Razmislite o svojem življenjskem slogu, potrebah, izzivih, sanjah, ciljih in seveda proračunu. Kaj vam bo olajšalo bivanje v prostoru, kaj boste pridobili? Naredite si seznam prednosti in pomanjkljivosti, vprašanj in možnih rešitev. Napnite možgane in presenečeni boste nad idejami in rešitvami, do katerih boste prišli.

Sanjski dizajn na papirju

arhitekt.jpg

Izdelajte si knjigo idej in jo opremite s svojimi sanjskimi dizajni, barvami, pohištvom in stvarmi, ki so vam všeč in jih ne želite pozabiti. To vam bo pomagalo, da boste izoblikovali konkretnejše ideje in tudi lažje izrazili vaše zamisli.

Zapisujte si vse cene, shranjujte vse dokumente. Dobra organizacija vam  pomaga prihraniti čas, denar in živce. Na občini se posvetujte o morebitnih potrebnih gradbenih dovoljenjih.

Vprašajte se, kakšne so vaše prioritete. Postavite si jih in jih ne izgubite z vidika, saj boste tako ostali na pravi poti in ne boste imeli veliko nepotrebnih stroškov.

Finančne rezerve in izkušnje drugih

contract1.jpg

Določite si natančno vsoto denarja, ki ste ga pripravljeni zapraviti. S partnerjem se natančno dogovorita o tem, da ne bo prišlo do sporov. Več zapravite pri stvareh, ki so za vas pomembne, sicer pa si od te vsote pustite vsaj 10 do 20 odstotkov finančnih rezerv za morebitne spremembe.

Pozanimajte se o izkušnjah drugih ljudi, bodite jasni, iskreni in veliko sprašujte. Dobra komunikacija z arhitekti in delavci preprečuje nastanek nesporazumov in nejasnosti ter nevšečnosti.

Če boste najeli profesionalce, ki vam bodo pomagali pri prenovi, tudi iskanju ustreznega oblikovalca namenite dovolj pozornosti. Verjetno želite nekoga, ki bo profesionalno opravil svoje delo, a bo hkrati pripravljen poslušati tudi vaše ideje in sodelovati z vami. Dobro sodelovanje in komunikacija sta tu zelo pomembna.

Zahtevajte pisno pogodbo

contract.jpg

Zahtevajte pisno pogodbo z natančnim opisom in stroški načrtovanega dela. Dobro jo preberite in se po možnosti posvetujte tudi z odvetnikom. Zahtevajte tudi natančen urnik dela in se o napredku z najetimi delavci redno posvetujte na sestankih.

Ob upoštevanju teh nasvetov je treba načrt le še spremeniti v realnost. Začel se bo dolgotrajen proces, vi pa ste naredili dobre temelje, da bodo končni rezultati takšni, kot ste si jih zamislili. Mirne duše si privoščite kozarec penine in se podajte novim izzivom naproti.