Vzrok je večkrat to, da večstanovanjska stavba nima funkcionalnega zemljišča, kar pomeni, da lahko neki turist ravno tako parkira na tem parkirišču kot stanovalec. In potem eni zapirajo parkirišče, ki ni njihovo, drugi se jezijo, mestnih redarjev to tako in tako ne zanima, skratka zmeda. In če je parkirno mesto razkošje, kaj je šele lastna garaža. Nadstandard, če se pošalimo.

Parkiranje avtomobilov in pomanjkanje garaž pestita tudi lastnike individualnih gradenj, vsaj starejših. Nekoč smo namreč imeli po eno osebno vozilo, danes niso redke družine, ki imajo dve ali celo tri. Tudi zato poglejmo nekatere rešitve in možnosti za reševanje težav. V večstanovanjskih novogradnjah danes to rešujejo s podzemnimi garažami in zakupljenimi parkirnimi mesti, tako da so težave manjše, vseeno pa parkiranje avtomobila na prostem prinaša številne težave. Poleti je avto razbeljen, pozimi ga zaledeni led in zamete sneg, zato je pokrit nadstrešek spet enake vrednosti kot garaža.

Načrtovanje

Načrtovanje garaže je zahtevno delo. Sprehodite se po kakšnem stanovanjskem naselju in videli boste številne bolj ali manj pametne rešitve. Nekako najbolj priljubljena je garaža, v katero pripeljete naravnost z ulice. Če bi sledili samo logiki čim večjega ugodja za avtomobile in voznika, je to nekako najboljša rešitev, vendar pri načrtovanju garaže to ni edini in zveličavni dejavnik. V preteklosti smo gradili večje hiše in s prostorom nekako razmetavali. Sodobna gradnja je povsem drugačna. Bolj racionalna je in tudi zato vam dober arhitekt skoraj gotovo ne bo načrtoval garaže v pritličju, ampak se bo odločil za podzemno garažo oziroma parkirne prostore v kleti.

nadstresek1.jpg

Če imate manjšo pritlično hišo, potem je vanjo težko pametno umestiti garažo. Seveda je vse odvisno od velikosti objekta, nekako najslabše rešitve pa so garaže v majhnih objektih, po možnosti obrnjene celo proti jugu, kjer bi po vsej logiki morali biti dnevni prostori. Poleg tega je orientacija posameznih prostorov zelo pomembna tudi za energijsko varčnost objekta, tako da garaže pa tudi stopnišča, kopalnice in podobni prostori sodijo na severno stran objekta.

Vhod v garažo naj bo, če je le mogoče, skozi stranska vrata, glavna vrata naj bodo namenjena samo izvozu oziroma uvozu avtomobila. Koristno je, da imate tudi prostor za shranjevanje manjšega orodja in še česa. Vrata v garažo so hkrati toplotna in varnostna zaščita. Ponudba vrat je bogata, cene se razlikujejo, seveda pa se morate sami odločiti za več ali manj udobja. Tisti vrhunec, ko se pripeljete pred garažo in od daleč z daljinskim upravljalnikom odprete vrata, namreč zahteva večji finančni zalogaj. Je pa zato udobje, ki nam ga taka vrata omogočajo, toliko večje.
Nekoč so bila garažna vrata praviloma dvokrilna, danes pa so le preteklost in tako so danes edina logična izbira lamelna in toga vrata z vertikalnim odpiranjem, praviloma z avtomatskim odpiranjem.

Prizidek ali nadstrešek

Omenili smo že možnost gradnje različnih prizidkov ali nadstreškov za avtomobile. Ti so lahko pri marsikaterem objektu optimalna rešitev. Nikakor naj to ne bo zasilna rešitev, ampak neki logičen nadstrešek ali prizidek. Poglejmo nekatere tehnične podrobnosti, ki jih mora zagotoviti tak nadstrešek. Širina nadstreška naj bo vsaj en meter širša od širine avtomobila. Pri nadstreških za več avtomobilov mora biti razdalja med avtomobiloma vsaj 80 cm. To nekako pomeni, da naj bo nadstrešek za en avto velik vsaj 3000 krat 5000 mm, za dva avtomobila vsaj 5000 krat 5000 mm, vendar tudi v tem primeru lahko zaupate proizvajalcem nadstreškov. Seveda je vse skupaj spet odvisno od prostora, ki ga imate na razpolago. Eni najbolj praktičnih in tudi oblikovno zanimivih so montažni nadstreški podjetja Kograd Igem, ki jih odlikujejo tudi suhomontažni temelji, nosilci pa so lahko kovinski ali iz lepljenega lesa.

nadstresek2.jpg

Montažne garaže

Druga možnost so montažne garaže, katerih bistvo je nezahtevnost od montaže do vzdrževanja. Namestijo se lahko na katero koli ravno površino – beton, asfalt, tlakovce in celo na travo, pri čemer pa je potrebno nekoliko zahtevnejše pritrjevanje ogrodja na podlago. Na profile se namestijo streha in stene iz pločevine, ki je na zunanji strani pocinkana in plastificirana ter se uporablja tudi za strešne kritine. Z notranje strani pa so stene obdane s filcem oziroma GNT – gramaturno-netkanim tekstilom, ki regulira vlago v prostoru, s čimer preprečuje kapljanje in škodo, ki nastaja zaradi kondenzacije vode na pločevini.

Zunanjost garaže je v barvi, ki jo izbere naročnik, možne pa so tudi lesene izvedbe, zato je strah, da bi imeli pred hišo nekakšen pločevinast zabojnik, odveč, mogoče pa je tudi to, da vam proizvajalec naredi le ogrodje, garažo pa potem sami zaprete. Izbira je odprta tudi pri vratih, saj so ta na voljo v več barvnih in funkcijskih izvedbah. Skratka, enostavno in hitro.