V ponudbi imajo tudi snežne freze, kot jim pravijo v podjetju Opara, snežne metalce. Freza ali metalec, bistvo dobrega izdelka je, da je učinkovit. Ker še ni snega, snežnih metalcev nismo preizkusili v realnih razmerah, direktor podjetja Darko Opara pa osebno zagotavlja, da bo najmanjši model zadovoljil lastnike srednjih površin, najmočnejša stroja snow flake in 1171 HST pa bosta po njegovih zagotovilih več kot obvladala večje površine in različen sneg; še več, 1171 je zaradi svojih specifičnosti namenjen čiščenju velikih količin težkega in pomrznjenega snega, ki lahko manjšim frezam predstavlja določene težave.

opara1.jpg

Snežne freze proizvajalca Stiga smo si ogledali tudi sami in preizkusili vžig, enostavnost upravljanja in prijaznost do uporabnika, na sneg bomo pa še nekaj dni počakali. Pojdimo kar po vrsti.

Snow cube

Model snow cube je enostavna freza in vstopni model. Vsi Stigini metalci imajo dvostopenjski sistem odmetavanja snega, kar pomeni, da sta pogona polža, ki zajema sneg, in rotorja, ki ga izmetava skozi kanal, ločena po stopnjah (praktično imajo ta sistem danes vse snežne freze). Vsi Stigini metalci snega so opremljeni z električnim zagonom, ki ga je treba priključiti na 220 V napetosti. Kljub nekaterim pomislekom je to uporabna stvar, čeprav vse Stigine motorje snežnih frez odlikuje izjemno lahek zagon. Vseeno pa zagon hladnega 212 ccm motorja (in ostalih) lahko predstavlja določeno težavo šibkejšim osebam, te pa lahko uporabijo električni zagon. Seveda je pri uporabi tega sistema prav tako treba (in to je nujno) odpreti čok in dotok bencina ter tega tudi načrpati s črpalko v valj.

opara2.jpg

Snow cube je opremljen z 212 ccm Stiginim motorjem, 3,8 kW, delovna širina frezanja je 56 cm, ima 5 prestav naprej in 2 nazaj, je zaščiten pred preobremenitvijo in tehta 76 kg. Sistem za zagon (ključ, čok, črpalka) ima velika stikala in je zelo enostaven (enako velja za preostala dva stroja), prav tako pa je sistem upravljanja z ročico enostaven in je treba le stisniti obe ročki. Stroj (kot tudi preostala dva) omogoča upravljanje z eno roko.

Ko enkrat začnete z delom, je nujno držati samo ročico pogona, ročico polža pa lahko spustite in bo ostala v delovnem položaju. Če spustite ročico pogona, se bo izključil tudi polž. Stroj je opremljen s 13-colskimi gumami. Gume na frezah imajo pri strojih, ki niso namenjeni ekstremnim razmeram, določeno prednost, kajti z ožjim pritiskom na podlago se doseže večji pritisk in oprijem podlage.

opara3.jpg

Vetrnica za izmet je 3-kraka, sistem za obračanje izmeta je ročni prek ročice s polžem. Na videz nekoliko nerodna zadeva, po drugi strani pa zelo trajna. Varovalke proti preobremenjenosti (v primeru, da se v snegu znajde kakšna palica) so serijske (2, polž je ločen na levega in desnega), prav tako so serijske nastavitvene sanke za višino frezanja, stroj je opremljen tudi s halogensko lučjo. Upravljanje freze je kljub temu, da nima zapore diferenciala, enostavno. V primeru, da zlomite zatič varovala polža, je tega treba zamenjati z enakim varnostnim. V primeru, da bi namestili navadni vijak, lahko ob naslednji nezgodi pride do uničenja menjalnika.

