Jajca so sicer hranljiv beljakovinski vir, ki nam nudi kar trinajst različnih vitaminov, mineralov, proteinov in antioksidantov. Ravno zaradi tega ne smejo manjkati na našem jedilniku uravnotežene prehrane. Seveda pa imajo lahko ravno nasproten učinek, če niso pravilno shranjena in pripravljena.

Zavrzite počena in umazana jajca

Nikoli ne uporabljajte razbitih, počenih ali kakor koli poškodovanih jajc. Nekatera namreč lahko vsebujejo bakterije, ki povzročijo resne zdravstvene težave, ko se z njimi zastrupite. Če je jajčna lupina nekoliko umazana, se lahko bakterije prenesejo z umazanijo skozi razpoko na lupini, ki jo komaj opazimo s prostim očesom, v notranjost. Zato je pametno, da že v trgovini odprete škatlo in preverite, ali je morda kakšno jajce počilo. Če ste domov prinesli počeno jajce, ga takoj odstranite, druga pa umijte, da ne bodo več umazana.

cracked_egg.jpg

Shranjevanje v hladilniku

Jajc nikoli ne kupujte v velikih količinah, temveč raje sproti. Shranjujte jih v kartonski škatli, namenjeni posebej za hrambo jajc, ki jo postavite v hladilnik. Najbolje je, če je škatla nova in je na njej odtisnjen datum uporabe, da boste natančno vedeli, koliko časa jih je še varno uporabljati.

Surova jajca so nevarna

Jedi, v katere ste dodali jajca, morate zaužiti takoj ali pa jih shraniti v hladilnik. Biti morajo dobro skuhane, saj je hrana z delno surovimi jajci lahko zelo nevarna za tiste s šibkejšim imunskim sistemom, na primer mlajše otroke ali starejše. Bolj ko so jajca trdo kuhana, manj verjetno je, da bodo bakterije v njih preživele.

raw_egg.jpg

Pripravljanje surove hrane, ki vsebuje jajca, lahko vodi v zastrupitev. Izogibajte se domači pripravi jedi, kot so majoneza, razne omake s primešanimi jajci, napitki, peciva in biskviti.