31. oktobra je v Šanghaju na Kitajskem svoja vrata zaprla svetovna razstava Expo 2010, ki je podrla vse rekorde: na razstavnem prostoru, ki se je raztezal na 5,2 kvadratnega kilometra, se je predstavilo 192 držav in 50 mednarodnih organizacij, zabeležila pa je več kot 73 milijonov obiskovalcev.

Slovenija se je letos prvič predstavila s samostojnim paviljonom na tisoč kvadratnih kilometrih. Notranjost paviljona je uredil arhitekt Boris Podrecca, njegovo zunanjost umetnik Matej Andraž Vogrinčič, za celostno grafično podobo pa je poskrbela agencija Futura DDB. V paviljonu so bile predstavljene različne vsebine: kultura, gospodarstvo, turizem, znanost, s katerimi so se radovedni obiskovalci seznanili na osmih postankih, ki so jih simbolizirale knjige.

Slovenskemu paviljonu nagrada za kreativnost

expo.jpg

Zadnji dan Expa so podelili nagrade za najbolj uspešne paviljone. Slovenija si je za vsebinski koncept svojega paviljona »Odprta knjiga« prislužila zlato medaljo za kreativnost med paviljoni kategorije C (paviljoni s površino do dva tisoč kvadratnih metrov).

Slovenski paviljon je bil že med razstavo med obiskovalci razstave Expo 2010 ves čas uvrščen med deset najbolj zaželenih, kar je potrditev, da je dosegel svoj namen. Organizator razstave je paviljonu podelil tudi dve priznanji za odlično organizacijo slovensko-kitajske ekipe v paviljonu.

Za organizacijo slovenske predstavitve v Šanghaju je skrbela Javna agencija Republike Slovenije za podjetništvo in tuje investicije (JAPTI). Saša Lavrič, generalna komisarka Slovenije za Expo 2010: »Veseli me, da je bil zasnovan koncept slovenskega paviljona pravilno zastavljen in odlično izpeljan. Da je bila odločitev pravilna, nam potrjuje izjemno visoko število obiskovalcev, bilo jih je več kot 3 milijone, in pohvale organizatorja. Poudariti želim, da brez prave ekipe in timskega sodelovanja projekt ne bi tako uspešno potekal. Ravno ljudje so tisti, kateri pričarajo pozitivno vzdušje in gostoljubnost obiskovalcem, s čimer se je odločitev, da sodelujejo slovenski predstavniki, izkazala za več kot uspešno.«

Slovensko predstavitev zaznamovali številni dogodki

expo2.jpg

Slovensko predstavitev so zaznamovali številni dogodki: gostovanje kurentov, ki so predstavili slovensko tradicijo, nastop glasbenikov in plesnih skupin, ki so ponesli slovensko melodijo na Kitajsko in navdušili obiskovalce, kulturne predstave, ki so omogočile vpogled v moderno igralstvo, slovenski turistični dnevi, ki so Slovenijo predstavljali kot turistično destinacijo... Ob nacionalnem dnevu je slovenski paviljon obiskala visoka slovenska gospodarska delegacija.

Številni dogodki so tako izjemno popestrili dogajanje v in pred slovenskim paviljonom in privabili številne mimoidoče obiskovalce. Tem so bili podeljeni tudi spominki in nagrade ter ogromno število knjižic Slavoja Žižka Čas konca časa.

Expo 2010 posvečen čistejšemu okolju in kakovostnejšemu življenju v mestih

Letošnja razstava Expo 2010, ki je trajala od 1. maja do 31. oktobra, je bila posvečena čistejšemu okolju in kakovostnejšemu življenju v urbanih okoljih – zato je tudi nosila naslov Boljše mesto, boljše življenje. Šlo je za daleč največji spektakel v zgodovini prirejanja tovrstnih razstav, saj ga je  obiskalo rekordnih 73 milijonov obiskovalcev z vsega sveta. Za primerjavo naj povemo, da je prvo razstavo Expo, ki je bila v Londonu leta 1851, obiskalo 6,3 milijone obiskovalcev, leta 1900 v Parizu pa 48 milijonov.