Svetovanje na dosegu roke

»Naše znanje smo do sedaj predstavljali večinoma prek vzorčnih hiš,« sta začela pogovor sogovornika. Vzorčne hiše so še vedno postavljene v Limbušu pri Mariboru ter v Avstriji in Nemčiji, pred časom pa je imela svojo Marlesovo vzorčno hišo tudi Ljubljana. Zaradi večje fleksibilnosti so se pri Marlesu odločili za odprtje salona, ki je hkrati tudi prostor za svetovanje in načrtovanje. Direktor Gorazd Šmid: »Potek izbire hiše je dolgotrajen postopek, ki zahteva veliko usklajevanja in tudi popravkov. Kupci so kreativni in se želijo izraziti, vsakdo želi dom po svoji meri, hkrati pa vsi živimo neki časovni tempo in si želimo kakovostno storitev na dosegu roke, sploh ker gre pri načrtovanju stavbe za večmesečno usklajevanje in iskanje rešitve.«

Modifikacije

marles1.jpg

Marles je z montažnimi hišami prisoten tudi na območjih Italije, Francije, Nemčije, Avstrije, Švice... Na tako širokem trgu se kaže kulturna razlika med kupci, zato vsak trg zahteva specifičen pristop. »Že med Slovenijo in Avstrijo je popolna razlika, saj v Avstriji brez vzorčnih hiš v vzorčnih centrih praktično skoraj nisi prisoten na trgu. V Sloveniji je drugače, vsak kupec si želi individualnosti oziroma hišo, prilagojeno posamezniku. Pri nas praktično ni enakih Marlesovih hiš, v Avstriji pa je 90 odstotkov hiš po videzu zelo blizu ali enakih vzorčnim hišam,« pojasnjuje Božac. Izbira montažne hiše pač ni ogled kataloga in izbira modela, temveč prav tako kot klasična gradnja zahteva načrtovanje in posamezne prilagoditve. Te so lahko estetskega ali funkcionalnega značaja – drugačna strešna kritina, naprednejša izolacija ali okna visokega razreda.

marles2.jpg

Praktične spremembe v smislu postavitve sten ali oken načeloma ne predstavljajo zvišanja stroškov, pri čemer pa ga druga strešna kritina ali stavbeno pohištvo razumljivo lahko. Odvisno od izbire. Po besedah Bogdana Božca in Gorazda Šmida je velika večina montažnih hiš v Sloveniji modificirana s strani strank v nasprotju s tistimi z germanskega trga. »V Sloveniji stranka velikokrat pride do nas z belim listom – ima parcelo in okvirne želje, potem pa gresta skupaj z našim arhitektom skozi postopek od ideje do izvedbe,« razlaga Šmid, ki celoten postopek gradnje montažne hiše brez pridobivanja dokumentov strne v približno devet mesecev.

Takojšnja vselitev v zdravo okolje

marles3.jpg

Za gradnjo lesenih oziroma montažnih objektov se uporabljajo suhi materiali. Novozgrajena stavba v nasprotju s klasično gradnjo ni podvržena vlagi v stenah, zato že ob zaključku del predstavlja bivanje v zdravi klimi. Uporaba lesa, suha konstrukcija in hitra vselitev v zdravo okolje so tudi razlogi, zakaj je Marles postavil že več hotelov, turističnih naselij ter dvanajst osnovnih šol in vrtcev − objektov, pri katerih je zdravo življenjsko okolje bistvenega pomena. »Vse širše je zavedanje, da montažne gradnje niso zgolj individualni bivalni objekti. Moderne konstrukcije omogočajo skoraj vse – gradili smo od stanovanjskih hiš do poslovnih objektov, proizvodnih hal, dogovarjamo pa se celo za samostan.

V Franciji trenutno končujemo poslovno stavbo podjetja, ki se ukvarja s plastiko in si želi čim bolj okolju prijazne gradnje. 2200 kvadratnih metrov velik objekt v dveh nadstropjih gradimo v Marlesovem sistemu EKO z ekološkimi materiali in leseno zunanjo fasado, pri čemer uporabljamo macesnov les, ki je uporabljen tudi za okna in konstrukcijske stebre v notranjosti. Les je med gradbenimi materiali sicer najbolj energetsko varčen, saj za njegovo pridobivanje, prevoz, obdelavo in predelavo porabimo najmanj energije v primerjavi z drugimi materiali,« projekte orišeta sogovornika.

»Salon vaših in naših idej«

marles4.jpg

Marlesov salon ob severni ljubljanski obvoznici ni povsem tipičen predstavnik razstavnih salonov. V njem sicer razstavljajo ponujene okenske profile, izolacije sten in prikazujejo modele svojih hiš, kljub temu pa je razstavni salon več kot to. Namenjen je izražanju zamisli in iskanju prave kombinacije znanja, ki ga predstavlja Marles, in navdiha, ki ga ima stranka. Ravno tako, kot sta večkrat poudarila sogovornika – Slovenci smo kreativni, zato si želimo dom, v katerega bomo vnesli lastne ideje.