Odlična priložnost za informiranje in izobraževanje so zagotovo mednarodni sejmi. Janez Zupanc, predstavnik salona Mizarstva Zupanc v ljubljanskem BTC-ju, je letos poleg milanskega sejma obiskal še nekatere pohištvene salone v Amsterdamu, in kar zadeva novosti, opaža: »Bela in črna sta še vedno aktualni barvi. Predvsem bela, ki je lakirana do visokega sijaja. V ospredju je še vedno minimalistična oblika kuhinje brez ročajev, ki pa jo lahko poživimo denimo z zeleno barvo. Vedno več je stekla, tako za stenske obloge kot za sprednje površine omaric. Nekatere kuhinje imajo tudi kuhinjske pulte izdelane iz stekla.« Kar zadeva novosti v njihovem podjetju, pravi: »Izdelujemo pohištvo po naročilu, tako lahko stranka kombinira različne materiale od visokega sijaja do raznih eksotičnih furnirjev. Letos imamo v ponudbi tudi kamnite kuhinjske pulte Okite, katerih prednost so trdnost in zanimivi dekorji. Dobavljivi so v debelinah od dveh centimetrov naprej.«

Še naprej kraljujeta črna in bela

Vojko Rutar, vodja ljubljanskega salona Rezidenca podjetja Maros, se je o novostih prav tako pozanimal v Milanu: »Kuhinj žal letos na milanskem sejmu ni bilo, bili pa so drugi proizvajalci, denimo stolov, dnevnih sob, spalnic, otroških sob, luči. Materiali ostajajo podobni kot lani; prevladuje bela v kombinaciji z lesom ali črno barvo. Vrača se mahagonij.« Tudi Samo Krajnc iz podjetja Studio Trend je na milanskem sejmu pogrešal kuhinje. Sami sicer prodajajo kuhinje velikih italijanskih proizvajalcev, kot so Atma Group, Florida in Moretuzzo. Kot poudarja, strankam ponujajo vse, kar je novega, od materialov do oblik in načinov odpiranja pohištva, če si le to želijo.

Omarice iz materiala za šolske table

Aleš Medved, vodja prodaje podjetja Comfort Line, se z novostmi seznanja predvsem prek pomembnih pohištvenih podjetij v tujini: »Proizvajalec Bontempi Cucine je med letošnje novosti uvrstil predvsem barvne odtenke furnirja in manjše detajle. Najnovejša barva, ki jo ponuja, je 'ebony' (ebenovina). Gre za furnir iz hrastovega lesa, barvanega v črni barvi. Novost za mlade družine so tudi omarice, izdelane iz enakega materiala, kot so šolske table, kar je priročno namesto oglasne table. Seveda se v tem materialu naredi le kakšna izmed omaric za popestren videz ter hkrati večjo uporabnost. Novost so tudi zložljivi otočni pulti, ki z zapiralnim ali odpiralnim mehanizmom poskrbijo za hitro ustvarjeno priročno mizo. Čedalje bolj se uveljavljajo novi sodobni materiali, ki so nadomestek za furnir, izdelani iz umetnih mas, po videzu in uporabnosti pa ne zaostajajo za naravnimi materiali.«

Pozor, prihaja organska arhitektura!

V Ameriki se je pojavil nov trend tako imenovane organske arhitekture, ki se vrača ne le k naravnim materialom, kot so les, kamen, temveč tudi same oblike interierja in opreme sledijo oblikam iz narave – so zaobljene, denimo v obliki morskih školjk, torej ni ostrih linij in kotov. Ali bo organska arhitektura prekosila minimalizem ali mu vsaj postala enakovredna? »Organske oblike so prisotne predvsem pri sedežnih garniturah, kjer že sami materiali omogočajo večjo fleksibilnost oblikovanja. V našem podjetju od samega začetka izdelujemo kuhinje tudi z zaobljenimi linijami, tako da pričakujem, da bo ta trend oblikovanja pohištva prav gotovo spet enkrat v ospredju ali pa vsaj enakovreden minimalističnim, ostrim oblikam,« odgovarja Janez Zupanc, medtem ko Aleš Medved dvomi o velikem uspehu organske arhitekture: »Svetu ritem narekujejo italijanski oblikovalci. Če se novost ne bo udomačila na njihovem trgu, ne verjamem, da bo dosegla svetovni uspeh. Prav nasprotno. Zaradi vse večje skrbi za okolje se poskušajo izogibati naravnim materialom. Kar zadeva oblikovanje modernega pohištva, prevladuje mnenje, da ni treba krčiti celotnega deževnega gozda, da bi pričarali lep naravni ambient. Zato se pri modernem pohištvu vse bolj uveljavlja furnir in manj masivno pohištvo. Zlasti ameriški višji sloj vedno kupuje notranjo opremo italijanskih dizajnerjev.«

Usmerjeni v naravno in kakovostno?

Vojko Rutar nasprotno verjame v preboj organske arhitekture: »Večina se bo prej ali slej začela obračati k naravnim materialom. Vse več ljudi je že zelo ekološko usmerjenih in strmijo k bio hrani, naravnim kremam in podobnemu, tako da tudi v pohištvu pričakujemo usmeritev v naravno. Vendar to ne pomeni izločitve ostrih linij.« Samo Krajnc je prav tako naklonjen novi, sveži smernici v pohištveni industriji, hkrati pa je zelo kritičen do nekaterih konkurenčnih podjetij: »Zelo si želimo novosti, vendar v naše kraje prihajajo ponavadi s precejšnjim časovnim zamikom; dolgo traja, da se določen trend zares 'prime'. Z izjemo ožjih krogov poznavalcev pohištva, arhitektov in redkih strank je na žalost splošna kultura glede opremljanja interierjev pri nas na sramotno nizki ravni, k čemur še pripomorejo tako imenovani nizkocenovni ponudniki in uvoz izdelkov iz Kitajske in podobnih trgov.«