Razmnoževanje Slovencem sicer ne diši kaj prida, zato družin, ki bi vsakodnevno potrebovale vozilo s sedmimi sedeži, ni veliko. A vendarle, ponujenemu konju se ne gleda v zobe. Vsaj pri zafiri tourer ne, saj boste sedem sedežev pri najvišji stopnji opreme cosmo dobili že serijsko. Filozofija razvojnikov modela 5008 je obrnjena: serijskih je pet sedežev, za dodatna dva je treba doplačati 610 evrov. Bolj je pomembno, da lahko oba sedeža v primeru, ko ju ne uporabljamo, in mi ju nismo, zložimo in nastane ravno dno, prtljažna luknja pa ogromna. Vanjo lahko zložite 763 plastenk vode pri francozu in 710 pri nemcu. Dobro, toliko vode verjetno ne boste rabili – razen če vas bo pot zapeljala v puščavo – a bo družinski oče več kot vesel, ko se mu pred daljšo potjo ne bo potrebno kregati z ženo, da vse te krame vendarle ne potrebujejo. Ko smo sami opravili test zlaganja kovčkov, smo ugotovili, da jih doma ne premoremo dovolj, da bi zapolnili praznino.

Sodite med tiste, ki jedo le v restavracijah z Michelinovimi zvezdicami, se pravi, da si želite (ne samo pri hrani) več? Potem sedite za volan, saj oba tekmeca ponujata zvrhano mero presežkov tako pri prostornosti in udobju kot tudi voznih lastnostih. Odgovorni so namreč delo opravili skorajda z odliko, saj sta 5008 in zafira tourer svojemu osnovnemu poslanstvu, kako udobno prepeljati družino in preštevilno prtljago, več kot samo kos. Prostornost v potniški kabini je namreč pisana z veliko začetnico, občutek, kot bi bili nekje na prostem in ne med štirimi stenami, pa nadgrajuje še stekleno panoramsko okno, za katerega pa je pri oplu za razliko od peugeota potrebno doplačati (1130 evrov). Trem potnikom zadaj so namenjeni posamični in vzdolžno pomični sedeži (sedi se udobno), ki jih z enostavnim manevrom zložimo v dno.

Tudi za volanskim obročem vlada red. O varčevanju v skladu z recesijo ni govora, saj voznika obdajajo tako na videz kot tudi na otip kakovostni materiali, sedi se visoko in udobno, pri peugeotu po zaslugi visokega osrednjega dela med prednjima sedežema tudi športno. Hvalimo tudi predal med sedežema, kamor lahko odložimo predmete, ki jih želimo imeti pri sebi. Opremi allure in cosmo razvajata s popolno varnostjo (ABS, ESP, zračne blazine in zavese…) ter udobjem (električni paket, potovalni računalnik, tempomat, dvopodročna klima…).

Od zadnjega druženja s peugeotom so minila štiri leta in takrat smo bentili nad hibo, ki je lastnika vsakič, ko je v vozilo vstopil, boleče opozorila – z glavo je zadel ob gornji rob odprtine vrat. Očitno so nas poslušali, v prenovljenem 5008 si pred vstopom na glavo ni več potrebno nadeti čelade. Otrok sicer nimamo, a smo bili kljub temu veseli, da smo se s francozem in nemcem, pa čeprav zgolj v paru, odpravili na daljšo pot. In že po uri vožnje spoznali, da sta kot zlati ribici, ki izpolnjujeta želje. Pa saj nismo želeli veliko, zgolj zvrhano mero voznega udobja, da nam dolga vožnja ne bi vzela preveč energije. Šeststopenjski samodejni menjalnik pri 5008 nas je karseda razbremenil, delo opravljal s podobno lahkoto, kot maslo namažemo po svežem kruhu, tempomat nam je pomagal, da nam ni bilo treba ves čas pritiskati na stopalko za plin, skrbel pa je še za to, da v preveliki želji priti hitro do cilja nismo prekršili strogih hitrostnih omejitev. Skušnjava je bila več kot velika…

V zafiri tourer je bil menjalnik 6-stopenjski ročni, njena odlika pa motor, ob omembi katerega zeleni od veselja skačejo v zrak – je okolju prijazen in z okoljsko normo euro6. Čeprav diha s pljuči le 1,6 litra prostornine, pa je 136 konjičkov dovolj, da boste na cesti opazni, če boste to želeli (193 km/h, 11,2 sekunde do sto). Lev stavi na večja pljuča (2-litrska) in 163 konjev, ki so razpoloženi mazohistično in uživajo, ko jih spraviš v tek (190 km/h, 10,5), a posledično je paket tako okolju (izpusti CO2 164 : 107 g/km) kot tudi lastnikovi denarnici (povprečna poraba 8,2 : 7,4 l) manj prijazen. Več pa v sklepu.