski naravi. Vsak inženir bo zapravil zadnji cent, da bi bil njegov dirkalnik še hitrejši. In izrabil bo čisto vse dovoljene prijeme, da bo njegov dirkač v nedeljo stal na najvišji stopnički.

Povzeto po motorsport-total.com