BauMax se lahko pohvali s kar 152 trgovinami v 9 državah, od tega jih ima 67 v Avstriji, 24 na Češkem, 15 na Slovaškem in Madžarskem, 3 v Sloveniji, 7 na Hrvaškem, 14 v Romuniji, 5 v Bolgariji in 2 v Turčiji. Stopnja prepoznavnosti podjetja v srednji in jugovzhodni Evropi je več kot 90-odstotna. Formulo za uspeh vidijo v tem, da se v vsaki državi osredotočijo na potrebe tamkajšnjih prebivalcev. Skupina bauMax je z 10.700 zaposlenimi v letu 2010 dosegla skupni promet v višini 1,5 milijarde evrov. Pred 28 leti se je družinskemu podjetju kot član tretje generacije pridružil Martin Essl, danes predsednik uprave bauMaxa, ki je pred kratkim v ljubljanski Moderni galeriji podelil nagrade Essl Art Award.

Tradicija podjetja bauMax je, da uspeha ne definirajo le z gospodarskega, temveč tudi s socialnega in ekološkega vidika. »To je glavno vodilo podjetja, ki se že mnogo let uveljavlja v poslovnem vsakdanjiku. BauMax je namreč že veliko let dejaven na področju varčevanja z energijo. V vseh prodajalnah imamo vgrajena varčna svetila, na novih lokacijah pa uvajamo alternativne vire energije,« je povedal Martin Essl. Podjetje ima tudi zelo velik posluh za sodelovanje pri socialnih zgodbah oziroma stiskah, ki jih imajo države, kjer so njihove poslovalnice. Tako že več kot 25 let pomagajo ljudem s posebnimi potrebami. »Vsaka prodajalna prevzame partnerstvo z ustanovo za invalidne osebe in jo podpira ali skupaj z njo izvaja skupne aktivnosti. Poleg tega v podjetju bauMax sodeluje več kot 250 invalidnih oseb v raznih timskih projektih,« je povedal predsednik uprave bauMaxa.

Svetovna finančna in gospodarska kriza je močno prizadela tudi kupno moč v Sloveniji. »Vse sanje o novi in lepo hiši so umrle. Enostavno, ljudje so se morali soočiti z dejstvom, da ni denarja. Zelo hitro smo reagirali na krizo in si tudi ob tem postavili vprašanje, kako naprej. Tako smo marca letos, prej pa tudi že na Hrvaškem, uvedli nov koncept trajno nizkih cen,« je povedal Martin Essl in dodal: »Ugotovili smo, da se je močno spremenila ciljna skupina kupcev. Ti niso več le obrtniki, ki so k nam hodili zaradi nižjih cen kakovostnih izdelkov, temveč so to ljudje, ki radi tudi sami obnavljajo oziroma skrbijo za svoj dom.«

Tako imenovani »koncept trajno nizkih cen« predstavlja 10.000 trajno znižanih cen pod sloganom »bauMaximalno nizka cena vsak dan«. »S to garancijo trajno znižanih cen je kupec lahko prepričan, da bo v bauMaxu dobil zagotovljeno najnižjo ceno. Ob tem bi še omenil, da še naprej ostajamo zvesti sloganu podjetja: Najboljši v ceni, najboljši v asortimentu in najboljši v storitvah. To pomeni, da ponujamo svojim kupcem med drugim 12-odstotno garancijo cene. Če namreč kupec najde enak izdelek istega proizvajalca po nižji ceni, vam ob predložitvi računa ta izdelek zagotavljamo po enaki ceni z dodatnim 12-odstotnim popustom oziroma mu vrnemo razliko v ceni,« je povedal Martin Essl. Podjetje bauMax tudi na regionalni ravni stremi k temu, da v teh težkih časih podpira lokalne dobavitelje. »Več kot 50 odstotkov dobaviteljev je regionalnih. Tako so delovna mesta zavarovana ne le v prodaji, ampak tudi v industrijskih obratih. Tem dobaviteljem je hkrati ponujeno tudi sodelovanje, ki sega prek meja domačega trga,« je o sodelovanju povedal Essl.

Podjetje bauMax že nekaj let, v okviru muzeja Essl, spodbuja sodobno umetnost. Leta 1999 so v Klosterneuburgu pri Dunaju odprli muzej Essl. Zbirka obsega že več kot 7000 del internacionalne sodobne umetnosti in se šteje med pomembnejše zasebne zbirke v Evropi. Pred šestimi leti sta muzej Essl in podjetje bauMax ustanovila nagrado Essl Art Award, katere cilj je podpora mladih umetnikov v srednji in jugovzhodni Evropi. Uspeh tega projekta se kaže skozi kariere posameznih umetnikov, ki so to nagrado v vseh teh letih prejeli. »Ko državi zmanjka denarja, je umetnost tista, ki se ji začne odtegovati. Družba brez umetnosti ali kulture je kot jadrnica brez sidra, brez orientacije. Zato še toliko boj podpiramo umetnost v teh slabih časih, zlasti pa mlade, ki na kreativen in kritičen način kažejo razmere v današnji družbi,« je povedal Martin Essl. S pomočjo nagrad Essl Art Award, ki jih podeljujejo dvakrat na leto, se odprejo vrata mnogim mladim umetnikom. »Med drugim lahko razstavljajo tudi v naši galeriji, kot se je to zgodilo nagrajencu leta 2005 Gašperju Jemcu, ki je že naredil lepo kariero tako doma kot v tujini,« je tik pred razglasitvijo letošnjih nagrajencev povedal predsednik uprave bauMaxa Martin Essl.