Recesija tudi v prodaji pohištva

V salonu pohištva Acron z Jesenic, kjer se osredotočajo na prodajo slovenskih izdelkov (Alples, Svea, TOM, Novoles, vgradne omare Akron …), pravijo, da je recesijo občutiti tako pri upadu zanimanja kot pri nakupih notranje opreme. Andrej Muhar pravi, da je bilo upad čutiti predvsem v prvi polovici leta, da pa se zanimanje zopet nekoliko izboljšuje.

V podjetju Pohištvo Žakelj iz Žirov, kjer med drugim ponujajo pohištvo iz lastne proizvodnje (morda se kdo od bralcev še spomni njihovega nadvse udobnega počivalnika z lanskega pohištvenega sejma), opažajo 15- do 20-odstotni upad prodaje, odvisno od vrste izdelka. Irena Žakelj ne pozabi poudariti, da imajo kupci običajno tehten razlog za nakup in zatorej že vnaprej privarčevana sredstva za nakup notranje opreme. »Kupec ponavadi obišče nekaj ponudnikov, da dobi predstavo, kaj bi bilo najbolj primerno za opremo predvidenega prostora, obenem pa tudi vidi, kako je z možnostjo financiranja,« razloži Žakljeva.

Dobre blagovne znamke ohranjajo zanimanje potrošnikov

Anita Mohorc iz podjetja Lip Bled iz Bohinjske Bistrice, ki prodaja izdelke lastnih programov, ugotavlja, da se je gradnja ustavila. »Tako se je posledično zmanjšalo tudi povpraševanje po stavbnem pohištvu in na žalost je že občutiti upad zanimanja za nakup,« pojasnjuje Mohorčeva. Nekoliko drugačne izkušnje imajo v eksperimentalnem studiu Prehod iz Kranja, kjer nam je Lučka Jenko pojasnila, da so opazen upad zanimanja zasledili le pri manj znanih blagovnih znamkah. »Pri blagovnih znamkah, ki sodijo v visok kakovostni razred in so si v preteklosti že utrdile svojo prepoznavnost, je upad zanimanja neznaten,« je pojasnila Jenkova.

Pripravljeni na krizo?

V salonu Acron so nam povedali, da skoraj vsak mesec pripravljajo različne akcije skupaj z dobavitelji notranje opreme. Ponujajo ves program ploskovnega pohištva in oblazinjeno pohištvo priznanih slovenskih proizvajalcev. Med svoje prednosti poleg nizke cene štejejo tudi servisne storitve za stranko, ki obsegajo izris, ogled in svetovanje na domu, prevoz in montažo; v primeru reklamacije pa rešitev v najkrajšem času, dodajajo.

Podobnih akcij se poslužujejo tudi v Pohištvu Žakelj. »Uporabljamo različne oblike pospeševanja prodaje, od večjih popustov kot običajno do akcijskih cen. Predvsem pa namenjamo velik poudarek storitvam, kar pomeni, da kupcu nakup čim bolj poenostavimo, mu svetujemo, izmerimo, izrišemo, pripeljemo in tudi montiramo, odvisno od programa pohištva,« pojasnjuje Žakljeva. Kot prednost podjetja vidijo veliko fleksibilnost pri izvedbi sedežnih garnitur lastne blagovne znamke ter raznih dekorativnih dodatkov in zaves v enakem odtenku. Kot splošno prednost pa je Žakljeva izpostavila »najboljšo ponudbo na enem mestu«, kar pomeni, da lahko kupec pri njih opremi celotno stanovanje. Njihovi prodajni strokovnjaki kupcu svetujejo, pohištvo računalniško izrišejo ter poskrbijo, da so njegove želje v čim večji meri izpolnjene.

Dobro poslovanje tudi brez popustov

V podjetju Lip Bled že vseskozi pripravljajo dodatne ugodnosti ob nakupu. Stranke privabljajo z dodatnimi popusti in storitvami, s čimer se želijo stranki dodatno posvetiti, pojasnjuje Anita Mohorc. Na trgu notranje opreme so prednosti podjetja strokovno svetovanje v salonu in na terenu, kakovost ter prvovrstno masivno pohištvo iz izbranih materialov. »Izkušeni mizarji v podjetju iz roda v rod prenašajo svoje znanje in izkušnje ter s tem povezano visoko kakovost izdelave pohištva,« poudarja Mohorčeva.

Jenkova iz studia Prehod pa je povedala, da se njihovi kupci ne ozirajo na popuste in da bodo to kulturo ohranjali, blagovne znamke, ki ne bodo usklajene in prilagojene časovnim smernicam, pa izločali iz ponudbe. Kot prednost izpostavljajo poznavanje pričakovanj svojih kupcev, skrbno izbiranje kakovostnih poslovnih partnerjev in prepoznavno kulturo poslovanja.