110.000 kvadratnih metrov razstavnih prostorov, 250 razstavljalcev, več kot 900 štirikolesnikov, 65 tiskovnih konferenc, več kot 10 tisoč akreditiranih predstavnikov medijev in do zaprtja 16. marca načrtovanih več kot 700.000 obiskovalcev – to so le nekatere impresivne številke ženevskega avtomobilskega salona, ki te dni doživlja že svojo 84. izvedbo. Med številnimi novostmi je za Slovenijo najpomembnejša predstavitev novega renaulta twinga, ki ga bodo izdelovali v Revozu v Novem mestu, sicer pa je na ogled še precej dostopnih avtomobilov in veliko tudi takšnih, o katerih lahko večina samo sanja. O vseh novostih smo pripravili natančen pregled po znamkah, nekatere novosti, ki so že pripravljene, da zapeljejo na cesto, vam predstavljamo tudi v fotografijah, medtem ko koncepti v fotografiji sledijo čez dva tedna.

ALFA ROMEO: Največ pogledov je privabljala kabrioletska izvedenka avtomobila 4C s priponko spider, ki ga za zdaj naslavljajo še s konceptom. Dvosedežnik je od običajne različice težji za 60 kilogramov, opremljen je z znanim 1,75-litrskim turbobencinarjem z 240 konjskimi močmi (176 kilovati) in 350 Nm navora, pospešek do hitrosti 100 km/h znaša 4,5 sekunde, končna hitrost pa 250 km/h, medtem ko so za izpušni sistem poskrbeli pri Akrapoviču. Z enakim motorjem je opremljena tudi giuliettina izvedenka qudrifoglio verde, medtem ko se istoimenska športna izvedenka mita lahko pohvali s 170 KM (125 kW).

ASTON MARTIN: V8 vantage N430 je za razliko od vantagea S na voljo tudi s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, njegov 4,7-litrski motor V8 pa premore kar 436 KM (321 kW), s katerimi pospešek do stotice znaša 4,8 sekunde, končna hitrost pa kar 305 km/h. V beli ali črni barvi se predstavljata tudi posebni izvedenki modela DB9, imenovani black in white carbon edition. Ime je seveda odvisno od barve, v obeh pa najdemo 6-litrski motor V12 s 517 KM (380 kW) in 620 Nm navora.

AUDI: Premierno se predstavlja tretja generacija kompaktnega športnika TT. S 4,18 metra dolžine je malenkost krajši od predhodnika, a ima z 2,5 metra za 3,7 centimetra daljšo medosno razdaljo. Izbira motorjev bo bogata, češnjo na smetani pa bo do prihoda različice RS (prihodnje leto) predstavljala izvedenka TT S s 310 KM (228 kW), ki bo do stotice pospešila v 4,7 sekunde in imela najvišjo hitrost omejeno na 250 km/h. TT bo naprodaj proti koncu leta, cene pa so še neznanka. Nova sta še malčka S1 in S1 sportback, ki ju poganja motor 2,0 TFSI z 231 KM (170 kW), od moči prekipeva tudi kabrioletski S3 (300 KM/220 kW, 5,4 sekunde do 100 km/h), najatraktivnejša pa je študija TT quattro sport concept.

BENTLEY: Tudi tu je glavni poudarek na napenjanju mišic s konjskimi močmi. Novi športnik continental GT speed jih premore kar 635 (467 kW), ti pa poskrbijo za najvišjo hitrost 331 km/h (v različici zgoraj brez 327 km/h). Nova luksuzna limuzina flying spur V8 s 507 KM (373 kW) kljub svoji teži (2,4 tone) za pospešek do stotice potrebuje le 5,2 sekunde, njena končna hitrost pa se ustavi le malo pod 300 km/h. Kmalu bo naprodaj za okoli 170.000 evrov.

BMW: Serijo 4 po kupeju in kabrioletu dopolnjuje različica gran coupe. Gre za 5-vratno kupejevsko limuzino, ki je enako dolga kot »osnovna« kupejevska štirica (4,64 metra), a ima za dober centimeter višjo in 11,2 centimetra daljšo streho, kar pomeni precej več prostora na zadnji klopi. Tudi prtljažnik je s 480 litri za 35 litrov prostornejši. Na začetku bo avto na voljo s petimi motorji, tremi bencinskimi in dvema dizelskima, z močmi med 143 KM (105 kW) v različici 418d in 306 KM (225 kW) v različici 435i. Precej pogledov je privabljal tudi prvi BMW s pogonom na prednji kolesni par: serija 2 active tourer je 4,34-metra dolg enoprostorec s prostornino prtljažnika med 468 in 1510 litri, odvisno od položaja drseče zadnje sedežne klopi, ki bo na voljo tudi s trivaljnim bencinskim motorjem s 136 KM (100 kW). Manjše osvežitve je bil deležen tudi športni terenec X3.

