Slovenski kupec je dobro poučen

Podjetje PVC Nagode je v prvi vrsti znano predvsem po oknih in balkonskih vratih, čeprav je njihova ponudba mnogo širša. Pri njih lahko naročite tudi vhodna aluminijasta ali vrata iz PVC ter panoramske stene, seveda pa tudi vse dodatke – od senčil do polic. Okenski okvirji s pet- in šestkomornim profilnim sistemom so primerni za različne gradnje. Model Geneo je predvsem primeren za pasivne hiše in energetsko varčne objekte, saj z nizko toplotno prehodnostjo stekla in profila zadovolji tudi visoke potrebe po nizki toplotni izgubi. Gre za kar velik okvir s 86 milimetri širine, ki pa kljub temu ni težek. Okno Geneo ni opremljeno z železnimi ojačitvami, saj je izdelano iz PVC, ojačanega s steklenimi vlakni. Trdnost takšnega okvirja je primerljiva s PVC-profili, ojačanimi z jeklom.

Stekla, ki jih PVC Nagode vgrajuje v okvirje, so različna. Osnovna ponudba je dvoslojno termopansko steklo, čeprav ga v praksi bistveno prekaša trislojna izvedba. »Pri obnovi hiš se še precej uporablja dvoslojno steklo, medtem ko je pri 95 odstotkov novogradenj uporabljen trislojni termopan, razen na Primorskem, kjer potrebe po toplotni izolativnosti niso tako nujne. Ljudje se ob investiciji raje odločajo za nekaj odstotkov višjo ceno, ki se s prihrankom pri stroških ogrevanja vrne relativno hitro,« je pojasnil Marko Petkovšek med pogovorom o potrebah in željah strank: »Največ izvemo iz pogovora. Slovenski kupec je kar zahteven in dobro poučen, zato že v osnovi veliko pove in vpraša, saj želi biti prepričan. Vendar pa se vseeno pojavljajo razlike, sploh pri zvočni izolaciji. Za zvok smo ljudje različno dojemljivi, in kar je nekomu moteče, nekoga drugega sploh ne moti. Od stranke moramo izvedeti čim več in spoznati, kaj zares potrebuje v svojem domu.«

Suha montaža za pasivne hiše

Montažo stavbnega pohištva opravljajo po klasičnem načinu s poliuretansko peno, zahtevnejšim strankam pa ponujajo tudi suho montažo po RAL-standardih. Pri pasivnih hišah je ta skoraj nujna, izvajajo pa jo tudi na drugih objektih. V tem načinu je poliuretanska pena zamenjana z ekspandirnim trakom, ki se razširi in podobno kot pena zapolni stik med okvirjem in steno. Gre za zahtevnejše in tudi dražje postopke, ki pa svojo ceno upravičijo z boljšimi izolativnimi lastnostmi končnega produkta. Montaža mora potekati precej hitro, saj se trak sploh v toplejših mesecih širi precej hitro in ne pušča veliko prostora za napake. Pozimi je širjenje zaradi nizkih temperatur upočasnjeno, kar nekoliko razbremeni monterje, ki lahko montaži posvetijo več časa.

»Težava pri RAL-montaži je občasno neskladje med pogoji v objektu in željami stranke. Nekateri si želijo vrhunsko okno in RAL-montažo, medtem ko fasada sploh ni izolirana. V takšnih primerih je tako zahtevna montaža seveda nesmiselna, kar strankam tudi razložimo in nato skupaj iščemo rešitev,« pojasnjuje Petkovšek, ki pa dvomi, da bi lahko RAL-montaža kdaj postala standard za vgradnjo stavbnega pohištva: »Suha montaža ni vedno izvedljiva, vsaj ne brez ekstremnih posegov. RAL-montaža zahteva zelo gladek stik med oknom in zidom, kar je problem sploh pri adaptacijah na starejših objektih. Ko demontiramo stara okna, ostane precej grob rob, ki bi ga morali pred RAL-montažo zidarsko popraviti. Tega ni možno opraviti v enem dnevu, ker pa gre po navadi za bivalne prostore, se pojavi težava. RAL-standard bo pri nas vedno bolj prisoten, a dvomim, da bo postal standard za vse objekte.«

Navzočnost na tujih trgih

Izdelki podjetja PVC Nagode najdejo svoje mesto tudi pri strankah v severni Italiji in na jugu Avstrije. V podjetju, kjer trenutno zaposlujejo približno šestdeset ljudi, povedo, da posebnih apetitov po tujini nimajo: »Kakor bo, bo – če bodo pogoji, zakaj pa ne. Vsekakor pa bi radi ostali v normalni formi, ne želimo pretiravati z velikostjo podjetja. Želimo ostati srednje veliko podjetje, ki prodaja preverjene izdelke. Zato tudi v ponudbo novosti dodajamo zgolj postopno, po en produkt na leto. Preden začnemo prodajo, ga moramo sami popolnoma poznati in vedeti, kakšne so njegove prednosti in omejitve. Želimo ponuditi vrhunsko storitev in izpolniti pričakovanja naših strank. Opažamo, da so kupci vse bolj ozaveščeni in izobraženi. Pri prodaji smo vedno sledili načelu, da svojo ponudbo popolnoma poznamo, kar se je v zadnjih letih izkazalo kot pravilen pristop. Stranke veliko sprašujejo, razmišljajo, preverjajo. Časi, ko je stranka naročila nova okna brez vprašanj, so minili – zato prodajamo izdelke, za katerimi tudi stojimo.«