To so bili tudi dnevi, ko je marsikdo spoznal, kako pomembna je električna energija v vsakdanjem življenju. Kar nenadoma ni bilo ne svetlobe ne ogrevanja, da o izgubljenem internetnem ter mobilnem signalu ne govorimo. Skoraj čez noč so glavne ljudske potrebe postale, kako si kaj skuhati in kako se umiti. Kot da se je življenje vrnilo sto let v preteklost. Toda vremenska ujma ni razkrila samo človeške odvisnosti od elektrike, ampak tudi od avtomobilov. Led in sneg sta namreč oklenila številne ceste do zaselkov in samotnih hiš na slovenskem podeželju, zato so varno vožnjo omogočala zgolj vozila na štirikolesni pogon. In verjemite nam – tega ne govorimo v tri dni, ampak iz lastnih izkušenj. Poskušali smo se prebiti navkreber po zasneženi cesti z limuzino na zadnji pogon, a ni nam preostalo drugega, kot da smo dali v vzvratno prestavo in se zapeljali do najbližjega križišča, kjer smo obrnili in se vrnili na očiščene poti.

A na našo srečo smo le nekaj dni pozneje v roke prejeli ključe dveh športnih terencev, škode yeti in suzukija SX4 S-cross. In zgodba je bila kar nenadoma povsem drugačna. Prevozna je bila vsaka cesta, čeprav zasnežena, testna primerka pa sta nemočna ostala zgolj na poteh, ki so jih zaprla podrta drevesa. Nadnaravnih lastnosti pač nimata, saj SX4 S-cross poganja 1,6-litrski dizelski motor s 120 konjskimi močmi (88 kW), yeti pa dvolitrski dizel s 110 konji (81 kW). Zanimivo je, da pri SX4 S-cross motorja z drugačno močjo sploh ne morete dobiti (lahko le bencinarja), pri yetiju pa bi za to prostornino motorja pričakovali več moči. Kljub zmožnostim, da premagujeta najbolj zavite, strme in razrite poti, pa sta yeti in SX4 S-cross odlična prijatelja tudi z bolj obljudenimi cestami, kjer do izraza pridejo drugačne lastnosti. Na regionalnih in avtocestah se namreč išče udobje in stabilnost, česar imata oba precej. Kljub velikosti, saj je Suzukijev avtomobil dolg 4,3 metra, Škodin pa 4,22 metra, se te gmote ob vožnji ne občuti, saj skozi ovinke lepo plavata tudi pri malce višjih hitrostih. Ta se pri SX4 S-cross ustavi pri 175 kilometrih na uro, pri yetiju pa pri kilometru manj.

Že ob pogledu na oba avtomobila, ki sta konservativne oblike in ne postavljata novih modnih smernic, je jasno, da sta namenjena umirjenim ljudem. Pospeška 11,6 sekunde do stotice pri suzukiju in 12,2 sekunde pri škodi to še dodatno dokazujeta. Vozniki z umirjeno nogo morda niso vedno prvi na cilju, a se zato manj pogosto ustavljajo na bencinskih črpalkah. Pri yetiju to velja zaradi večje posode z gorivom (60 litrov) in ne toliko zaradi porabe dizelskega goriva (7,8 l/100 km), medtem ko je nasprotno pri SX4 S-crossu, ki sprejme 47 litrov dizla, a zato porabi le šest litrov na sto prevoženih kilometrov. Če bi imeli škodin tank in suzukijevo porabo, bi bil to sanjski avtomobil.

Nobene višje znanosti ni niti v notranjosti, saj je vse na svojem mestu brez zapletanja. Morda se komu zdi to dolgočasno, a za vsakdanjo uporabo sta precej praktična. V SX4 S-crossu živcira zgolj gumb za potovalni računalnik, ki je na steklu, kjer sta kazalca za hitrost in obrate, zato se je treba stegniti preveč naprej. Prostora za potnike je več v yetiju, kar je ena glavnih odlik vseh Škodinih primerkov, medtem ko ima pri prtljažniku več gostoljubja SX4 S-cross s 430 litri (yeti 405 litrov). Čeprav sta precej univerzalna primerka, ki lahko zadovoljita obilo vozniških potreb, pa ni preveč ljudska njuna cena. Za novo škodo yeti outdoor 2,0 TDI 4x4 ambition boste namreč odšteli 23.852 evrov, za suzuki SX4 S-cross 1,6 DDiS allgrip elegance+ pa še malce več – 28.350 evrov. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si