Seznamu modnih ikon dodajamo še eno ime. Resda ni na dveh (dolgih) nogah, temveč na štirih kolesih, a vseeno. Mini namreč povsod, kjer se pojavi, že od leta 1959 poskrbi za navdušenje naključnih opazovalcev, lastniku pa dviguje ugled. Ta je seveda povezan tudi s ceno, saj modne ikone niso poceni. In če ga želite v novi četrti generaciji zapeljati v svoj hlev, so desettisoči evrov na računu vsaj tako nujni kot voda za preživetje v puščavi. Na ceniku namreč piše: mini one 75 kW 17.600 evrov!

Saj vemo, kaj boste rekli: »Veliko denarja za malo pleha!« A preden si drznete na glas povedati svoje mišljenje, vam svetujemo: sedite za volan, prevozite nekaj kilometrov in šele tedaj bodite glasni. Stavimo, da ne boste. Mini že v notranjosti izstopa. Številna stikala tudi na stropu še najbolj spominjajo na kokpit (starejšega) potniškega letala (DC-6), v oči takoj pade velik sredinsko nameščen okrogel prikazovalnik z barvnim zaslonom, z novo generacijo tudi ni več manjšega očitka na račun preglednosti, saj so zunanji ogledali občutno povečali in tudi sicer je notranjost zavoljo dodatnih centimetrov v vse smeri za voznika prostorsko razkošnejša. Nam je pa žal, da se mu po žilah vsaj malce ne pretaka italijanska kri. Prepričani smo namreč, da bi lahko bila notranjost še veliko bolj trendovska, dvobarvna kombinacija pa bi s še nekaj dodanimi modnimi vzorci popestrila dolgočasje do te mere, da bi bil na oblikovalce ponosen celo pokojni modni oblikovalec Gianni Versace. Iz vzorcev bi zlahka skreirali oprijeto obleko, ki bi poudarila obline katere koli od naših petih supermodelov.

Nimate otrok, ste športen tip in užitkar? Potem je mini kot nalašč za vas. Na zadnjo klop sploh ne poskušajte zlesti, saj dostop zavoljo le prednjega para vrat zahteva poznavanje vsaj osnovnih gimnastičnih prvin (petvratna različica sledi jeseni), je pa prtljažnik pridobil občutnih 51 litrov (na 211), da odslej ne bo več težav, kam s prtljago. Seveda je njegovo naravno okolje ovinkasta cesta. Nanjo je prilepljen podobno kot dojenček na mamine prsi, marsikomu pa nehote prikliče spomin na dneve, ko je prvič sedel v gokard. Doživetje je ekstatično, že skorajda orgazmično. Kako močan bo orgazem, pa je odvisno od motorizacije. Oba nova 1,5-litrska trivaljnika, ki sta naprodaj z današnjim dnem, bencinski s 136 konji (100 kW) kot cooper (20.300 evrov) in dizelski s 116 konji (85 kW) kot cooper D (21.700), sta na nas naredila velik vtis, saj sta dovolj zmogljiva (bencinar do stotice potrebuje že dirkaških 7,9 sekunde), prožna in tudi varčna (poraba med 6 in 8 litrov), nobeno presenečenje pa seveda ni, da nas je na zadnjico vrgel 2-litrski bencinar s 192 konji (141 kW), ki uteleša minijevo nrav, ljubezen pa postaja iz ovinka v ovinek močnejša. A žal tudi draga. Dvakratno. Prvič, ker je voziti v skladu s hitrostnimi omejitvami še težje kot sitemu pojesti kos čokoladne torte. In drugič, ker je cooper S vaš za 24.500 evrov, v kar je všteta tudi tri centimetra daljša karoserija – dolžinski meter sicer pokaže številko 3,82. Ker so na seznamu minijevih bombončkov tudi pametni tempomat, samodejno parkiranje, prikazovalnik podatkov na vetrobranskem steklu in mamljivo usnje, se cena hitro povzpne prek (nerazumne) meje 30 tisočakov.

P. S.: Katero ikono izbrati? Mini, kapo dol, toda Cindy še vedno nima konkurence!

Več fotografij na www.dnevnik.si