Lahko pa tudi zapišemo, da bo letošnji sejem predstavljal prelomnico v organiziranju sejmov na GR. Pomenil bo novo ero sejemske dejavnosti v Ljubljani. Vodja sejma Stane Kavčič nam je v pogovoru predstavil novosti in program letošnjega sejma:

kavcic.jpg

»Temeljna novost sejma je razširitev razstavnih prostorov. Tako letos razstavljamo na 24.000 kvadratnih metrih razstavnih površin (lani je sejem Dom potekal na 20.000 kvadratnih metrih razstavnih površin, predstavilo pa se je 607 podjetij iz 30 držav), torej na bistveno večji površini kot lani. Sodeluje 712 podjetij iz 28 držav. Poleg obsejemske dejavnosti bodo glavno vlogo odigrali razstavljalci. Temeljna novost je ta, da bo sedaj glavni vhod na GR skozi nekdanjo trgovino Slovenijalesa. Gospodarsko razstavišče je najelo stavbo, v galeriji, pritličju in v kleti bo sedaj potekala naša sejemska dejavnost. Samo klet je velika 3819 kvadratnih metrov in to je za Gospodarsko razstavišče izjemna pridobitev. Vsi kotički sejma so polni do zadnjega kotička, poleg tega pa imamo spet še dva dodatna montažna šotora.«

Sonet, Gazela, Oda

Velik sejem in še večji odziv razstavljalcev?

»Tako je. Hkrati to pomeni velik logistični zalogaj. Parkiranje, priprava sejma, montaža in kasnejša demontaža ter seveda celotna organizacija sejma. Glavni vhod je torej skozi Slovenijales in nato gredo obiskovalci najprej skozi galerijo v klet, ki je povezana s kletjo dvorane B 2. Naredili smo preboj in gre za zelo lepo povezavo, ki je široka deset metrov. Praktično ob vstopu z dvorišča GR vidiš skoraj do konca Slovenijalesa. V najetih prostorih je v treh etažah skupno na voljo za GR novih 7907 kvadratnih metrov uporabnih razstavnih površin in dodatnih 4600 servisno-skladiščnih površin v drugi kleti. Dvorane smo poimenovali v kontekstu drugih poimenovanj dvoran GR oziroma fontane akademskega kiparja Stojana Batiča Urška in povodni mož na zunanji ploščadi med paviljonom Jurček in galerijo dvorane Kupola. V pritličju je dvorana Sonet, v prvem nadstropju Gazela, v kleti pa dvorana Oda. Enostavno rečeno: ogromno.«

Lahko rečemo, da je GR zdaj tudi glede razstavnih površin postalo pravi evropski sejem?

»Tako je. Prostorsko je razstavna dejavnost rešena.«

Kaj pa parkiranje obiskovalcev in razstavljalcev?

»Tudi v tem segmentu smo marsikaj naredili in razširili parkirne prostore na mestu, kjer smo imeli lani montažno dvorano (zunaj sejmišča). To pa še ne pomeni, da imamo dovolj parkirnih prostorov. Daleč od tega.«

Kako boste reševali ta problem v prihodnosti?

»Del bo prevzelo parkirišče v novi športni dvorani v Stožicah. Avtobusna povezava je zelo dobra, tako da ne bo posebnih težav. Potem pa parkirišča okoli GR in garažne hiše. Seveda pa bo to še vedno težava.«

Parkirišča v Stožicah ne boste povezali z neposredno avtobusno progo do razstavišča?

»Za zdaj ne. Sodelovali bomo, vendar še ni vse dorečeno. Sedaj smo se ukvarjali z investicijo najema in preureditve zgradbe Slovenijalesa, za naprej pa bomo morali več narediti tudi na tem področju povezovanja s parkiriščem v Stožicah.«

sejem_dom2.jpg

Večja preglednost

Na sejmih Dom sem v preteklosti pogrešal bolj pregledno profiliranost razstavljalcev na posameznih razstavnih površinah. Kako je letos s tem?

