Kot prvi v tedanji Jugoslaviji so začeli proizvodnjo in prodajo PVC-oken. O trendih in izzivih, ki so pred podjetjem, ki danes zaposluje 300 ljudi in je prejelo tudi certifikat družini prijazno podjetje, smo se pogovarjali z njuno hčerko Julijo Ajlec Težak, vodjo številnih uspešnih projektov v podjetju.

julija.jpg

Podjetje AJM proizvaja in prodaja najrazličnejše vrste PVC- in ALU-oken, zimskih vrtov ter vrat in senčil. Kateri od teh programov je pri AJM najbolj obsežen in na katerega je največ odziva vaših strank? So to okna, vrata, vse bolj zanimivi postajajo tudi zimski vrtovi...

Naš prvi izdelek že vrsto let ostajajo PVC-okna. V lanskem letu je 45 odstotkov naših kupcev kupilo okna, 27 odstotkov vrata, 20 odstotkov pa senčila. Tudi po proizvodnem programu je najbolj obsežen program PVC-oken in vrat. Pri tem so v prvi vrsti okna, saj na dan proizvedemo do 670 oken, na vrhuncu sezone, spomladi in jeseni, še nekaj več. V okviru PVC-programa ponujamo poleg oken standardnih dimenzij še tri odlične profile v več barvnih različicah.

Profil AJM 8000 energeto je energetsko varčno okno, primerno zlasti za objekte, kjer se načrtuje uporaba najzahtevnejših materialov in se upoštevajo najvišji standardi energetske varčnosti. Prihranek energije na letni ravni je več kot 36-odstoten! Drugi profil je AJM 8000 ekskluziv, ki ga odlikuje odlična toplotna, zvočna in protivlomna zaščita ter je kot tak primeren za nizkoenergijske objekte. Tretji profil AJM 5000 priporočamo za klasično izolirane objekte in za obnove. Ponujamo tudi širok program visokokakovostnih ALU-profilov, ki so primerni tako za dom kot za poslovni prostor.

Okna zaokrožamo z odličnimi vrati iz PVC- in ALU-materiala ter s senčili in drugim spremljevalnim programom, kot so okenske police, kljuke, prezračevalni sistemi, proizvodi za vzdrževanje in čiščenje naših proizvodov in drugo. Na področju zimskih vrtov velja, da smo vodilni proizvajalec v tem delu Evrope. Opažamo, da zimski vrtovi res postajajo vse bolj zanimivi. To pripisujemo naraščajočemu pomenu ugodja bivanja, saj si v svojih domovih vse bolj želimo svetlobe in narave. Pri nas lahko kupec izbira med osemkomornim ali petkomornim profilom zimskih vrtov.

Kateri so glavni dosežki vašega podjetja v zadnjem času in s katerimi težavami ste se spopadali?

Ponosni smo predvsem na dejstvo, da smo uspešni že 20 let. Vse od ustanovitve smo rasli in se razvijali. Danes imamo svoje trgovce in zastopnike po vsej Sloveniji, Avstriji, Nemčiji, Italiji. Hčerinsko podjetje imamo na Hrvaškem. Pospešeno se pripravljamo za vstop na francoski trg. Moj oče je začel zgolj z desetimi zaposlenimi, danes nas je več kot 300. To je zagotovo lep uspeh. Težave zadnjega obdobja so povezane predvsem s finančno krizo. Zadela nas je lani, ko smo gradbenim podjetjem morali odpisati velike vsote denarja. To je bila res težka izkušnja za podjetje. Rešili so nas naši individualni kupci. Za njihovo zaupanje smo jih hvaležni in se jim poskušamo oddolžiti s še boljšimi storitvami ter z različnimi ugodnostmi in popusti.

Glede na večjo ekološko ozaveščenost in potrebe po energetski varčnosti se v zadnjem času najbrž srečujete tudi z večjim povpraševanjem po energetsko varčnih vratih in oknih. Kakšni so trendi na tem področju?

Da, povpraševanje po energetsko varčnih vratih in oknih je iz leta v leto večje. Sploh v zadnjem obdobju se vse več ljudi zaveda, da je varčevanje z energijo ključnega pomena, kadar govorimo o prihodnosti našega planeta. Tudi politika zahodnih držav, Evropske unije, je na tem področju vse konkretnejša, direktive so vse strožje. Trendi sodobne gradnje se bodo v prihodnosti vse bolj približali zahtevam pasivne gradnje. V evropski parlament je bil na primer že dan poziv, da bi se od leta 2011 vse novogradnje izvajale v pasivni tehnologiji.

Kadar govorimo o energetski varčnosti stavbnega pohištva, moramo biti pozorni na faktorje toplotne prehodnosti okvirja (Uf) in stekla (Ug). Ta faktorja morata biti čim bolj izenačena, med njima ne smemo ustvarjati toplotnega mostu. Zelo napačno bi namreč bilo, če bi imeli na primer okno z okvirjem, ki ima Uf 2,6 W/m²K, in steklom, ki ima Ug 0,9W/m²K. Zanesljivo bi prihajalo do kondenziranja. Še posebno, če bi imel profil dvojno tesnjenje med okvirjem in krilom. Sicer pa bodimo pri nakupu stavbnega pohištva pozorni predvsem na UW-stabilnost, funkcionalnost, na dolgo življenjsko dobo, na vzdrževalne stroške, na izolacijo, na PVC-profile in na to, da bosta okovje in steklo v popolnosti reciklirani. Mi vse našteto na slovenskem trgu trenutno zagotavljamo na najvišji kakovostni ravni.

