Art Deco

Ameriški režiser irskega rodu Cedric Gibbons je v prvih desetletjih 20. stoletja oblikoval nekaj sijajnih scenskih postavitev. Zgledoval se je po gledaliških postavitvah iz 20. in 30. let prejšnjega stoletja. Njegov slog je blizu moderni umetnosti in art decoju. Gibbons je eden prvih, ki je v filmski industriji sprejel prečiščen eklektičen slog in opustil barvaste kulise. Sijajna Greta Garbo je lahko tako zasijala v vsej svoji lepoti.

Močne vizualne efekte je Gibbons dosegel z uporabo pliša in spalnice v francoskem slogu, detajle smo lahko videli v filmu Poljub iz leta 1929 z Greto Garbo.

Hans Dreier in Sunset Boulevard

Velik del slavnega filma Sunset Boulevard režiserja Billyja Wilderja iz 50.let 20. stoletja so posneli v dvorcu sredi Beverly Hillsa. Resnična hiša, ki je služila za snemanje zunanjih kadrov, je bila last J. Paula Gettyja. Interier pa je oblikoval oblikovalec in oskarjevec Hans Dreier. Atmosfera, ki jo je ustvaril, je bila zatohla in temačna, prostori pa ogromni.

Tirellijevi kostumi

Oblikovalski studio Tirelli Costumi iz Rima je izdeloval kostume tako za domačo kot za hollywoodsko produkcijo. Več kot 40 let je bil eden izmed vodilnih na tem področju. Obleko, ki jo je Michelle Pfeiffer nosila v filmu Čas nedolžnosti, je oblikovala Gabriella Pescucci in z njo leta 1983 osvojila oskarja.

Kostumografija Travisa Bantona

Obleke Travisa Bantona, vodje kostumografije pri filmskem studiu Paramount Pictures, so na filmskih platnih dominirale v 30.letih minulega stoletja. Oblikoval je tudi »moderno garderobo« za film Modri Angel (1937) z Marlene Dietrich v glavni vlogi.

Fotografija Georga Hurrella

Skoraj tako legendarna kot hollywoodske ikone je tudi fotografija Georga Hurella, ki je leta 1928 zaslovel s fotografijami zvezdnika nemega filma Ramona Novarra. V letih, ki so sledila, so ga številni filmski zvezdniki prosili, naj jih fotografira v intimi njihovih domov. Njegove črno-bele fotografije so bile nabite z močjo, lepoto in glamuroznostjo.

Interierji Williama Hainesa

Igralec William Haines je, potem ko je igral v številnih filmih, začel novo kariero, ki je trajala kar 40 let. Postal je oblikovalec notranje opreme. Leta 1926 je v Hollywoodu kupil vilo in jo iz španskega spremenil v slog New Orleansa. Delal je skupaj z arhitektom Jamesom E. Dolenom.

Krajine Florence Yoch

Florence Yoch je za hollywoodske studie več desetletij oblikovala vrtove in prizore, povezane z naravo. Najslavnejšo Yochino pokrajino lahko vidimo v filmu V vrtincu iz leta 1939 z Vivien Leigh in Thomasom Mitchellom v glavni vlogi, ko stojita pod drevesi na Tari.

Prve izdaje knjig o filmski produkciji

Priznani grafični oblikovalec Alvin Lustig je oblikoval naslovnico za knjigo Tennesseeja Williamsa Tramvaj Poželenje. Williams si je leta 1951 prislužil nominacijo ameriške filmske akademije za istoimenski film z Marlonom Brandom, Vivien Leigh, Kim Hunter in Karlom Maldnom v glavnih vlogah.

Fotogalerijo si lahko ogledate tukaj.