London Design Festival je eden pomembnejših dogodkov na področju oblikovanja, ki London za devet dni spremeni v prizorišče, na katerem so predstavljeni oblikovalski presežki in tehnološke inovacije, mladi in že uveljavljeni oblikovalci, razstavljavci, umetniške instalacije, razstave in še marsikaj. Na letošnjem festivalu, ki bo največji in najpomembnejši doslej, bo Muzej za arhitekturo in oblikovanje predstavil razstavo Silent Revolutions. Ogledali si jo bomo lahko med 22. in 25. septembrom v galeriji Dray Walk Gallery na trendovskem prizorišču Tent London.

Mejniki slovenskega sodobnega oblikovanja

Izbor več kot petindvajsetih del prinaša oblikovalske projekte, ki so zaznamovali obdobje slovenske samostojnosti, od filigransko izdelanih gramofonov Franca Kuzme in zapeljivih luči Black Cherry Lamps oblikovalke Nike Zupanc do prvega večjega hibridnega vozila na svetu Greenline 33 Hybrid podjetja Seaway in modularnih fasadnih sistemov, ki jih razvija podjetje Trimo.

lucnika.jpg

Razstava predstavlja tudi ključne izdelke velikanov slovenske industrije, med drugimi serijo Elanovih revolucionarnih smuči WaveFlex, ki so jih oblikovali s studiem Gigodesign, Alpinine čevlje za tek na smučeh Racing Elite, ki so jih razvili s studiem Jure Miklavc, in Gorenjevo linijo gospodinjskih aparatov Simplicity Gorenjevega Design Studia.

gorenjesimplicity.jpg

Predstavljeni pa bodo tudi slovenski "zgodovinski oblikovalski izdelki", med drugimi kultni stol Rex oblikovalca Nika Kralja, kiosk K67 Saše J. Machtiga in Iskrin telefon Eta 80.

Večja prepoznavnost Slovenije skozi industrijsko oblikovanje

Namen razstave, katere avtorica je Maja Vardjan, je promocija in mednarodna predstavitev slovenskega industrijskega oblikovanja v zadnjih dvajsetih letih. Avtorica meni, da je Slovenija država z izjemnim potencialom - slovensko oblikovanje praviloma prinaša vrhunske inovacije in tehnološke rešitve - ki pa doslej še niso imele prave priložnosti, da bi bile primerno predstavljene: "Tukaj je pomemben predvsem angažma države. Vsi poznamo finsko ali pa nizozemsko oblikovanje in ravno ti dve državi sta vložili ogromno kapitala v prepoznavnost domačega oblikovanja."

gramofonkuzma.jpg

Tudi na ministrstvu za zunanje zadeve so prepričani, da je promocija slovenskega gospodarstva v tujini med prednostnimi nalogami njihovega resorja, zato so vladne institucije aktivno sodelovale in tudi finančno podprle razstavo. Navsezadnje pa je v času, ko v medijih vsakodnevno spremljamo propad katerega od slovenskih podjetij, prav, da izpostavimo tudi uspešnejše plati slovenskega gospodarstva. Morda bo prav razstava v Londonu tista, ki bo spodbudila in privabila tuja podjetja, da bodo priložnost za razvoj novih izdelkov začeli iskati pri slovenskih oblikovalcih.

Po prvi predstavitvi v Londonu bo sodobno slovensko oblikovanje na ogled tudi v pomembnejših evropskih središčih, med drugimi v Milanu, Eindhovnu in Helsinkih.