Kakšni so energetski prihranki v primeru, da se odločimo za zamenjavo starih oken za nova energetsko varčna v našem domu? In seveda, kaj to pomeni v stroškovnem vidiku, ko se odločimo za nakup?

Rezultati meritev toplotne prehodnosti pred zamenjavo oken in vrat ter po njej kažejo, da se zamenjava oken in vrat izplača s prihrankom pri kurjavi že po desetih letih. Na letni ravni z zamenjavo starih oken in vrat z novimi prihranimo tudi 30 odstotkov in več toplote. Če bi se odločili za popolno prenovo zunanjega ovoja stavbe, vključno z zamenjavo oken in vrat, pa so lahko toplotni prihranki 50- in večodstotni.

Kako pa je z zaščito pred hrupom, ko govorimo o PVC- in ALU-oknih in vratih? Tehnologija je v zadnjih letih na tem področju najbrž precej napredovala.

Tako je, tehnologija je na tem področju res zelo napredovala. V AJM za doseganje večje zvočne izolacije celotnega okna zlasti v primerih višjih obremenitev s hrupom (peti in šesti razred) in odpravi toplotnih mostov na meji med okvirjem in špaleto priporočamo in prakticiramo »AJM energetsko montažo«, izvedeno po standardu RAL. Ta se od običajne razlikuje po dodatni in učinkovitejši zatesnitvi med oknom in okensko odprtino. Pri pravilni vgradnji se s tem doseže, da ima vgrajeno okno identično zvočno izoliranost kot vstavljeno steklo. Naši izdelki, vgrajeni po sistemu »AJM energetske montaže«, dosežejo do 50 dB zvočne izolacije, kar je odličen dosežek!

Kako pomembna je izbira materialov kakovostnih proizvajalcev? Koliko pozornosti namenjate temu vprašanju in katere proizvajalce izbirate?

Izbira materiala je ključna, saj gre za produkt, katerega življenjska doba mora biti dolga in kakovostna. Za ključne proizvode, kot so profili in okovje, imamo proizvajalce, ki smo jim zvesti že od samega začetka. Sodelujemo s praktično enim najboljših proizvajalcev profilov v Evropi, nemškim Aluplastom. Na področju okovja imamo vzpostavljeno sodelovanje z nemškim podjetjem Winkhaus, ki se ponaša z visokokakovostnimi izdelki in ima tako kot naše podjetje družinsko tradicijo, le da je ta mnogo daljša kot naša, saj šteje že več kot sto let. Tudi pri drugih podizvajalcih in dobaviteljih smo zelo pozorni na znanje, tradicijo in kakovost, ki jim dajemo prednost pred ceno.

V proizvodnji uporabljate tudi računalniško vodene procese. Kako vlaganje v tehnologijo vpliva na kakovost in kako se to na dolgi rok pozna v odzivu kupcev?

V panogi proizvodnje stavbnega pohištva je kakovost eno od področij, kjer se ustvarja razlika med proizvajalci. Poleg računalniško vodenih procesov velja še poudariti, da zaposlujemo strokovnjake, ki so zadolženi za kakovost. Ti nenehno preverjajo kakovost dobaviteljev, proizvodni proces in izdelke. Stranke nam poročajo o zadovoljstvu z našimi izdelki samoiniciativno. Odzivi so zelo pozitivni. Izražajo zadovoljstvo nad izdelki, kot tudi nad montažo.

V zadnjih letih ste prejeli več nagrad in certifikatov, mnogi med njimi so bili tudi priznanja kakovosti, kot sta ISO9001, znak kakovosti v graditeljstvu, in znak kakovosti za montažo. Na katerega ste najbolj ponosni?

Naša družina, predvsem moj oče, si ob vodenju podjetja vedno prizadeva za poštene in odprte odnose z zaposlenimi, poslovnimi partnerji, kupci in širšim družbenim okoljem. Nagrade razumemo predvsem kot potrditev tega poštenega dela, pristnih in dobrih poslovnih odnosov. Pri nagradah gre za zadovoljstvo, da okolica opazi, sprejema in ceni delo, ki ga opravljaš. Certifikati pa so na drugi strani bolj potrditev dobrega dela in kakovosti storitev in izdelkov. To je za nas najpomembnejše. Vsi certifikati so pomembni, saj zadevajo posamezne segmente, skupaj pa tvorijo celoto. Osebno sem najbolj ponosna na certifikat družini prijazno podjetje. Prejeli smo ga leta 2007 s prvo skupino podjetij prejemnic, bili smo tudi prvi prejemnik v gradbeni panogi. V naslednjih dneh ga bomo prejeli v trajno last.

Imate med svojimi načrti kakšen nov program zasnove in proizvodnje? Kje vidite perspektivo glede na obstoječe trende?

Načrtujemo širitev na nove trge in poglobitev prisotnosti na obstoječih. Nenehno tudi iščemo in načrtujemo nove produkte. Trendi gredo v smer energetsko varčnega stavbnega pohištva. Tukaj z našim oknom AJM 8000 energeto slovenskemu trgu trenutno ponujamo najboljše. Zanimivo bi bilo proizvodnjo dopolniti še z lesenim stavbnim pohištvom, saj bi bili s tem zanimivi tudi za tiste, ki še prisegajo na les.

Kako obsežen je v primerjavi z drugimi programi vaš program senčil?

Program senčil v podjetju AJM je dopolnilni program. Sem štejemo rolete, žaluzije, notranje in zunanje, polkne, ki so PVC in ALU, plise senčila in mreže proti insektom. Tudi na tem področju nenehno razvijamo in iščemo nove rešitve. Med zadnjimi so plise senčila, kjer razširjamo barvno paleto. Sredi leta 2011 bomo uvedli dodatni program senčil − markize.