BUGATTI: Kar 1199 KM (882 kW) premore veyron rembrandt edition (2,6 sekunde do stotice). Izdelali bodo natančno tri, vsak pa bo stal 2,18 milijona evrov.

CITROËN: Del ofenzive malčkov na salonu je tudi citroën C1, ki se skupaj s peugeotom 108 in toyoto aygo, s katerima si deli večino lastnosti, predstavlja v obliki druge generacije. C1 bo na voljo s tremi ali petimi vrati in zložljivo platneno streho, v dolžino bo meril 3,46 metra, njegov prtljažnik pa bo imel v osnovi prostornino 196 litrov in se bo lahko razširil do 780 litrov. Na voljo bo z dvema bencinskima motorjema, litrskim z 68 KM (50 kW) in 1,2-litrskim z 82 KM (60 kW). C5 se predstavlja v različici crosstourer, ki je zmožna pri hitrosti do 10 km/h oddaljenost od tal povečati za 6, pri hitrosti do 40 km/h pa za 4 centimetre. Na voljo bo izključno z dizelskimi motorji s 115 do 200 KM (85 do 147 kW), njegova prodajna cena pa se začne pri 31.950 evrih. Na ogled je tudi model C4 cactus, 4,16 metra dolgi mali športni terenec.

FERRARI: Po več kot četrt stoletja je Ferrari v svoj model spet vgradil motor s turbinskim polnilnikom. Ta »čast« je pripadla modelu california T, ki ga poganja 3,8-litrski turbobencinski V8 s 560 KM (412 kW). 4,56 metra dolgi kabriolet z razporeditvijo sedežev 2 + 2 ima v 14 sekundah zložljivo trdo streho, do stotice pospeši v 3,6 sekunde in doseže najvišjo hitrost 316 km/h.

FIAT: Uspešni malček fiat 500 je bil deležen osvežitve z novimi barvami, platišči in notranjostjo s 7-palčnim zaslonom, odslej pa bo na voljo tudi z 0,9-litrskim dvovaljnikom s 105 KM (77 kW) in 145 Nm navora, s katerim avto do stotice pospeši v 10 sekundah, doseže končno hitrost 188 km/h, pri tem pa porabi le 4,2 litra bencina in v zrak izpusti 99 gramov CO2 na kilometer. Na ogled je tudi najbogatejše opremljeni model 500L s priponko beats edition, o katerem smo pisali prejšnji teden, precej pogledov pa sta privabljali tudi posebni izvedenki panda cross in freemont cross.

FORD: Najpomembnejša novost je prenovljeni focus, ki so mu nadeli znano novo masko in mu namenili novo notranjost. Centralno konzolo so tako temeljito prečistili številnih gumbov in stikal, avtomobilu pa so ob tem namenili tudi nova 1,5-litrska motorja: bencinski ecoboost bo na voljo s 150 in 180 KM (110 in 132 kW), dizelski TDCi s 95 in 120 KM (70 in 88 kW), ob tem pa bo na voljo tudi nova različica litrskega motorja ecoboost, ki bo v zrak izpustila vsega 99 gramov CO2 na kilometer. Na ogled sta tudi dva zanimiva koncepta: C-max solar energi, vozilo na sončni pogon, ki ima v streho vgrajeno solarno ploščo z zbiralnikom sončnih žarkov, in velik prestižni športni terenec edge.

HONDA: Civic type R, ki naj bi na ceste zapeljal prihodnje leto, se predstavlja še kot študija, pod motornim pokrovom katere se skriva 2-litrski turbobencinar s 320 KM (235 kW) in 400 Nm navora.

HYUNDAI: Sloviti oblikovalec Peter Schreyer, sicer predsednik uprave sestrske Kie, se je podpisal pod obliko konceptnega športnega terenca intrado, ki naj bi nakazoval podobo novega ix35. Poganjajo ga gorivne celice, s katerimi naj bi imel avto doseg okoli 600 kilometrov. Še atraktivnejša je študija 4,1 metra dolgega športnika passo corto, ki jo poganja 1,6-litrski turbobencinar z 270 KM (198 kW).

