Izdelki živalskega izvora vsebujejo sintetične hormone, antibiotike in klorove spojine, kot so dioksin, DDT in drugi pesticidi, ki se kopičijo v živalski maščobi. Z zaužitjem te hrane kemikalije preidejo v našo maščobo, kjer se potuhnejo ter počasi in tiho povzročajo škodo.

kosilo.jpg

Izbirajte manj mastno meso, perutnino ali mlečne izdelke. Vedno odstranite vso vidno maščobo in kožo. Meso in ribe kuhajte, izogibajte se cvrtju, ki zapre onesnaževalce v meso.

Izbirajte varno morsko hrano

Uživanje morske hrane pomeni večjo izpostavljenost živemu srebru, ki je potencialni živčni strup, pa tudi PCB -ju, ki ga je Mednarodna agencija za raziskavo raka in zaščito okolja razglasila za potencialno kancerogenega. Manjše ko so ribe oziroma bolj kot so na začetku prehranjevalne verige, manj so onesnažene s težkimi kovinami.

Prednost naj ima organsko pridelana hrana

pridelek.jpg

Izpostavljenost pesticidom lahko zmanjšate za več kot 90 odstotkov, če se izogibate najbolj onesnaženim konvencionalno pridelanim vrstam sadja in zelenjave, kot so breskve, jabolka, nektarine, jagode, češnje, solata, grozdje, korenje in hruške. Med običajno pridelane vrste sadja in zelenjave z najnižjo stopnjo ostankov pesticidov spadajo čebula, avokado, sladka koruza, ananas, mango, beluši, grah, kivi, zelje, jajčevci, papaja, lubenice, brokoli, paradižnik in sladki krompir.

Sadje in zelenjavo skrbno operite pod tekočo vodo

pomarance.jpg

S pranjem pod tekočo vodo boste s sadja in zelenjave odstranili vse površinske kemikalije. Najbolje je, če to storite takoj, ko hrano prinesete domov. Oprati je treba tudi živila z neužitno lupino, kot so pomaranče in banane. Površinske onesnaževalce lahko med lupljenjem prenesete na roke in jih nato razširite tudi na užitne dele.

Izogibajte se konzervam

Konzervirana hrana in pijača prihajata v stik s posebno smolo, ki vsebuje bisfenol-A, kemikalijo, ki moti hormonsko ravnotežje ter se kopiči v okolju in naših telesih. Svojemu zdravju boste naredili uslugo, če boste jedli hrano, ki je sveža, posušena, zamrznjena ali shranjena v stekleni embalaži.

Hrano kuhajte in se izogibajte pečenju na žaru

gril.jpg

Če uživate v hrani z žara ali v močno zapečenem mesu, povečujete tveganje za nastanek raka. Pečenje na žaru ustvarja dim, ki vsebuje obilo kancerogenih policikličnih aromatičnih hidroogljikov ali PAH, ki končajo na površini hrane. Pri daljšem pečenju mesa nastajajo kancerogeni heterociklični amini ali HCA.

Dobro preberite deklaracijo

Čeprav gre večinoma za seznam dolgih, težko izgovorljivih besed, je kljub temu dobro vedeti, kaj jemo, zato preverjajte sestavine živil, napisane na embalaži. Resda lahko preučite sezname varnih, dovoljenih in prepovedanih prehranskih dodatkov, toda veliko enostavneje je izbrati neobdelano živilo. Živila, ki niso bila izpostavljena industrijski obdelavi, ohranijo ves svoj prehranski potencial.

Pijte vodo

pitjevode.jpg

Sokovi, športni napitki, energijske pijače in druge ustekleničene pijače vsebujejo obilo sladil, umetnih arom in barvil, poleg tega so zapakirane v plastično embalažo, snovi iz plastike pa lahko preidejo tudi v vašo pijačo. Človeško telo sestavlja od 70 do 75 odstotkov vode, zato tudi potrebujemo predvsem vodo. In izogibajte se vodi v plastični embalaži - raje kupite kakovosten vodni filter ali filtrirni vrček za vodo.

Najpogosteje jejte doma

fasrfood.jpg

V restavraciji ali na ulici nimate vpogleda v kakovost in način priprave hrane. Prihranite denar in zavarujte svoje zdravje tako, da hrano na zdrav način pripravljate doma.