»Letos je sejem bistveno bolj pregleden, dvorane so bolj, kot pravite, profilirane. Razstavni program po dvoranah je zelo jasno usmerjen. Če pogledava na primer samo dvorani Kocka in Kupola: v Kupoli so montažne hiše, v dvorani A, Kocki, je stavbno pohištvo, enako velja tudi za montažno dvorano A 1. Tukaj ni več malo tega in malo onega, ampak je vse programsko optimalno očiščeno. V kompleksu D sta ogrevanje in hlajenje, v kleti Slovenijalesa, v Odi, imamo del pohištva in ostalo ponudbo, parkete, okna, v pritličju pa je vse za vrt. Galerija je namenjena različnim svetovanjem. Naš stalni sodelavec je ZRMK, tam pa je še nekaj razstavnega in prodajnega programa. Imeli bomo kar nekaj točk za druženje. Ena je na primer v Gazeli, druge so na prehodih...«

Zanimanje za razstavljanje na sejmu Dom je očitno preseglo vsa pričakovanja, in to ne glede na krizo v gradbeni stroki. Ali bi lahko rekli, s katerega področja je največ novih razstavljalcev?

»Praktično tega ne morem. Vsaj ne po področjih, ker je vse skupaj nekako uravnoteženo. Po geografski razvrstitvi pa lahko rečemo, da je največ razstavljalcev iz Slovenije (381). Sledijo razstavljalci iz Nemčije (67), 45 jih je iz Avstrije in 51 iz Italije. Po več kot deset jih je iz Francije in Belgije, zastopane so še nekatere druge države, na primer Švedska in druge. Tukaj praviloma ne gre neposredno za tuja podjetja, ampak za njihova zastopništva, je pa tudi nekaj tujih matičnih podjetij.«

sejem_dom3.jpg

Predavanja in svetovanje

Sejem Dom je značilen po številnih obsejemskih dogodkih, predavanjih in svetovanjih. Kako je letos s tem?

»Gospodarska zbornica, sekcija montažnih hiš, bo imela vsak dan predavanja, potem združenje lesne in pohištvene industrije, seveda pa tudi naši stalni svetovalci Gradbeni inštitut ZRMK in energetski svetovalci v sklopu projekta ENSVET. Predstavljene bodo tudi aktivnosti Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada, namenjene kreditiranju in subvencioniranju okolju prijaznih naložb fizičnih in pravnih oseb. Poleg tematskih predavanj, ki bodo potekale od srede do petka, bo Gradbeni inštitut pripravil še tri strokovne delavnice s področij energetsko učinkovite gradnje in prenove stavb, mreženja in usposabljanja strokovnjakov za izdelavo energetskih izkaznic in energetskih pregledov ter okoljskega in trajnostnega vrednotenja stavb, s poudarkom na zelenem javnem naročanju. Več podatkov in natančen seznam predavanj lahko dobite na spletni strani sejma (http://www.gr-sejem.si/sejmi/koledar-sejmov/sejem-dom/svetovanje-za-obiskovalce), kajti enostavno je preveč predavanj, da bi jih lahko tukaj naštel.«

Je temelj dobrega sejma to, da obiskovalec spozna čim širšo ponudbo in da dobi tudi čim boljšo strokovno predstavitev in razlage posameznih sklopov, ki ga zanimajo?

»Natančno to. Sejem je zanimiv za obiskovalca, ki ne išče nekaj določenega, ampak si le ogleda predstavitev, hkrati pa ponudi posamezniku, ki išče določene podrobnosti, množico strokovnih informacij. Neodvisnih strokovnjakov in tudi proizvajalcev. In to je bistvo sejma, informacija iz prve roke ter hkrati dodatna strokovna podpora.«

Kako je letos z nagradami?

»Tudi letos bomo podelili nagrado zelena misija in priznanja. Potekale pa bodo tudi različne nagradne igre za obiskovalce. Lani je sejem obiskalo 52.000 obiskovalcev, letos upamo na še boljši odziv.«

Lahko preprosto rečeva, da je letošnji jubilejni petdeseti sejem Dom največji sejem v vsej zgodovini Gospodarskega razstavišča?

»Povsem mirno lahko tako rečeva. Toliko razstavnih površin še nikoli nismo imeli in tudi v tem smislu lahko rečem, da se s sejmom Dom začenja nova era sejmov na Gospodarskem razstavišču Ljubljana.«