Predlani je Husqvarna trgu ponudila najmanjši traktor s 77 centimetrov širokim kosiščem (CTF oziroma LTH 126), lanska jesenska novost pa je rider husqvarna 111B s kosilno enoto, široko 85 centimetrov, in priporočljivo ceno 2690 evrov. Z nekaj besedami: gre za idealno kosilnico za ravne površine od 1000 kvadratnih metrov naprej s številnimi ovirami, ki jih je treba obkositi. Posebnost riderja je mulčenje (bioClip), tak način vzdrževanja pa zahteva pogosto košnjo, v najbujnejši rasti celo enkrat na teden. Kaj pomeni vsakotedenska košnja 1500 kvadratnih metrov, je jasno samo lastnikom, ki toliko kosijo. Od štiri do pet ur na teden morate nameniti trati. To pa je že čas, ob katerem se je upravičeno vprašati, ali ni bolj smiseln nakup riderja.

Različni pogoni

V naši prilogi smo rider prvič preizkusili v 100. številki, maja 2005, od takrat pa smo imeli na testu še več teh strojev. Husqvarna je s sistemom kosilne enote pred strojem in odličnim pregledom zadela žebljico na glavico, kot vsi stroji pa imajo tudi pri riderjih različne rešitve. S pogonom samo na zadnja kolesa, ki je optimalen za ravne površine, in štirikolesnim pogonom AWD, ki je namenjen vsem nagibom in površinam. Eden pomembnih dejavnikov pri nakupu je tudi cena in ravno zaradi tega na povsem ravnem zemljišču ni treba imeti štirikolesnega pogona, ampak zadostuje pogon na zadnja kolesa, kar proizvajalcu omogoča, da takim kupcem ponudi cenejši stroj.

husqvarna1.jpg

S tem – naj vas na to takoj opozorimo – da na zemljiščih z nagibi, tudi relativno majhnimi, avtomatično potrebujete stroj s štirikolesnim pogonom, ker je dvokolesni pogon namenjen samo ravnini. Na nagnjenih terenih, nad 10 stopinj, lahko pride do zdrsa, še posebno na mokrem terenu. Stroj ima namreč motor in pogon zadaj, teža upravljavca in kosišča pa je spredaj in tako ima stroj dovolj oprijema za vožnjo po ravnem in deloma po nagibih navzgor (do največ 15 stopinj), nikakor pa ne tudi pri vožnji navzdol.

Kosilna enota spredaj

Rider je zanimivo oblikovan stroj s kosilno enoto spredaj. Brez rezalne enote je težak 165 kilogramov, ogrodje, na katerem je celotna konstrukcija, je iz trdnih okroglih cevi, zgornji deli (blatniki) so plastični, prav tako plošča za noge. Sistem upravljanja je na zadnji premi (Husqvarnin patent) in omogoča odlično okretnost traktorja ter obračanje skoraj na mestu (v sredini polnega obrata ostane samo krog nepokošene trave s premerom 30 centimetrov). Prenos z volana na zadnjo premo poteka prek pletenice in je učinkovit.

Rider ima že v osnovnem sistemu malo komand, husqvarna 111B pa ima še dodatne poenostavitve. Vžiga se s pomočjo akumulatorja na ključ, desno sta ročica za plin in loputa zraka (vžiga brez težav), na desni strani je še ročica za dvig kosilne enote. Sistem za nastavljanje višine košnje je pri 111B poenostavljen in je na sami kosilni enoti. To je novost, za nezahtevnega uporabnika pa povsem zadovoljiv sistem in še vedno dovolj hiter. Dejstvo je, da višine kosilne enote ne spreminjamo tako pogosto.

husqvarna2.jpg

Pod desno nogo sta dve ročici; ena je za pogon naprej, druga za nazaj. Nožna zavora je na levi strani. Zavirajo samo zadnja kolesa, zaporni oziroma zaskočni gumb za tako imenovano ročno zavoro (blokado ob zaustavitvi) je zelo praktičen. Tudi pogon je na zadnjih dveh kolesih, prenos iz motorja do menjalnika pa poteka prek zobatega jermena. Na zadnji strani riderja (ob menjalniku) je posebna ročica, s katero lahko izklopite pogon (za prosti tek). Preprosto in učinkovito. Sistemi varnostne zaščite delujejo tako, da se prekine električni tok do motorja. Tako kosilnice ne morete zagnati, če je kosilna enota spuščena, prav tako se motor izključi, takoj ko se zmanjša teža na sedežu in je kosilna enota spuščena.

Krmiljenje prek zadnje osi

Sistem upravljanja oziroma zglobnega krmiljenja na zadnji osi s kosilno enoto spredaj se pokaže kot odličen pri košnji okoli dreves, pa tudi sicer na večjih in manjših površinah. Voznik ima teren ves čas na očeh in se lahko pravočasno odzove, če je na trati kamen ali kar koli drugega (na primer igrača), zelo natančno je mogoče obkositi vse rože, s kosilnico je mogoče seči celo pod krošnje dreves ali grmov, se je pa ob vožnji treba nekoliko navaditi na to, da gredo zadnja kolesa nekoliko drugje kot sprednja. Vožnja je enostavna in rider je zelo okreten, nihajna zadnja os pa zagotavlja dober oprijem tudi pri premagovanju manjših ovir različnih višin.

husqvarna3.jpg

Kosilna enota ima dva noža, širina košnje je 85 centimetrov. Noža popolnoma zmeljeta travo, da skoraj izgine med pokošenimi travnimi bilkami, seveda pa pri mulčenju priporočamo pogosto košnjo. Kosilna enota se vklopi s spustom (z ročico) v delovni položaj in se z dvigom samodejno izklopi. To je tudi z varnostnega vidika dobra rešitev. Omogoča tudi zadnji izmet, treba pa je odstraniti zadnjo steno kosilne enote (popolnoma enostavno) in tako dobite sistem z izmetom nazaj, ki je primernejši za visoko travo. Kot dodatek pri tem sistemu, izmetu nazaj, vam priporočamo zbiralnik za travo, ki ga priključite za rider. Grabljenje po košnji s sistemom bioclip (mulčenje) ni potrebno, priporočamo pa redno košnjo nizke trave. S tem zemljišče tudi gnojite.

Servisni položaj

Osnovno pogonsko enoto lahko opremite z različno dodatno opremo, glede na to, da gre za tip z dvokolesnim pogonom in relativno šibko močjo (v primerjavi z drugimi), pa ne priporočamo težjih dodatnih elementov, na primer plugov in frez za sneg. Ena največjih in najbolj privlačnih prednosti riderja je ob dobrem upravljanju in košnji servisni položaj. Kosilno enoto lahko dvignete v pokončni servisni položaj in jo operete s curkom vode. Sistem je izjemno enostaven, Husqvarna pa je pri novem riderju 111B sistem še dodatno poenostavila. Odklopite pogon, dvignete kosilno enoto in jo očistite.

husqvarna4.jpg

Husqvarna rider 111B je zelo učinkovita kosilnica za ravne terene. Je odličen mulčer, izstopajo pa okretnost in preglednost ter privlačna cena, tudi za lastnike srednje velikih travnikov. Da o kakovosti izdelave in enostavnosti vzdrževanja sploh ne govorimo.