Izvirni modeli teh snežnih frez so naprave, izdelane posebej za ameriški trg oziroma za suh, sipek severni sneg. V mokrem snegu se njihov izmetni kanal maši, pa tudi rezila ne dohajajo teže in kompaktnosti snega. Pomen pravilnega pristopa k izdelavi snežnih frez spoznavamo prek prestavitve snežnih pihalnikov znamke Honda.
Razčistimo torej najprej pomen hitrosti rezil. Suh severni sneg zahteva drugačen pristop že pri kidanju z lopato, in tudi pri strojnem čiščenju je tako. Prehitro zajemanje snega v spiralasta rezila bo zamašilo izmetni kanal, ki ga bo nato treba očistiti. V takšnih primerih pomaga zgolj čiščenje kanala na vsakih nekaj metrov ali pa res počasno in previdno delo, da rezila dohajajo količino težkega snega. V primeru Hondinih snežnih frez, ki so izdelane in zasnovane na Japonskem, pa gre za prilagajanje na moker sneg. Zaradi manjše hitrosti rezil lahko odmetavamo moker in tudi zbit sneg z normalno hitrostjo stroja, brez čakanja in čiščenja.
HS 550 – najboljša izbira za dvorišča
Hondine snežne freze se peljejo po gosenicah, izstopa zgolj model HS 550, ki ima nameščeni dve majhni kolesi. Ti nista namenjeni pogonu, temveč zgolj transportu, saj ima ta naprava poseben način gibanja. Premika se zgolj zaradi pogona rezil, ki so drugačna kot pri drugih modelih. Gumijaste lopatice so nameščene tako nizko, da se dotikajo tal, zaradi česar popolnoma očistijo površino, ne da bi jo poškodovale. Iztok Dominko iz Hondinega prodajnega salona in servisa AS Domžale: »Gumijasta rezila so posebno primerna za čiščenje občutljivega kamna ali tlakovcev. Zaradi stika s podlago lahko odstranjujemo tudi stopljen sneg in luže, za sabo pa pustimo očiščeno površino.
Zaradi skromnih mer in teže (37 kilogramov) je gibanje s hondo HS 550 res preprosto, zato se zelo dobro obnese na razgibanem terenu, vendar pa se lahko z njo lotimo površin vse tam do 500 kvadratnih metrov.« Okretnost HS 550 je res fenomenalna. Odlično postavljeno težišče omogoča vodenje naprej in nazaj brez naprezanja. Gibanje s tem majhnim strojem je po okretnosti spominjalo na uporabo lopate za sneg, čeprav je vsaka lopata proti tej snežni frezi s petimi konjskimi močmi nemočna. Gumijaste lopatice so debele kakšen centimeter in delujejo trpežno, na Hondinem servisu pa povedo, da je njihova življenjska doba vsaj pet let, pri čemer je odvisna od strukture površine, ki smo jo čistili. Zamenjava lopatic je rutinski servisni postopek, ki stane približno 70 evrov.
Snežna freza za domačo uporabo z zmogljivostmi profesionalne
Za zahtevno domačo uporabo je namenjen model HS 970 TS, devetkonjski stroj s širokimi gosenicami in 71 centimetri širine frezanja. Tako zmogljiva snežna freza z lastnostmi profesionalnega stroja je že opremljena z nekaj dovršenimi dodatki, ki vodijo k večji zmogljivosti frezanja – električna nastavitev izmeta med delom, brezstopenjski menjalnik, električni zaganjalnik, reflektor in nazobčana rezila za napluženi sneg. S takšno frezo se lahko lotite najzahtevnejšega snega in velikih površin, pri čemer vam 6-litrski rezervoar zagotavlja tri ure in pol dela brez dotakanja goriva.
Zmogljivost frezanja je 50 ton snega na uro, kar bi v idealnih razmerah (ogromna ravna površina, dovolj snega) ob neprestanem delu z enim rezervoarjem pomenilo neverjetnih 175 ton snega. Najočitnejša prednost gosenic pred kolesi je zagotovo površina njihovega stika s podlago in s tem stabilnost pri odmetavanju snega. Pomembno pa je tudi lažje upravljanje zaradi boljše postavitve težišča, saj frezo lažje nadzorujemo kljub 109 kilogramom teže.
Zagotovljena kakovost
V centru AS Domžale v obrtni coni Trzin skrbijo za dober odnos s kupcem. Dvome obiskovalcev o zmogljivosti kakšnega stroja rešijo kar na mestu samem, pa naj gre za kosilnico, snežno ali vrtno frezo. Prejšnjo zimo so tako menda kar stalno imeli pripravljenih nekaj frez, da so jih kupci lahko pred nakupom preizkusili na zasneženem parkirišču. Za dobro izkušnjo s stroji poskrbijo tudi s korektnim prevzemom – preden kupcu izročijo stroj, ga skupaj sestavijo in zaženejo, da lahko preverijo, ali vsi sistemi pravilno delujejo. O kakovosti Hondinih snežnih frez pa verjetno nekaj pove tudi podatek, da po več kot 1000 prodanih strojih v zadnjih petih letih še noben kupec ni uveljavljal garancije.