Ikeino pohištvo je prava zgodba o uspehu. Le kdo je slutil, da bo fantič, ki si je svoj prvi podjetniški status zaslužil s prodajo vžigalic sosedom, zrasel v enega najuspešnejših podjetnikov na svetu. Ingvar Kamprad, ki je ustanovitelj Ikee, največjega izdelovalca pohištva na svetu, je bil že od majhnega nadarjen za posel. Ko je imel le sedem let, je vžigalice začel prodajati tudi drugim, bolj oddaljenim strankam, ko pa je odraščal, je v ponudbo vključil še voščilnice, cvetlična semena in božične okraske.

Podjetje ustanovil pri sedemnajstih

kamprad.jpg

Leta 1943 je pri sedemnajstih, ko je končal šolo, od očeta dobil denarno nagrado, ki jo je porabil za ustanovitev Ikee. Ikea je pravzaprav akronim za Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd – njegov ime in priimek, ime kmetije, na kateri je bil rojen, in ime vasi, v kateri je odrasel. V začetku razmeroma skromno podjetje je prodajalo denarnice, nakit, ure, pisala in druge izdelke, ki jih je Kamprad poceni kupoval in jih prodajal z dobičkom. Pohištvo so dodali v ponudbo leta 1948.

Šele ko je Ikea leta 1955 začela izdelovati lastno pohištvo, je postala bolj konkurenčna. Do pravega uspeha pa jo je pripeljalo naključje. Eden izmed zaposlenih je hotel odnesti domov mizo, ki je ni spravil v avto. Zato je odvil noge in jih kasneje spet privil. Pomislil je, da bi tudi Ikea lahko prodajala razstavljeno pohištvo, ki bi ga kupci sestavili sami – in vodstvu predstavil zamisel. S pohištvom, ki je zaradi načina pakiranja cenejše za vse udeležence v proizvodnem procesu (in nazadnje tudi za kupce), je Ikea doživela svetovni uspeh.

Katalog v dvesto milijonov izvodih

ikea1.jpg
ikea_cover.jpg

Le redko kdo danes ne pozna Ikeinega kataloga (ali je vsaj slišal zanj), ki vsako leto predstavlja novosti in zamisli za opremo stanovanja. Prvič je izšel leta 1951 samo na Švedskem, danes pa ga med kupce razdelijo 200 milijonov izvodov v 29 jezikih na leto, s čimer več kot trikrat prekaša celo Biblijo. Katalog na več kot tristo straneh prinaša okoli 12.000 izdelkov za dom, ki jih kupci kupijo v trgovinah ali prek spleta.

Katalog za leto 2011, ki je izšel konec poletja lani, označuje 60-letni jubilej te priljubljene publikacije. Za pripravo vsakega kataloga je potrebnih kar 18 mesecev načrtovanja, dizajniranja, fotografiranja in tiskanja, preden ga dobijo v roke kupci. Z njim se ukvarja »vojska« 260 zaposlenih, med katerimi je velika skupina notranjih oblikovalcev in tesarjev. Ti ustvarijo skoraj 260 postavitev, ki jih posnamejo v Ikeinem studiu, ki je z 8000 kvadratnimi metri največji fotografski studio v Severni Evropi, na natisnjenih straneh pa lahko občudujemo okoli 4000 fotografij.

Ikeini privrženci in (oglasne) mačke

ikea_cats1.jpg

Ikeine publikacije imajo na spletu goreče privržence. Preveč »pozorni« bralci najdejo v njih vse mogoče nenavadne stvari: od čudnih knjig za dekoracijo polic do skrivnostnih slik mačk. No, kar se mačk tiče, bodo imeli navsezadnje celo prav. Ikea je namreč ob koncu lanskega leta pripravila oglasno kampanjo prav z mačkami. Cel trop so jih spustili v svojo londonsko trgovino, da so po svoje raziskovale, njihove posnetke pa so uporabili za poseben Ikein katalog 2011, v katerem kraljujejo mačke. Prispevek o tem si preberite tukaj.