Zamisel je dobil na terenu

»Ta projekt je zelo navdihnilo tudi odmaknjeno zemljišče na zahodnem robu gorske verige Santa Monica, zahodno od Malibuja. Zemljišče ima unikatno topografijo in panoramski razgled na bližnjo gorsko verigo, dolino ter ocean in otoke. (...) Ko sem prvič prišel sem, sem bil presunjen nad fantastičnim  razgledom, pa tudi delo prejšnjega lastnika, hollywoodskega oblikovalca Tonyja Duquetta, ki je našel predmete in jih obdelal, da so bili videti kot bi bili originalno izdelani, kot tradicionalne avtohtone strukture.«

»Prvič pa sem razmišljal o dejanski uporabi delov letala, ko sem stal na zemljišču in si predstavljal lebdečo ukrivljeno streho. Narisal sem skico, ki je prikazovala del strehe v obliki elipse, kar me je spomnilo na del letalskega krila. Najprej sem mislil, da bi skonstruiral streho v obliki krila, nato pa se mi je posvetilo – zakaj ne bi uporabil kar dejanskega krila,« razlaga Hertz.

hisa_letalo.jpg

Odziv naročnika projekta

»Koncept sem naročniku najprej predstavil tako, da sem ji pokazal serijo fotografij, ki so prikazovale zaobljene ženstvene oblike kril in drugih delov letala. Pokazal sem mu torej slike in ga vprašal: Je to tisto, kar ste mislili z ženstveno obliko? Odgovor je bil odločen da. Pokazal sem tudi serijo skic, kjer so prikazana implementirana letalska krila, naročnik pa je bila zainteresiran in je predlagal, da obiščeva letalo ter si ga ogledava od blizu za lažjo predstavo.  Ko je videl velikost in obliko letala, si je zadevo lažje predstavljal in se je navdušil nad konceptom.«

letalo3.jpg

Prvotna ideja in največji izziv

»Prvotna ideja je bila le uporaba kril za streho, nato pa se je vse skupaj preselilo še na glavno spalnico, kjer smo uporabili del krila. Morali smo kupiti celo letalo, zato smo se odločili, da bomo predelali vse njegove dele,« je Hertz opisal, kako se je rojevala njegova zamisel. O izzivih pa je povedal: »Nekateri od mnogih izzivov so bili pridobiti dovoljenje za projekt pri 17 različnih vladnih agencijah, zaprtje petih večjih avtocest v Kaliforniji, prevoz kril s helikopterjem in celo pridobivanje informacij pri Boeingu. V času po 11. septembru 2011 so nas celo preverjali, če ni naš namen morda ogrožati nacionalne varnosti.«

letalo4.jpg

Najljubša stvar pri hiši

»Rad bi, da ljudje vidijo projekt kot kreativno recikliranje, ne pa kot neko norost. S projektom sem v celoti zadovoljen. Moj najljubši del je najbrž oblika in rešitev pri odrezanih delih kril,« svoje navdušenje nad opravljenim projektom opisuje Hertz.

David Hertz je ob zaključku intervjuja ponovno poudaril, da ga že dolgo zanimajo alternativni načini gradnje, ki niso tako odvisni od potrošnje surovih materialov. Trenutno dela na odmaknjenem zemljišču, kjer uporabljajo stare lesene čolne za strehe. Še en projekt, ki je v teku, je zavetišče za morske živali, pri čemer razmišlja, da bi zanj uporabil jekleno ogrodje velike odslužene ladje.

Več o hiši iz odsluženega letala si lahko preberete tukaj.