JAGUAR: Športni karavan XFR-S sport brake ima petlitrski turbobencinski motor V8, ki svojih 550 KM (404 kW) na zadnji kolesni par prenaša s pomočjo 8-stopenjskega samodejnega menjalnika. Njegova najvišja hitrost naj bi znašala okroglih 300 km/h, pospešek do stotice 4,6 sekunde, cena pa nekaj več kot 100.000 evrov.

18 17

JEEP: Renegade je ime novemu malemu športnemu terencu. V dolžino bo meril 4,23 metra, oblikovno je nezgrešljivo tipični predstavnik znamke, njegov prtljažnik bo imel prostornino med 350 in 869 litri, na voljo pa bo s po tremi bencinskimi (moči med 108, 138 in 168 KM oziroma 79, 101 in 123 kW) in dizelskimi motorji (s 118, 138 in 167 KM oziroma 87, 101 in 124 kW). Naprodaj naj bi bil v drugi polovici leta. Še prej bo na ceste zapeljal novi cherokee, ki ima precej mehkejše linije, a se tudi terena ne ustraši. Naprodaj bo z dvema dizelskima (140 in 170 KM oziroma 103 in 125 kW) in 3,2-litrskim bencinskim V6 z 272 KM (200 kW).

KIA: Glavna novost je električni soul, ki ga poganja 110 KM (81 kW) močni elektromotor z 285 Nm navora. Njegov doseg z enim polnjenjem naj bi znašal 200 kilometrov, na ceste pa bo zapeljal v drugi polovici leta. V Evropi se prvič predstavlja tudi atraktivni štirisedežni koncept GT4 stinger, ki ga poganja 2-litrski turbobencinski motor s 315 KM (232 kW).

LAMBORGHINI: Svetovno premiero doživlja huracan, o katerem največ povedo naslednje številke: 5,2-litrski motor V10, 610 KM (449 kW), 3,2 sekunde do stotice in 9,9 do dvestotice ter končna hitrost 325 km/h.

LEXUS: Športni kupe RCF premore 5-litrski bencinski motor V8 s 450 KM (331 kW) in 520 Nm navora.

MASERATI: Študija alfieri je nastala v počastitev 100. rojstnega dne znamke in nosi ime po najbolj znanem izmed bratov Maserati. Gre za 4,59 metra dolgega športnika z razporeditvijo sedežev 2 + 2, ki ga poganja 4,7-litrski bencinski motor V8, katerega 460 KM (338 kW) se na zadnji kolesni par prenaša s pomočjo 6-stopenjskega samodejnega menjalnika.

MAZDA: Študija z imenom hazumi napoveduje novo generacijo mazde2, ki oblikovno povzema poteze novih modelov 3 in 6. V dolžino koncept, ki se od serijske različice bržčas ne bo bistveno razlikoval, meri 4,07 metra, njegova medosna razdalja znaša 2,58 metra, 5-vratni avtomobil za 4 osebe pa poganja nov 1,5-litrski Mazdin dizelski motor. Nova mazda2 naj bi na ceste zapeljala v začetku prihodnjega leta.

MERCEDES: Slabo leto po predstavitvi luksuzne limuzine S se predstavlja še luksuzna kupejevska izvedenka S coupe. Ta bo nadomestila razred CL, avtomobil pa v dolžino meri 5,03 metra in ima medosno razdaljo 2,94 metra. Serijsko bo imel med drugim vgrajeno panoramsko streho, ki jo bo mogoče zatemniti, po modelu S pa bo seveda prevzel vse asistenčne sisteme, ki ta avto naredijo za enega najbolj naprednih na svetu. Na ceste bo zapeljal v drugi polovici leta, najprej samo v različici s 4,7-litrskim bencinskim motorjem V8 z dvema turbinama in 455 KM (335 kW). Na ogled sta tudi novi razred C, ki bo pri nas že prihodnji teden, in novi razred V.

MINI: Kultni malček si komajda še zasluži omenjeno priponko, saj je z novo generacijo zrasel za 10 centimetrov in zdaj meri 3,82 metra. O njem več prihodnji teden, ko bomo z njim že opravili tudi prve vožnje, sicer pa Mini v Ženevi predstavlja še študijo nove generacije clubmana, ki je od aktualnega daljša za kar 26 centimetrov, od nje pa se najbolj razlikuje po tem, da ima zadaj povsem običajno vpet par vrat, medtem ko se prtljažna še naprej odpirajo krilno.

MITSUBISHI: Prvič je v Evropi na ogled sicer na Japonskem že predstavljeni koncept XR-PHEV, atraktivni športni terenec s hibridnim pogonom (1,1-litrski trivaljni bencinar s 134 KM/98 kW in elektromotor s 163 KM/120 kW), ki naj bi zgolj na elektriko prepeljal več kot 80 kilometrov.

