Dacia je vzela tako filozofijo za svoje merilo, Renault kot mati, ki bedi nad vsem, presneto dobro ve, kaj danes potrebujejo kupci, in jim zato ponujajo iz generacije v generacijo več. Za povsem sprejemljivo ceno, kar danes zelo veliko pomeni. Konec je tako posmehovanj, da gre le za romunski avto, da je v njem stara tehnologija, da so narejeni bolj na hitro. Novi logan MCV, in roko na srce, tudi prejšnjemu ni nič manjkalo, je še korak naprej in se oddaljuje od vseh predsodkov. Oblikovno je ta 4,5 metra dolg avtomobil z 2,63 metra dogo medosno razdaljo povsem sprejemljiv izdelek, ki gre dovolj dobro naprej s časom, sicer ni kakšen dizajnerski presežek, a take vloge mu niti niso namenili. Ni pa nikakršen »obrtniški« avtomobil, čeprav mu tudi ta vloga ni in ne bo tuja. Karavan je s svojim 573-litrskim prtljažnikom, ki ga je mogoče povečati do 1518 litrov, več kot zanimiva alternativa marsikateremu štirikolesniku, le priznati je treba, da je bil prejšnji MCV v tem še vsaj za pol koraka boljši. Je pa res, da se morajo kupci odreči nekaterim finesam, ki se mogoče zdijo malce manj logične na prvi pogled. Recimo nenastavljivost varnostnih pasov po višini, le po višini nastavljiv volan, smerniki brez trikratnega pomežika, dejstvo, da ni niti potovalnega računalnika. Vse to so namreč podrobnosti, ki lahko naredijo avtomobil hitro dražji. Mehki sedeži so ob tem sicer udobni, a čemu več niso namenjeni, telo v ovinkih držijo bolj za silo, a navsezadnje je MCV namenjen drugačni vožnji.

Že zaradi motorja. Znani 1,5-litrski koncernski dizel s 55 kilovati (75 konji) na papirju seveda dovoli dovolj, v praksi pa so ga, verjetno zaradi varčevanja z gorivom, malce preveč zadušili z dolgimi prestavnimi razmerji (z njim avto do hitrosti 100 km/h potrebuje kar 14,8 sekunde, doseže pa končno hitrost le 164 km/h). Posebno peta prestava zna biti malce težavna v mestnem prometu, saj motor prehitro pade v prenizke vrtljaje, teh pa nikakor ne mara, saj takrat sicer glasovno povsem sprejemljivi agregat začne oddajati več kot neprijeten zvok, zatorej se mora voznik navaditi voziti drugače ali pa kar prevečkrat seči po prestavni ročici. In kakšen dodaten konjič ali dva avtomobilu vsekakor ne bi prav nič škodovala.

Racionalnost in odrekanje podrobnostim sta nagrajena pri ceni. Ta povsem sprejemljiv karavanski logan MCV 1,5 dCi 75 z opremo ambiance (ABS, ESP, ročna klimatska naprava, centralno zaklepanje vrat z daljinskim upravljanjem, električni pomik sprednjih stekel...) namreč stane 10.690 evrov, če mu dodate še kovinsko barvo, tempomat, meglenki, radio s CD-predvajalnikom in 15-palčna lahka platišča, pa se cena dvigne na 11.920 evrov. Koliko je to potem še racionalna odločitev, bo vsak vedel sam pri sebi.

Več fotografij in tehnični podatki na www.dnevnik.si