V tem ritmu obstajajo čas za delo, čas za sprostitev in čas za počitek. Aktivnost in pasivnost sta enako potrebni, čeprav je sodobni človek prepričan, da je pasivnost nekaj slabega in je cenjeno samo to, kar se dogaja navzven. Narava pa je modro uravnotežila svoje energije tako, da je določila čas za rast, aktivnost, zorenje in čas za umiritev in počitek. Zato imamo letne čase in zato imamo dan in noč. Žal je človek v svojem prepričanju, da se mora ves čas nekaj dogajati, začel zanemarjati ta modri ritem in tudi noč pretvoril v aktivni čas dneva, tako da je uvedel nočno delo in nočne zabave.

Spanje je primarna človekova potreba. Res je, da se ljudje po količini spanja razlikujemo in je nekaterim (srečnežem) dovolj že štiri, pet ur, drugim pa je še devet ur spanja premalo, toda takih, ki bi lahko živeli brez spanja, med normalnimi ljudmi ni. Če ima za počitek primerno okolje in si ga privošči v primernem času, ima človek za dnevno regeneracijo telesa v povprečju dovolj osem ur spanja.

Telo potrebuje počitek, da si nabere novih moči, posebno če jih čez dan pretirano izčrpava. Včasih je za to kriv tempo življenja, včasih nezdravo okolje, v katerem se gibljemo in delamo, pogosto pa smo krivi sami, ker ne prisluhnemo potrebam svojega telesa. Tudi feng šuj veliko pozornosti posveča prav tistim prostorom, ki so namenjeni za človekov počitek. Ker je počitek tako pomemben in ker je človek v času počitka dalj časa izpostavljen energijam okolja, v katerem počiva, je pogosto vzrok splošnega slabega počutja, utrujenosti in bolezni prav neprimerno okolje, v katerem človek spi. Tehnični napredek vnaša v naša domovanja različno novo opremo, naprave in materiale, ne da bi najprej preverili, kakšen je njihov učinek na človekovo telo.

Preverite svoje spalno okolje

Če imate težave s spanjem ali če se po prespani noči zbujate utrujeni, je čas, da odprete oči in dobro preverite, kakšno je okolje, v katerem spite. Vzroki za težave so lahko zelo različni, lahko je en sam slab vpliv, lahko pa jih je več v kompletu. Nekatere lahko že takoj sami ugotovite, na primer če se zbujate zaredi hrupa, ki prihaja s prometne ceste pod oknom spalnice ali iz dvigala na drugi strani stene za vašim vzglavjem, morda vas moti svetloba z ulice ali smrad, ki prihaja iz bližnjega industrijskega obrata. V takih primerih boste pač poskušali narediti nekaj takega, kar bo te motnje odstranilo ali omejilo. Motnje pa so lahko tudi manj očitne in se boste morali potruditi, da jih odkrijete. Naša bivališča so namreč izpostavljena različnim negativnim vplivom.

1. Geopatska in elektromagnetna sevanja

  • Zemeljska magnetna sevanja.
  • Podzemni vodni tokovi.
  • Elektromagnetna sevanja visokonapetostnih vodov v bližini.
  • Elektromagnetna sevanja električnih naprav v spalnici (TV, radijski aparat, računalnik).
  • Električne grelne blazine in vodne postelje.

Posebno ko se v družino naseli hujša bolezen, ljudje, ki iščejo vzrok zanjo, pokličejo radiestezista, ki lahko izmeri negativna sevanja in svetuje premik ležišča na drugo lokacijo ali pa naredi zaščito. Nekatere zaščite so zelo dobre in res delujejo. Žal pa nekateri brezvestni trgovci zlorabljajo lahkoverne potrošnike in jim prodajajo drago zaščito v obliki posteljnine in drugih dodatkov. Ker je to področje, kjer je težko fizično dokazati delovanje, naj bo edino merilo vaše počutje in ne gostobesedno zatrjevanje trgovca, da nujno potrebujete to drago zaščito, zato se dogovorite za možnost vračila, če se po zaščiti ne boste počutili bolje.

2. Kemični strupi

  • Kemične spojine, ki jih vsebuje oprema (pohištvo, talne obloge, preproge, barve za zidove).
  • Oprema iz sintetičnih materialov.
  • Oblačila iz kemično obdelanih materialov.
  • Kemikalije, ki jih uporabljamo za čiščenje ali zaščito pred insekti.
  • Pralna in kozmetična sredstva na podlagi kemičnih spojin.

V industriji se uporablja že več kot 100.000 različnih strupenih kemikalij in večina jih seveda pride z izdelki tudi v naš dom, čeprav se tega ne zavedamo dovolj. Zakonodaja sicer zahteva, da so na izdelkih označene nevarne snovi, ki jih vsebujejo, vendar je vprašanje, koliko potrošnikov te označbe prebere in koliko se jih zaveda nevarnosti. Na srečo je ozaveščenost potrošnikov prisilila proizvajalce potrošnih dobrin, da so začeli uporabljati več naravnih materialov. Tako nam zdaj ni več treba kupovati pohištva, obdelanega s strupenim formaldehidom, pa tudi laki za parket in zaščito lesa so pripravljeni brez strupenih snovi.

