Logistične priprave na sejem so se začele že 12. februarja, 23. februarja je bila primopredaja dvoran, dva dni pozneje pa se je že začela montaža znotraj objekta. »Projekt, kot je sejem Dom, porabi za celotno logistiko več kot cel mesec,« razloži Stane Kavčič z Gospodarskega razstavišča. Kar je povsem razumljivo, saj gre za največji sejem gradbeništva v Sloveniji, letos že 48. po vrsti.

Nastop na sejmu je oglaševalska dejavnost

Povpraševanja za nastop na sejmu je bilo letos kljub »hudim časom« zelo veliko. Organizatorji so bili tako primorani zavrniti kar 80 razstavljalcev, pa čeprav so povečali razstavne površine za okoli 1000 kvadratnih metrov.

Na več kot 18.000 kvadratnih metrih razstavnih površin bo svoje storitve in izdelke tokrat predstavljalo kar 577 razstavljalcev iz 30 držav. Za primerjavo: lani je bilo razstavljalcev 561 iz 28 držav, kar pomeni, da podjetja kljub recesiji še vedno vlagajo v marketing, predvsem pa v oglaševanje. »Podjetja so se začela zavedati, da je nastop na sejmu neke vrste oglaševalska dejavnost. Če te ni na sejmu, je tako, kot da te v svoji branži ni,« je povedal Kavčič. Kdor zapostavlja pomen pojavljanja v javnosti, izgublja tekmo s konkurenco, in ker je med potencialnimi strankami manj opazen, izgublja posel.

Na sejmu se bodo tako predstavila vsa večja podjetja, ki sodijo v svet gradbeništva. »Res pa je, da ne moremo dati vseh v tisti dve najlepši dvorani. Nekateri mislijo, da so, če razstavljajo v montažni dvorani, potem kaj manj vredni. Vendar so danes montažne dvorane tako kvalitetne, da pravzaprav ne vidiš razlike med eno in drugo. Pomembnejša je lastna kreativnost,« poudarja Kavčič, ki je z udeležbo razstavljalcev na sejmu Dom zadovoljen, medtem ko na sejmu Pohištvo pogreša še kakšno tuje zveneče podjetje.

Več kot 50.000 obiskovalcev

Letošnje novosti sejma se začnejo že s samim geslom »Gradimo skupaj«, poleg tega so razstavljalci še bolj smotrno razvrščeni po programih in po dvoranah. Že lani se je tako skupaj predstavila Sekcija slovenskih proizvajalcev montažnih hiš, letos pa bodo svojo predstavitev na skupnem prostoru, kjer so imeli predavanja in pogovore, še nadgradili. Sekciji se je namreč pridružilo še Združenje lesarstva pri GZS, ki je v prejšnjih letih organiziralo okrogle mize in delavnice v kongresnem centru. »Letos pa so se odločili, da vse aktivnosti združijo s Sekcijo slovenskih proizvajalcev montažnih hiš pri GZS, zato se bodo na tem prostoru odvijali razni posveti in predavanja,« je povedal Kavčič.

Tudi letos pričakujejo organizatorji podobno število obiskovalcev kot lani, ko jih je bilo več kot 50.000. »Več jih samo razstavišče težko sprejme,« pove Kavčič, ki na vprašanje o širjenju razstavnega prostora odgovarja, da o tem sicer razmišljajo, seveda skupaj z lastnikom, občino, vendar trenutek ni ravno primeren za širitve.

Veliko Slovencev gradi v lastni režiji in prihajajo na sejem, da vidijo novosti, se pogovorijo z razstavljalci in se z njimi posvetujejo. Na sejmu bo tako mogoče dobiti tudi ogromno nasvetov, med drugim tudi strokovnjakov iz Gradbenega inštituta ZRMK.