NISSAN: Novima terencema X-trailu in qashqaiju se je v Ženevi pridružil še prenovljeni mali športni terenec juke, ki je bil pred leti pravzaprav začetnik novega razreda, ki se v zadnjem času najhitreje širi. Spremembe na zunanjosti so sicer bolj majhne, so mu pa zato v različicah s pogonom na prednji kolesi bistveno povečali prtljažni prostor, ki ima zdaj prostornino 354 litrov, ter mu namenili nov osnovni motor, 1,2-litrski bencniski s 115 KM (84 kW) ter številne funkcije, skupaj z varnostnim sistemom »safety shield«. Na ogled so še športnik GT-R nismo (3,8-litrski V6 s 600 KM/441 kW), serijski električni e-NV200 ter konceptni bladeglider.

OPEL: Adam se predstavlja v različici rocks, ki je malček v bolj terenski preobleki, z 1,5 centimetra višjo oddaljenostjo od tal in v 5 sekundah električno zložljivo platneno streho. Mogoče ga bo kupiti tudi z novim litrskim bencinskim trivaljnikom, ki bo sicer na voljo tudi v »običajnem« adamu, in sicer v dveh različicah: z 90 KM (66 kW) in 115 KM (85 kW). Druga nova adamova različica nosi priponko S, gre pa za športnega adama, ki bo opremljen z 1,4-litrskim turbobencinarjem s 150 KM (110 kW) in bo dosegel najvišjo hitrost 220 km/h. Še hitrejša bo astra OPC extreme, ki se predstavlja kot študija, če bo dočakala proizvodnjo, pa bo ta v zelo omejeni seriji. Njen 2-litrski motor bo sicer premogel več kot 300 KM (220 kW), najvišja hitrost pa bo znašala več kot 240 km/h.

PEUGEOT: Brat že opisanega citroëna C1 bo peugeot 108, a bo 3,47 metra dolg malček z vsega 840 kilogrami teže jasno izražal svojo identiteto. Na voljo bo v 3- in 5-vratni izvedenki in kot različica 108 TOP! z zložljivo streho ter z enakima motorjema kot C1. Družino 308 dopolnjuje še karavanska različica, ki bo v dolžino merila 4,58 metra, njen prtljažnik pa bo imel že v osnovi prostornino 610 litrov in se bo lahko razširil do 1660 litrov. Ob tem ga bo krasila ogromna steklena streha, na voljo pa bo s številnimi bencinskimi (moči med 130 in 156 KM oziroma 95 in 114 KM) in dizelskimi motorji (92 do 150 KM oziroma 67 in 110 kW), med katerimi mnogi že zadostujejo okoljskemu standardu euro6.

PORSCHE: Glavna zvezda je 919 hybrid, dirkalni avtomobil za dirko 24 ur Le Mansa.

RENAULT: Vse je v znamenju nove, tretje generacije twinga, 3,59 metra dolgega malčka (10 centimetrov manj kot pri predhodniku) z 2,49 metra medosne razdalje (12 več kot prej), ki ga bodo izdelovali izključno v Revozu v Novem mestu in je zato malo tudi slovenski. Navdih za obliko so črpali pri renaultu 5, po novem pa bo imel pet vrat, motor nameščen v zadku in pogon speljan na zadnji kolesni par. Novi twingo se ob tem lahko pohvali z izredno majhnim obračalnim krogom s premerom 8,65 metra, njegov prtljažnik ima prostornino solidnih 219 litrov, ob tem pa ima še za 52 litrov drugih odlagalnih prostorov. Na voljo bo z dvema bencinskima motorjema, litrskim 3-valjnim atmosferskim SCe s 70 KM (51 kW) in 0,9-litrskim 3-valjnim turbinskim TCe z 90 KM (66 kW). Zasnovo si twingo deli z novim smartom, kar je znižalo stroške, naprodaj pa bo v drugi polovici leta.

ROLLS ROYCE: Ghost je bil deležen »diskretne« osvežitve, ob kateri bo izostreno oko opazilo novo masko, prilagodljive LED-žaromete in novo obliko blatnikov in odbijačev.

SEAT: Novi leon cupra že po stari navadi prekipeva od moči: njegov dvolitrski motor TFSI lahko proizvede bodisi 265 KM (195 kW) v standardni verziji bodisi 280 KM (206 kW) v močnejši. Slednja do stotice potrebuje 5,8 sekunde, obe pa sta zmožni doseči hitrost do 250 km/h. Na voljo je s tremi ali petimi vrati in s 6-stopenjskim ročnim ali samodejnim menjalnikom.

