Tako imenovani sindrom računalniškega vida je novodobni pojav, ki ga spremljajo neprijetni simptomi: napete in izmučene oči, glavobol, zamegljen vid na daljavo ali bližino, suhe oči, podvojen vid, občutljivost na svetlobo, napetost, stres in bolečine v vratu oziroma hrbtu. Zaradi utrujenosti oči in predolgega gledanja v računalniški zaslon se lahko pojavijo različne težave s koordinacijo vida in fokusiranjem, kratkovidnost ali daljnovidnost. Da boste lahko preprečili ali omilili omenjene težave, bi med drugim morali vsaj enkrat na dve leti opraviti specialistični pregled oči.

suhe_oci_zaradi_gledanja_v_ekran_1.jpg

Pravilna postavitev računalniškega zaslona

Računalnik je postal del našega vsakdanjika, saj ga najdemo v skoraj vsakem domu. Ker večina nima izbire in mora uporabljati računalnik zaradi narave svojega dela, nam preostanejo le ukrepi, s katerimi zmanjšamo posledice predolgega gledanja v zaslon. Poskrbeti moramo za pravilno postavitev računalniškega zaslona, ustrezno razsvetljavo domačega delovnega kotička in osvetlitev zaslona, držo telesa ter sprostitev.

Zaslon naj bo postavljen naravnost pred vami, tako da je pogled nekoliko spuščen. Višina prve vrstice bi morala biti 20 stopinj pod višino oči. Izberite vsaj 17-palčni zaslon ali takšnega z višjo frekvenco, ker je ugodnejši za oči. Delo za računalnikom pa naredi prijetnejše tudi LED-osvetlitev. Tudi preveč svetlobe ni najboljša rešitev, saj lahko privede to težav s prilagajanjem oči na druge nivoje svetlosti. Zmanjšajte osvetlitev domačega delovnega kotička, da se ujema s svetlostjo zaslona, in s pomočjo filtrov odpravite preveliko bleščanje – odsev v zaslonu.

suhe_oci_zaradi_gledanja_v_ekran.jpg

Drugi pomembni dejavniki

Izredno pomembno je, kako za računalnikom sedite. Hrbet bi moral biti zravnan, glava pokonci, komolci ob telesu in poravnani s tipkovnico, zapestja sproščena, kolena pa morajo biti poravnana z boki. Če je le mogoče, si vzemite kratek odmor vsakih dvajset minut: na primer odvrnite pogled z zaslona  in ga usmerite v daljavo oziroma v oddaljen predmet. Objekt glejte dvajset sekund.

Svetujemo vam, da po vsaki uri dela naredite desetminutni odmor, da odpravite težave s koncentracijo in draženje oči. Dobro je, če si privoščite več krajših odmorov in da po potrebi uporabljate očesne kapljice. Računalniški zaslon redno čistite, saj tudi to vpliva na kakovost dela in vida.