Snow flake

Drugi model, snow flake, je nekako najbolj univerzalen. Serijsko je opremljen z električnim zaganjalnikom, žarometom, z možnostjo enoročnega upravljanja, nastavitvenimi sankami za višino frezana (nad tlemi), sistemi pred preobremenitvijo, sistem za zagon je podoben kot pri prvem modelu. Enostaven in učinkovit ter kot tak ne predstavlja težav niti šibkejšim. Sploh pa je to stroj, ki ga bo brez težav obvladala tudi vaša boljša polovica ali nadobudni sin in hčerka. In to kljub teži 100 kg in delovni širini frezanja 74 cm. Motor je Briggs&Stratton Snow Series, 249 ccm in 5,18 kW.

opara4.jpg

Na upravljalni plošči ima poleg osnovnih komand (vklop pogona, vklop izmeta, menjalnik 6 + 2) tudi ročico za električni nadzor izmeta, nadzor kota izmeta pa je rešen prek pletenice. Stroj ima tudi zaporo diferenciala. Tako imate na obeh spodnjih straneh ročaja manjšo ročico, s katero izklapljate pogon kolesa in na tak način obračate stroj. Izjemno priročno in uporabno. Izmetni kanal snega je pravokoten, višina polža je 31 cm. Z nekaj besedami – več kot zanimiv stroj.

Naj pa pojasnimo, zakaj je pri nekaterih strojih potrebna in koristna zapora diferenciala. Pri težjih strojih s klasičnim menjalnikom lahko ob obračanju brez zapore diferenciala pride do preobremenitve menjalnika in posledično okvare. Zato so težji stroji s klasičnim menjalnikom opremljeni z zaporo diferenciala. Hidrostatični brezstopenjski menjalnik, o katerem ni mogoče reči niti ene slabe besede, pa je zaščiten pred preobremenitvijo že s svojim sistemom (pritisk olja) in tako ne potrebuje zapore diferenciala.

opara5.jpg

Stiga 1171 HST

Ravno s takim odličnim brezstopenjskim hidrostatičnim menjalnikom je opremljen največji model 1171 HST, ki je kot tak sposoben največjih naporov in brez težav obvlada tudi zmrznjen sneg. In to po zaslugi posebno močnega polža, ki je nekaj centimetrov višji kot pri prvih dveh modelih (menjalnik polža je še dodatno vpet v ohišje pluga) in ima na obeh straneh vpetja osi polža ležaja, sam izmetni rotor pa ima 4 krila. Stroj ima električno nastavitev izmeta snega po smeri in višini. To je sicer videti kot nepotreben dodatek, ampak že po prvi uri boste ugotovili vse prednosti električne nastavitve izmeta. Kajti ob čiščenju je treba to ves čas spreminjati. Stiga 1171 je težak 131 kg, opremljen pa je s 16-colskimi širokimi kolesi in 305 ccm Briggs&Stratton (6,7 kW, prof. series), ima pa tudi ogrevane ročaje. Hidrostatičen menjalnik je nekako »top of the top« in praktično neuničljiv. Stroj omogoča izmet snega do 15 metrov daleč (flake do 12 in cube do 9 m). Tresljaji med delom so sprejemljivi, halogenski žaromet pa je pri vseh strojih več kot dobrodošel. Kajti sneg se pogosto čisti tudi ponoči.

Bistvo dobrega snežnega metalca je harmonija vseh elementov. Učinkovitega frezanja, izmeta in pravilne hitrosti, ki jo mora nastavljati uporabnik glede na višino snega. Ne zaradi oprijema, ampak zaradi optimalnega in popolnega čiščenja. Odmetavanje snega je namreč tako hitro, kot lahko sneg zajemajo polži. Ob vsem tem pa Stigine snežne freze odlikuje večja širina izmeta, kar omogoča optimalno hitro delo in predstavlja prednost, zahteva pa nekaj centimetrov večji prostor v garaži.

opara6.jpg

Pa potegnimo črto: z dobro frezo boste imeli še en razlog več, da se boste že vnaprej veselili snega in v njem še bolj uživali.