Avtor - arhitekt, oblikovalec in umetnik Jurij Dobrila se predstavlja z uporabnim steklom, ki mu zadnje desetletje posveča precejšnjo pozornost. V sodelovanju z Rogaško je razvil množico izdelkov, ki ne skrivajo arhitektovih, na natančnem matematičnem izračunu preverjenih izhodišč, ki pa jih pogosto prepušča v nadaljnjo obdelavo kreativnemu oblikovalcu in umetniku v sebi. V osnovi minimalistični, s skopo odmerjenim okrasjem na široko odpirajo vrata igri svetlobe, ki jih iz čiste uporabnosti dviga v oblikovalske objekte.
Tradicija oblikovanja stekla zamira
Od treh nekdaj mogočnih, na tradicijo vezanih slovenskih industrij: lesne, tekstilne in steklarske, se danes na poslednjih okopih bori le še močno okrnjena steklarska. Agonija Steklarske Nove (nekdaj Steklarske šole) je še sveža in boleča, druge smo obrobni gledalci že skoraj pozabili. Le tu in tam se še z nostalgijo sprašujemo, kako je mogoče, da so nekdanji stebri gospodarstva, pogosto okičeni s priznanji za uspešnost, in serije res vrhunskih izdelkov odličnih domačih oblikovalcev tako klavrno končali ob nenadni menjavi lastnikov. Kako to, da ti niso prepoznali neizmerljivega bogastva, ki ga v sebi nosijo stoletna tradicija, mojstrstvo zaposlenih in kreativnost gostujočih oblikovalcev?

Ko danes kritično presojamo položaj, ne moremo mimo ugotovitve, da se številni odlični oblikovalci dobesedno borijo za priložnosti v osiromašeni ponudbi našega gospodarstva. Novo nastala, praviloma manjša podjetja ali ne prepoznavajo usodnega pomena kakovostnega oblikovanja ali pa si ga v hlastanju za hitrim zaslužkom ne morejo privoščiti. Rezultati pa so naša marginalnost, neprepoznavnost in slabša tekmovalna izhodišča na globalnem trgu.
Mojstrsko izdelani izdelki iz stekla
Serija steklenih uporabnih izdelkov Jurija Dobrile predstavlja dela, ki jih je v Rogaški izdelal kot odgovor na premnoga vprašanja o steklu kot materiji, prostoru, izrazu in igri svetlobe, ki si jih je zastavljal v zadnjem desetletju. Vsestransko izobražen, stalno razmišljajoči arhitekt, industrijski in grafični oblikovalec ter umetnik se nikoli ni zadovoljil le z rešitvijo trenutnega navdiha, temveč je vselej iskal tehtne razlage za posamezen poseg, ga predvsem pred seboj opravičil in z vsakim izdelkom ustvaril zgodbo. Ta včasih temelji na duhovitem preblisku, ironiji, spet drugič na nostalgičnem spominu iz preteklosti ali raziskovanju meja sodobnega oblikovanja ob srečanju z najnovejšimi tehničnimi dognanji. Zdi se, da ne priznava omejitev in trmasto vztraja na visoki kakovosti izvedbe z najboljšimi steklarskimi mojstri, ker mu eksperiment sam po sebi ne zadošča.

Pri avtorju, ki je tako radoveden, ustvarjalen, matematično natančen in luciden hkrati, bi težko govorili o definirani identiteti ali avtorskem podpisu. Vsak izdelek je svoja čudovita zgodba, mojstrsko izvedena in včasih skoraj plašna, včasih pa naravnost izzivalno postavljena pred nas. Nekaj značilnih avtorjevih potez pa je mogoče prepoznati kljub širokemu spektru različnih izdelkov in tehnik. So nekatere slogovne značilnosti, ki jim lahko sledimo skozi vso produkcijo. Ne more zatajiti arhitekta v sebi. Z natančnim matematičnim izračunom da osnovno izhodišče večini izdelkov.
V ospredju je oblika razstavljenih predmetov
Tu in tam jih nadgradi s strogo odmerjenim okrasom, ki je le odsev nekdanje tradicije ali stiliziran poudarek na brezhibni formi. Prednost daje formi, barva je le izjema, kadar z njo poskuša doseči poseben vtis. Steklo kot čudovit in dragocen material ne potrebuje ničesar več. Njegova sposobnost prevajati, celo reinterpretirati svetlobo avtorju povsem zadošča in ravno zato dosega izjemne učinke. Vsak od sicer dnevni rabi namenjenih izdelkov je tako povzdignjen v brezčasni oblikovalski objekt.

Kar se je začelo leta 2002 s sodelovanjem na natečaju Fragile v muranski steklarski šoli in je kot dvostranski krožnik velikih dimenzij prejelo Grand Prix Trieste Contemporanea, je bilo le impulz, ki je sprožil intenzivnejše ukvarjanje z uporabnim steklom, globlji pogoji in razmisleki o oblikovanju stekla pa segajo še dlje nazaj. Zdi se, da raziskovalno in ustvarjalno prizadevanje avtorja še ni naletelo na resnejše omejitve, pri tem pa je upati, da je tudi Rogaška prepoznala njegov ustvarjalni potencial in bo izdelke ponudila trgu.