Primerno velik radij lokov je zagotavljal, da se gugalnik ni nikoli prevrnil. Si predstavljate nezavedno veselje otroka, ki se je lahko na tak gugalnik varno usedel? Varno in brezskrbno – tudi za starše!

konjicek_264.jpg

Franc Curk prav gotovo takrat ni razmišljal o tem, da je izdelal prototip posebnega dela pohištvene opreme za male in tudi »velike otroke«, ki nas bo vse lahko še dolgo osrečeval. Ta izziv sta v izdelku namreč videli arhitektki Jožica Curk in Mateja Panter. Ko je že grozilo, da bo konjiček »s podstrešja« končal na smetišču ali celo v peči, sta v njem prepoznali vse dobre lastnosti, da sta se odločili s svojim znanjem in sodobnimi tehnologijami konjička ohraniti »pri življenju«. Še več. Danes jima lahko izrečemo vso pohvalo, da sta v sebi obudili tistega otroka, ki bo na vrhunskem izdelku lahko užival skupaj s tistimi, ki jim je izdelek namenjen.

Projekt, ki je zastavljen za industrijsko proizvodnjo, je nastajal v relativno kratkem času – od letošnjega poletja. Dovršen pa je lahko nastal, kot pravita sami, ker sta se v procesu oblikovanja vseskozi dopolnjevali in spodbujali, zamisli in poizkusni primerki pa so doživljali potrditve v izdelavi. K delu sta pristopili z novo oblikovalsko platformo, ki temelji na načelu povezovanja ved in totalnega oblikovanja (poudarjata: »totaldesign«, celostno, popolno oblikovanje vseh segmentov do najdrobnejšega detajla). To pomeni, da je gugalnik, ki sta ga poimenovali Hi konjiček (po verzih Anice Černe), zasnovan kot oblikovalski kos, pri katerem je sodelovalo več kreativnih akterjev.

konjicek_264_1.jpg

Avtorici sta se torej zavestno odločili, da bo (je) to interdisciplinarni in timski projekt. Projektiranje arhitekture, kar je njuna domena, sta prenesli na produktno oblikovanje in k temu povabili še druge strokovnjake, ki so projektu prispevali svojo dodano vrednost. Kreativno sta prepletli delo, znanje, misli in energijo. Tako je denimo Roman Uranjek (Neo Standard Kultur) poskrbel za izvirno poslikavo, Peter Mlakar (vodja filozofskega oddelka NSK) pa je s filozofsko mislijo pospremil Hi konjička na njegov nov poskok.

Avtorici sta pri oblikovanju konjička uporabili sodobne materiale in nove tehnologije, kar je generiralo tudi druge izvedene oblike. Poudarjata, da so ju vodili njuna kritična oblikovalska misel, svetovni nazor in trajnostni razvoj – predvsem pa tudi ohranjanje slovenske dediščine. Premišljen izbor materialov, obdelav in poslikav zagotavlja zelo široko kolekcijo modelov, ki lahko zadostijo zahtevnemu okusu zbirateljev ekskluzivnih kosov pohištva ali široki ponudbi za potrebe vrtcev in šol. Gugalnik je namreč zelo varen, lahko prenosljiv, obstojen tudi na prostem, njegova ergonomija pa je primerna tako za najmanjše kot malo večje otroke.

konjicek_264_3.jpg

Originalni konjiček je imel tudi uzdo, vendar so se otroci raje držali za mizico, ki omogoča boljši oprijem. Prav to ga z vidika varnosti pomembno ločuje od podobnih igral in mu daje večnamensko uporabnost. V vsakem primeru ta »vsakdanja otroška igrača« lahko (p)ostane tudi del uporabnega estetskega dodatka v našem domu – ko gredo naši otroci svojo pot in mi spet (p)ostanemo otroci…