Pred karavano formule 1 je naporna sezona. Tako vsaj vedo povedati tisti, ki so neposredno vpleteni v ta šport, saj so nova pravila dobesedno vse postavila na glavo. Sprememb je toliko, da inženirji skorajda niso vedeli, kje začeti. Če pa bo to kaj pripomoglo k boljšim dirkam, bo seveda pokazal čas. A že zdaj je jasno, da vsi niso domače naloge naredili tako, kot bi jo morali. In da bi na vrhu lahko letos gledali druge obraze kot zadnjih nekaj sezon.

Sprememb je torej veliko, začnimo pri najbolj očitni in tudi najbolj »slišni«, motorju. Namesto 2,4-litrskega osemvaljnika – ti motorji so zmogli okoli 750 konjev – so zdaj v dirkalnikih nameščeni 1,6-litrski turbo šestvaljniki, ki pri največ 15.000 vrtljajih zmorejo okoli 600 konjev. Za nekaj dodatne moči seveda skrbita turbo polnilnik in hibridni sistem, ki še bolj poudarja ponovno izrabo energije. S tem se začenja drugo turbo obdobje v formuli 1, prejšnje se je končalo leta 1988. Poleg vsega je zdaj drugačen predvsem zvok motorja, kar bo mnogo ljubiteljev tega športa spravilo v nejevoljo. Pri menjalnikih je novost, da imajo zdaj osem prestav (prej sedem) in seveda vzvratno prestavo, en menjalnik pa mora zdržati šest dirk, torej eno več kot do sedaj. In ekipe bodo morale pred začetkom sezone izbrati osem različnih prestavnih razmerij, med sezono pa bodo lahko naredile le eno spremembo v prestavnih razmerjih. Glede na veliko večji navor motorja bo to zdaj še težje delo, predvsem pa se bodo morali na nov način vožnje navaditi tudi dirkači, ki bodo tako imeli veliko več dela v kokpitih. »Zdaj bomo morali precej bolj nežno pospeševati iz ovinkov, saj se bosta pogonski kolesi še raje zavrteli v prazno,« je povedal dirkač Tora Rossa Jean-Eric Vergne. »Imeli bomo več možnosti nastavitev motorja, več se bomo lahko igrali s sistemom ERS, predvsem pa bomo morali biti zelo previdni, saj bomo imeli za celotno dirko na voljo le 100 kilogramov bencina.« V dirkaškem žargonu se namreč količina goriva meri v kilogramih, ker tako lažje preračunavajo najmanjšo dovoljeno težo dirkalnika, ki bo od letos naprej znašala 691 kilogramov.

Varčevanje z gorivom bo torej pisano z veliko začetnico, za mnoge dirkače pa to ne bo nič novega. »Saj že lani nismo mogli voziti s polnim plinom, od prvega kroga dirke dalje smo morali paziti na obrabo pnevmatik, zdaj pa ne bomo smeli dati plina do konca zaradi porabe. In v čem je potem razlika? Dejstvo je, da ne bomo mogli voziti na vso moč, sami pa si odgovorite, ali je to potem še pravo dirkanje,« je povedal dirkač Ferrarija Fernando Alonso, ki pa je poudaril, da glede na njegov slog vožnje velikih sprememb pri porabi ne bo. Kajti dirkači se zdaj v krogu po prihodu v cilj ne bodo smeli več ustaviti ob stezi, da bi privarčevali dovolj goriva, ki mora ostati v posodi za analizo. »Varčevanje z gorivom bo letos še bolj ekstremno. Zato bomo morali na primer na koncu dolge ravnine prej vzeti plin in dirkalnik pustiti, da se 'odkotali' do ovinka. Izguba časa pri tem bo minimalna, varčevanje z gorivom pa ogromno. Na nekaterih stezah pa bo vseeno proti koncu dirke šlo zelo na tesno. To postavlja inženirje pred nove preizkušnje, saj bo letos možno iskati še več nastavitev,« je prepričan dirkač Mercedesa Nico Rosberg. Iz sistema KERS je zdaj nastal ESR, katerega funkcija je enaka, le da zdaj ta pomaga s 160 konji (prej polovico manj), energijo bo sistem dobival od na primer zaviranja in zdaj tudi od toplote iz izpušnega sistema. Ti dodatni konjički bodo dirkaču na voljo 33,3 sekunde na krog, torej približno petkrat dlje kot pri sistemu KERS.

Pirelli ostaja dobavitelj »črnega zlata«, pri čemer so nove pnevmatike na zadnji osi za dva centimetra širše kot lani. Za največ pozornosti pa je vseeno poskrbela nova predpisana aerodinamika dirkalnikov, ki so po mnenju mnogih letos eni najmanj estetskih v vsej zgodovini formule 1. Za to je poskrbel predpis, ki je največjo višino sprednjega dela dirkalnika s 550 znižal na 185 milimetrov. Sprednja krilca so zdaj nekoliko ožja, s 1800 so jih skrčili na 1650 milimetrov. Na zadnjem krilcu so prepovedali spodnji element, tako imenovani beam wing, pa tudi sicer mora biti element krilca zdaj postavljen nekoliko bolj položno. Ostaja pa seveda sistem DRS. Med drugimi novostmi omenimo še dodatno petsekundno kazen za »manjše prekrške«, dirkači pa bodo zdaj dobivali tudi kazenske točke. Kdor jih bo v 12 mesecih nabral 12, bo dobil prepoved nastopanja na eni dirki. Poleg tega bo zdaj dirkač svojo »klasično« kazen lahko odsedel v boksih, takoj po njenem izteku pa bodo mehaniki začeli delati na njegovem dirkalniku. Ena zanimivih sprememb so zdaj fiksne startne številke, dirkači so si lahko izbrali svoje za tako rekoč celo kariero, številka 1 pa je seveda še naprej rezervirana za aktualnega svetovnega prvaka.