SSANGYONG: XLV je ime študiji kompaktnega športnega terenca dolžine 4,43 metra, v katerem je prostora za sedem potnikov, pri čemer jih šest sedi v treh vrstah po dva sedeža, sedmi sedež pa se lahko premika med drugo in tretjo vrsto. Vstop v avto olajša odsotnost B-stebrička, za pogon pa skrbi hibridni sistem 1,6-litrskega turbobencinskega in električnega motorja.

SUBARU: Viziv 2 je drugi del koncepta viziv. Gre za 4,44 metra dolgega križanca za 4 potnike z medosno razdaljo 2,73 metra, pri čemer se prednji par vrat odpira navzgor, zadnji je drsni, B-stebrička pa ni. Avto poganja kombinacija 1,6-litrskega bencinskega motorja in treh elektromotorjev.

SUZUKI: Malček celerio (3,6 metra, medosna razdalja 2,42 metra, prostornina prtljažnika 254 litrov) naj bi bil srednje- do dolgoročna zamenjava za alta in splasha, na evropske ceste pa bo zapeljal prihodnje leto, ko bo znanih tudi več podrobnosti glede motorjev. Obljubljajo pa tudi verzijo z izpusti pod 85 gramov CO2 na kilometer.

ŠKODA: Octaviino družino dopolnjuje izvedenka scout, znana že iz prejšnjih generacij. Gre za robustno izvedenko karavanske različice, ki je od tal oddaljena za dodatnih 33 milimetrov in je opremljena s štirikolesnim pogonom. Na voljo bo s tremi motorji, 1,8-litrskim bencinskim TSI s 180 KM (132 kW) in dvolitrskima dizelskima TDI s 150 in 184 KM (110 kW in 135 kW). Še več pogledov je privabila študija vision C, ki bržčas napoveduje kupejevsko izvedenko octavie. Gre za atraktivnega petvratnega kupeja, ki naj bi nudil precej udobja za štiri ljudi, koncept pa je opremljen z 1,4-litrskim bencinskim motorjem TSI s 110 KM (81 kW). Če bo dočakal serijsko proizvodnjo, to ne bo pred letom 2016, njegove oblikovne poteze nakazujejo, kako bo videti novi superb.

TOYOTA: Japonski bratec francoskega dvojčka citroën C1/peugeot 108 bo od omenjenih oblikovno agresivnejši, v dolžino bo meril 3,46 metra, njegov prtljažnik bo imel prostornino 168 litrov, na voljo pa bo v tri- in petvratni različici. Za razliko od francozov pa naj bi bil aygo, ki ga bo krasila atraktivna notranjost z velikim zaslonom, na voljo le z litrskim 3-valjnim bencinskim motorjem z 69 KM (50 kW).

VOLKSWAGEN: Prenove je bil deležen scirocco, pri katerem so se oblikovno zgledovali po novem golfu, namenili pa so mu tudi bogato prenovljeno motorno paleto, ki je močnejša in hkrati varčnejša – novi najbolj športni scirocco R bo tako od prejšnjega močnejši za 15 konjev in bo premogel skupno moč 208 KM (206 kW). Rahle osvežitve je bil deležen tudi polo, glavna novost pa je bržčas priklopno-hibridni golf z oznako GTE, ki je zmožen do 50 kilometrov prepeljati zgolj na elektriko. Opremljen je z 1,4-litrskim bencinskim motorjem TSI s 150 KM (110 kW) in elektromotorjem s 102 KM (75 kW), skupna sistemska moč znaša 204 KM (150 kW), z njo pa golf GTE doseže najvišjo hitrost 222 km/h in za pospešek do stotice potrebuje 7,6 sekunde. Njegova poraba naj bi znašala vsega 1,5 litra na bencina na 100 kilometrov, izpusti CO2 35 gramov na kilometer, na cestah pa bo že letos jeseni. Na ogled je tudi študija 4,18 metra dolgega športnega terenca T-ROC. Njegova posebnost je, da se lahko strešna segmenta snameta in pospravita v prtljažnik, sicer pa gre za vozilo na štirikolesni pogon z 2-litrskim turbodizelskim motorjem s 184 KM (135 kW) in porabo 4,9 litra na 100 kilometrov.

VOLVO: Drzni koncept estate nakazuje, da bo nova generacija karavana V70 videti izjemno atraktivno. Avto so postavili na 21-palčna platišča, notranjost pa prečistili skoraj vseh gumbov in stikal in namesto tega postavili ogromen zaslon.

Več fotografij na www.dnevnik.si