Sejem, ki ga organizirajo od leta 1961, je javnost v preteklosti najprej poskušal prepričati, da je "narejeno v Italiji" največje zagotovilo kakovosti, sedaj pa je zaradi svoje izjemne velikosti resnično povsem mednaroden. Milano te dni živi in diha s sejmom pohištva, po vsem mestu pa z njim povezane dogodke organizirajo tudi različne prodajalne (celo modne), galerije in muzeji. 

zettelz_lamp_by_ingo_maur_007.jpg

Če je lani število obiskovalcev zmanjšal izbruh vulkana na Islandiji, je tokrat kljub ekonomski krizi zanimanje za najnovejše trende v notranjem opremljanju izredno.

Kakšni so letošnji trendi?

Letos so z razstavišča izginili cvetlični in geometrijski vzorci, ki so bili tako priljubljeni lansko leto, nadomestile pa so jih barve. Notranji oblikovalci predlagajo, da v prostor vnesemo več barv ter jih praktično zlagamo eno ob drugo. Podjetja se trudijo uporabljati nove tehnologije in ustvarjati pohištvo, ki je elegantno, tanko in lahno, vendar strukturno povsem krepko. Če bi lahko rekli, da je prevladujoč trend torej minimalizem, ki kopiči različne žive barve, pa je po drugi strani veliko pozornosti pritegnilo podjetje Edra, ki je predstavilo povsem zmečkane naslonjače – nočno moro vsakega pravega minimalista.

2011_imm_ligne_roset_ploum_sofa.jpg

Glede na to, da letos ni le petdesetletnica sejma, temveč tudi stopetdesetletnica združitve same države, so se predvsem italijanski razstavljavci trudili prikloniti tradiciji, toda na način, da so hkrati pokazali svojo inovativnost. Tako se je denimo spet pojavil slavni naslonjač Proust oblikovalca Alessandra Mendinija, vendar tokrat izdelan iz plastike.

Sejem tudi kaže, da je pohištvena industrija čedalje bolj vezana na promocijo slavnih oblikovalcev, ki se s svojimi izdelki slikajo za medije in dajejo intervjuje, predvsem pa na stalno pričakovanje naslednje dobre ideje. Pojavil pa se je še eden trend: čedalje več podjetij poskuša s svojimi izdelki pokrivati vsa področja življenjskega stila. Tako je denimo Hermès, luksuzna francoska znamka oblačil, predstavil še svojo linijo pohištva. Za takšen korak pa sta se že odločila tudi Versace in Donna Karan.

6a00d8341c630a53ef0147e43b1e99970b_600wi.jpg

Ali je pohištvena industrija že iz krize?

Ob sejmu potekajo tudi različni seminarji: mnogi pa razmišljajo predvsem, ali se je pohištvena industrija že izkopala iz recesije. Predvsem v Italiji je to kar precej pomembna tema, saj se v tej gospodarski panogi letno v povprečju obrne kar 33 milijard evrov. Evropskim podjetjem grozi tudi čedalje bolj uspešen azijski trg, dražji so tudi materiali; po drugi strani pa je dobra novica, da več izvažajo v  Azijo, Južno Ameriko in Vzhodno Evropo. Večina podjetij je svojo proizvodnjo tudi čim bolj racionalizirala. Prenehali so proizvajati kose, ki se ne prodajajo dovolj dobro, naročajo pa tudi manj novih idej.

Sicer pa se je večina inovacij pojavila na sejmu svetil, predvsem zaradi raziskovanja novih, bolj varčnih načinov razsvetljave. Prevladujejo LED- in nova OLED-svetila. Pri zadnjih gre za organske svetleče diode, pri katerih svetlobo proizvajajo z organskimi snovmi prevlečene plasti.

Velike pozornosti pa je bil deležen tudi del sejma, ki predstavlja ideje še neuveljavljenih oblikovalcev. Ena je denimo plesen, ki lahko uniči vse pohištvo, ki kar noče zgniti na naših odlagališčih odpadkov.

1302662666917_1302662666917_r_1.jpg

Več ponudbe milanskega sejma pohištva si lahko ogledate tudi v naši fotogaleriji.