Razstavljavci bodo svoje znanje oziroma izdelke predstavili na 65.000 kvadratnih metrov razstavnih površin. Letos bo direktno prisotnih še več podjetij iz Indije in Srbije, predstavili se bodo tudi podjetniki iz BiH in Hrvaške, ki je že dolgoletna partnerica sejma. Že po tradiciji bo največ direktnih razstavljavcev iz Nemčije, Italije in Avstrije. Še celovitejšo predstavitev gospodarskih priložnosti svoje dežele pripravlja veleposlaništvo Republike Indonezije. Vračajo se tudi nekatera vidnejša podjetja. Japonski globalni proizvajalec električnega ročnega orodja Makita bo denimo prav na sejmu v Celju pojasnil, zakaj se je odločil svoje prodajne, logistične in marketinške aktivnosti za vzhodno Evropo preseliti z Dunaja v Slovenijo. Do konca leta naj bi pri nas zaposlil okoli trideset ljudi. Prav tako velika mednarodna korporacija Microsofta bo na sejmu predstavila dom in pisarno prihodnosti. Vrača se Gorenje, novosti v svoji ponudbi pa bo predstavilo tudi eno najbolj inovativnih in globalno usmerjenih slovenskih podjetij, ajdovski Pipistrel.

Iz potrošniškega v poslovni sejem

mos.jpg

Kot pravi izvršna direktorica družbe Celjski sejem Breda Obrez Preskar, je MOS kot največji in najpomembnejši sejem v svoji zgodovini doživel velike prelomnice in se je iz potrošniško naravnanega sejma v zadnjih petnajstih letih preoblikoval v poslovni sejem. »Gre za sejem, ki najbolje odraža razmere gospodarskega okolja, zato ves čas sledi in tudi sooblikuje aktualne gospodarske vsebine. To seveda od naše družbe kot organizatorja MOS zahteva neizmerno energijo in trud, da smo v štiriinštiridesetih letih zgradili prepoznavno blagovno znamko, ki beleži zelo visoko, tudi do 80-odstotno lojalnost razstavljavcev.«

Obrez-Preskarjeva poudarja, da so razmere na trgu zahtevne in da se recesija odraža tudi v njihovi dejavnosti. »Razstavljavci zelo skrbno načrtujejo svoj nastop na sejmu in imajo tudi od nas kot organizatorja še večja pričakovanja. Ni pomembna samo osnovna sejemska infrastruktura, v katero smo v Celjskem sejmu ves čas vlagali in jo nadgrajevali, kar se danes zelo obrestuje. Pomembna je tudi ustrezna predstavitev sejemskih vsebin ciljnim javnostim. Razstavljavci se tako vse bolj odzivajo na naša povabila, da nam še pred dogodkom sporočajo novosti in ugodnosti, ki jih pripravljajo za sejemski nastop. Samo na tak način lahko poskrbimo za ustrezno promocijo med potencialnimi obiskovalci.«

Fenomen z velikim številom razstavljavcev in obiskovalcev

mos2.jpg

Organizatorji sejmov po vsem svetu vidijo prihodnost v specializiranih sejmih. Tudi v družbi Celjski sejem so enakega mnenja. »Kljub temu pa MOS v tej družbi ostaja neke vrste fenomen s tako velikim številom razstavljavcev in obiskovalcev in svoj vpliv še širi. MOS je prepoznaven in ima svoje mesto ne le v regiji južnega Balkana, od koder konstantno beležimo rast števila razstavljavcev in vsako leto tudi sami na sejem organizirano pripeljemo še več ciljno usmerjenih obiskovalcev, temveč tudi v bolj oddaljenih predelih sveta. Že lani smo na sejmu gostili Katar, Egipt, Indonezijo in Indijo. Slednji se bosta letos na MOS predstavili v še večjem obsegu. Slovenija je morda kot trg res premajhna, vendar se ponaša z inovativnimi podjetji, dobrimi, globalno prepoznavnimi blagovnimi znamkami. Tudi naš vpliv in poznavanje regije nista zanemarljiva in lahko bistveno prispevata k hitrejšemu vstopu podjetij iz oddaljenih dežel na te regionalne trge.«

Mednarodni obrtni sejem bo ponudil številne priložnosti za nove posle tako v bogati ponudbi razstavnih površin kot tudi v spremljajočem sejemskem programu. Tudi letos številni razstavljavci obiskovalcem sejma napovedujejo posebne sejemske popuste in ugodnosti. Ena od letošnjih novosti, ki jih izpostavljajo organizatorji, pa je razpis za mlade podjetnike in inovativne ideje. Na razpis so prejeli devet prijav, strokovna komisija pa bo izbrala tri, ki se bodo lahko brezplačno predstavili v sejemski dvorani L1.