Že pisarne kot takšne se glede na namen lastnika, njegove finančne zmožnosti in okus med seboj lahko razlikujejo kot dan in noč. Ne smemo pa pozabiti, da so tudi nekateri drugi prostori neločljiv del sodobnega poslovno-pisarniškega okolja. Sanitarije, sprejemnice, čakalnice, čajne kuhinje, kadilnice in prostori za druženje so danes že skoraj samoumevne pritikline. Administrativni in drugi pisarniški delavci jih vidijo kot eno od osnovnih pravic.

V trendu zagotovitev ugodja zaposlenih

Osnovni cilj, h kateremu naj bi težil vsak poslovnež, ki opremlja nove pisarniško-poslovne prostore, je, da bodo ljudje, ki jih bodo vsakodnevno uporabljali, čim hitreje in kar se da enostavno opravili svoje delovne naloge. Ob tem pa naj bi bili tudi resnično zadovoljni. Eden od temeljnih pogojev za to je ergonomsko oblikovano delovno mesto. Ni pretirano reči, da je ob osem- ali večurnem delavniku pisarna zaposlenemu drugi dom.

Zaposleni se menjajo, na istem delovnem mestu občasno delajo različni ljudje, en človek dela na več različnih delovnih mestih. Rešitev za takšne potrebe je namestitev nastavljivega pohištva, ki si ga lahko vsakdo v minuti nastavi svojim telesnim meram in navadam primerno. Ljudje, zaposleni v pisarnah, v njih preživimo dobesedno tretjino odraslega življenja, zato nobene domislice, ki ta čas olajša, ne moremo zavreči. Hrup, neprimerna svetloba, temperatura in vlaga lahko povzročijo celo resne in dolgotrajne bolezni. V velikih pisarnah, kjer včasih na razmeroma majhnem prostoru dela desetine ljudi, je nujna premišljena razporeditev delovnih mest. Posvet s strokovnjakom psihologom v takšnem primeru ne bo odveč. Včasih je dovolj nekaj malenkostnih sprememb v razvrstitvi miz in računalnikov, pa bomo iz »zverinjaka«, ki ga nihče več ne obvladuje, dobili ekipo zadovoljnih zaposlenih, ki bodo radi prihajali na delo.

Najpomembnejša lastnost je ergonomija – prilagoditev človeku

Resni proizvajalci kakovostnega pisarniškega pohištva in opreme že ob snovanju novih izdelkov upoštevajo tako varnost kot ergonomijo. Tudi navidezno manj pomembne lastnosti, kot so barve, materiali, dodatki, so običajno uporabljene s točno določenim namenom – olajšati zaposlenim delovni dan.

Konkurenca na trgu je tako močna, da so tako rekoč vsi izdelki (z izjemo nekaterih »no name«, torej najbolj cenenih) izdelani po sodobnih ergonomskih načelih. Stoli so nastavljivi na vse mogoče načine. Vedeti pa moramo, da je pravilno dolgotrajno sedenje takšno, da je kot med telesom in nogami 90 ali več stopinj, ob tem da je gornji del telesa postavljen pokončno.

Morda sprva se komu zdi bolj udobna kakšna druga poza, vendar bo dolgoročno škodljiva zdravju. Vedno bolj se uveljavljajo tudi posebni stoli, nekakšni klečalniki, ki so teoretično optimalni za dolgotrajno pisarniško delo. V praksi pa se včasih pokaže, da se nekateri nanje ne morejo privaditi in čutijo do njih odpor. Cene običajnih nastavljivih in vrtljivih stolov se začnejo že pri 50 evrih, za res kvalitetnega pa bo treba odšteti tudi trikrat več. Vsaj vodilni delavci bodo običajno želeli svoj status poudariti tudi z izbiro primernega delovnega fotelja. V osnovi so ti podobni kot običajni stoli, so pa seveda narejeni iz bolj kakovostnih materialov in udobnejši. Cene so temu primerne in pri vrhunskih modelih lahko presežejo tudi tisoč evrov.

Pisarniškega in domačega pohištva ne moremo primerjati

Sodobne pisarniške mize in drugo pohištvo je večinoma modularno. Sestavljati ga je mogoče na različne načine. Mize naj bodo dovolj široke, saj je optimalna razdalja med očmi in računalniškim monitorjem vsaj 50 cm, pred tipkovnico pa mora biti več kot decimeter prostora za oporo dlanem. Višina mize naj bo med 72 in 75 centimetri, za dolgotrajno delo s tipkovnico pa strokovnjaki priporočajo nekaj centimetrov nižjo delovno površino.Vsak zaposleni naj ima na voljo več predalov s ključavnicami, vsaj eden naj bo namenjen njegovim osebnim predmetom. Mize morajo imeti vgrajena vodila za kable, ki so, če prosto visijo, zelo moteči. Preveč delovnih mest na premajhnem prostoru sprva lahko pomeni prihranek, dolgoročno pa je to recept za katastrofalne odnose v podjetju. Robovi pohištva so običajno iz varnostnih razlogov zaobljeni. Oblika omar je seveda prilagojena temu, da se bodo v njih shranjevali najrazličnejši dokumenti. Mehanizmi za odpiranje naj bodo enostavni in robustni, saj morajo prenašati bistveno večje obremenitve kot običajno domače pohištvo. Za shranjevanje pomembnih dokumentov je skoraj nujna ognjevarna omara, v vsakem podjetju pa bo gotovo prišel prav tudi vsaj manjši vgradni sef.

Pika na i je drobna dodatna oprema

 

Ob opremljanju pisarne je treba vedeti, da raznih polic in odlagalnih površin ne bo nikoli dovolj. Prav tako so nepogrešljivi dodatki, na katere marsikdo sprva sploh ne pomisli. Podstavki za noge, držala za besedilo, nosilci za telefon in druge tehnikalije, premične stopničke za dostop do višje ležečih polic, obešalniki, vlažilniki zraka, posode za dežnike, pepelniki in koši za smeti, nenazadnje tudi pisarniške rastline vsak zase stanejo nekaj deset evrov. Skupni strošek vseh teh nujno potrebnih »drobnarij« pa ni več zanemarljiv.

Poznavalci pravijo, da je trenutno najbolj v trendu pisarniško pohištvo v kombinaciji bele in črne z dodanimi živobarvnimi detajli. Delitev delovnih mest in ustvarjanje osebnega prostora je omogočeno s sistemi posebnih drsnih omar in regalov, ki omogočajo zadostno mero zasebnosti brez sten. Posebna pozornost je namenjena drobnim detajlom, ki so vsi dodani z enim samim namenom. Zagotoviti čim bolj ugodno preživljanje delovnega časa.