»Najbolj pogosta beseda, ki jo slišimo že kar nekaj časa, je kriza. Ta res omejuje gospodarske aktivnosti, a je hkrati tudi izziv za nove ideje. To velja tako za pohištveno proizvodnjo kot za oblikovanje notranje opreme,« je v uvodnem nagovoru skupine študentov Visoke šole za dizajn (VŠD) v Ljubljani poudaril direktor Jurij Črnič. V Brestu so namreč v sodelovanju z VŠD v šolskem letu 2008/2009 izvedli projekt oblikovanja pohištva in pohištvenih elementov za blagovno znamko Brest.

Pri projektu je pod vodstvom mentorice z VŠD Mojce Perše sodelovalo 15 študentov. Skupina je aprila obiskala podjetje, kjer so jih seznanili s svojo blagovno znamko in proizvodnjo, ki pogojuje oblikovanje pohištva. Študentje so ob sicer odprtih vratih domišljiji in doslej pridobljenem akademskem znanju (generacija bo diplomirala prihodnje leto) vendarle morali upoštevati dizajn, ki ustreza blagovni znamki, multifunkcionalnost pohištva, tehnično izvedljivost in proizvodne stroške. Po teh merilih so ocenjevali njihove naloge.

Kakšna bo proizvodna prihodnost nagrajenih del, ostaja še odprto vprašanje. V vsakem primeru pa bodo v Brestu izdelali prototip prvonagrajene zasnove pohištva, ki bo predstavljen na letošnjem Ljubljanskem pohištvenem sejmu. Zato ne gre preskočiti popotnice, ki jo je zbranim študentom namenil direktor Jurij Črnič: »Tudi oblikovanje je posel, zato bodite proaktivni in samoiniciativni. Bodite drzni!«

Vodja komercialnega področja v Brestu Irena Vide Prešeren poudarja, da to ni njihovo prvo tovrstno sodelovanje z akademsko sfero. Leta 2007 so namreč skupaj z ALUO in študenti arhitekture zasnovali izdelek MoBio. To je sistem modularnega inteligentnega pohištva, ki je prilagodljivo različnim prostorskim dimenzijam in potrebam uporabnika. Pravkar pa poteka v sodelovanju z VŠD še drugi projekt, in sicer prenova Brestovih razstavnih prostorov v Cerknici.