Žal pa se ne moremo več brezskrbno obleči v bombažna oblačila, saj večina pridelovalcev bombaža uporablja pesticide, pri predelavi pa industrija »plemeniti« tkanine s kemičnimi aditivi, belili in barvili. Taka oblačila so sicer lepša na pogled in enostavnejša za vzdrževanje, so pa daleč od tega, kar imenujemo naravno. No, tudi tu se premika in v nekaterih trgovinah že prodajajo tudi naravno pridelana in obdelana bombažna oblačila. Povprašajte!

Tudi čistilna, pralna in kozmetična sredstva brez strupov, na naravni osnovi, je že mogoče kupiti v bolje založenih marketih in specializiranih trgovinah. Morda se vam bodo zdela za spoznanje dražja, toda če samo pomislite, koliko neprijetnih opravkov, bolečin in zdravljenja si lahko prihranite z njimi, vas to ne bo motilo.

3. Moteče lege ležišča

  • Ležišče na »prepihu« med oknom in vrati.
  • Ležišče, ki z nogami »gleda« skozi vrata.
  • Ležišče pod tramom, mostom ali ob ostrem robu omare.
  • Ležišče pod oknom.

Vsi ti položaji ležišča so lahko moteči za spanje, saj naše telo začuti škodljive vplive energije, ki jim je pri takih položajih izpostavljeno.

4. Ležišče naj bo iz naravnih materialov

  • Lesena postelja.
  • Vzmetnica iz naravnih materialov.
  • Naravni materiali v posteljnini.

Čeprav so bile nekaj časa zelo moderne, kovinske postelje niso priporočljive, saj motijo in preusmerjajo elektromagnetno valovanje. Enako velja za vodne postelje, še posebno, ker je voda v njih ogrevana z elektriko. Tudi kovinske vzmeti v ležišču niso neproblematične. Včasih so najbolje spali na slami, no, še vedno nam ostane lateks.

5. Smeri neba

Človek je zelo občutljiv tudi za smeri neba. Mojstri za feng šuj so ugotovili, da nekaterim ljudem bolj ustrezajo naslednje smeri neba: vzhod, jugovzhod, jug in sever – te so poimenovali vzhodna skupina; drugi pa se bolje počutijo v smereh: zahod, jugozahod, severozahod in severovzhod – te pa spadajo v zahodno skupino. Zato svetovalec za feng šuj vedno najprej ugotovi, v katero skupino spadajo stanovalci, saj jim tako lahko svetuje najugodnejše mesto in smer za spanje.

Kako spijo vaši otroci, boste najbolje ugotovili zjutraj, ko jih pridete budit. Če jih večkrat najdete v nenavadnih položajih, stisnjenih na en konec ali rob postelje, ste lahko prepričani, da se njihovo telo ponoči umika neprijetnim energijam okolja. Preverite! Kadar otrok svoje vzglavje pogosto prestavlja, je to znamenje, da smer, v katero ima obrnjeno ležišče, zanj ni prava. Poizkusite prestaviti posteljo!

Kaj pa vaše spalne navade?

Ko je tudi mene začela mučiti nespečnost, sem se bolj poglobila v potrebe in način spanja ter pri tem našla kar nekaj enostavnih odgovorov na svoj problem. Najbrž ste tudi vi že slišali, da so ure spanja pred polnočjo vredne dvakrat več kot tiste po polnoči. Kar neverjetno je, kako modrostim, ki jih človeštvo prenaša iz roda v rod, slabo prisluhnemo. Šele ko nas začnejo pestiti težave, smo pripravljeni iskati vzroke in (če je znanstveno dokazana) upoštevati tudi kako staro modrost. Tudi sama sem prebrala kar nekaj literature, preden sem spoznala, da se moje telo ne more dobro naspati, če zvečer gledam televizijo ali brskam po internetu do pol enih ponoči. Čeprav potem v postelji še preberem kakšno pomirjujočo literaturo, je moj spanec nemiren in sem zjutraj utrujena. Telo zahteva spanje pred polnočjo, saj je to čas, ko se v telesu tvori hormon melatonin, ki je potreben za odpornost telesa. In še več: da bi se ta hormon v telesu lahko ustvaril, moramo spati v popolni temi.

Ko sem to ozavestila, sem kupila zastor, ki skozi okno ne prepušča nobene svetlobe, in začela hoditi spat ob pol enajstih. Moje splošno počutje, ne le spanje, se je neverjetno popravilo. Zdaj verjamem, da melatonin, ki ga ima moje telo možnost ustvariti ponoči, varuje moje telo pred mnogimi zdravstvenimi težavami.

Če hočete dober spanec, vsekakor upoštevajte tudi naslednje:

  • spat pojdite pred polnočjo,
  • zagotovite si spanje v popolni temi,
  • pred spanjem se umirite, zato ne glejte razburljivih oddaj po televiziji,
  • če zelo težko zaspite, si pred spanjem privoščite kratek sprehod ali vsaj nekaj vdihov svežega zraka.

Spanje je nenadomestljiva človekova potreba. Sami lahko veliko naredimo za to, da bomo dobro spali, zato ne posezite takoj po uspavalnih sredstvih. Najprej poskusite ugotoviti vzrok motenj v vaši spalnici ali spremenite svoje spalne navade. Nagrada bodo dober spanec, spočito in zdravo telo, in to je neprecenljiva vrednost.

Ana Kovačič, svetovalka za feng šuj