Spoznal je vse faze, ki so pomembne in potrebne v proizvodnji, od kalkulanta, tehnologa, operativne vodje proizvodnje do vodje prodaje za notranjo trgovino v nekdaj skupni državi, pot pa je končal kot direktor grosistične prodaje. Pridobljene izkušnje in spoznanje, da je kakovost edino merilo uspeha, je prenesel v lastno podjetje in nato na svojega sina, ekonomista Mitjo Susiča, ki je nadaljeval tradicijo.

mgm_1.jpg

V vašem podjetju MGM so zaposleni šivilje in tapetniki. Kako je s tem kadrom, z dobrim kadrom? Je to težava?

V našem podjetju so zaposlene šivilje, ki so prej delale v Meblu. Imamo nekaj tapetnikov, ki so se izučili v takratni tapetniški šoli v Novi Gorici. Danes pa je problem, ker za šivilje vemo, kako natančen mora biti njihov šiv, in tudi za tapetnike vemo, da morajo obvladati tudi mizarska dela, ampak tovrstnih šol pri nas na Goriškem ni več. Po dvajsetih letih obstoja našega podjetja moramo gledati naprej in za lastne kadre šivilje in tapetnike poskrbeti sami. Za prihodnost vzgajamo odlične lastne kadre. Vsi zaposleni so tukaj razumeli zahteve in pričakovanja. Kvaliteta prinese uspeh. In ker smo majhno podjetje, je to uspeh vseh nas zaposlenih.

Vedno govorimo o življenjskem okolju in sedežne garniture in drugi izdelki iz vašega programa so pomemben sestavni del tega okolja. Kako in kdo jih oblikuje?

Z očetom, ki ima pomembne izkušnje, sva se vedno sama odločala, v katero smer bomo šli. Stalno spremljamo, kaj se dogaja na trgu, kaj trg ponuja, kaj si želijo stranke, po čem je povpraševanje, in tako natančno poznamo razmere na trgu. Odločitev, ki smo jo sprejeli na osnovi natančne analize trga, se je do sedaj vedno izkazala kot pravilna. Smo tudi redni obiskovalci pohištvenih sejmov v Italiji in Nemčiji, spremljamo pohištvene kataloge in revije, enostavno moramo biti na tekočem z dogajanjem. Seveda so tudi pri sedežnih garniturah pomembni modni trendi, ampak v resnici gre za sestavni del stanovanjske opreme, ki mora kljubovati vsem modnim muham. Izbor novega modela sedežne garniture je v večini primerov naš, sodelujemo pa tudi z domačimi, slovenskimi arhitekti. To, kar ponudimo na trgu, je domišljeno in rezultat trdega dela.

Posebej poudarjate, da ko izbiramo sedežno garnituro za več let, naj izbiramo slovensko. Zakaj?

Ali gre za nacionalni ponos? Tudi. V Sloveniji velikih proizvajalcev tapetniških izdelkov, kot pravimo sedežnim garnituram, enostavno ni več. Obstajamo le manjše tapetniške družbe, ki za zdaj še imamo bogato znanje. Na slovenski trg danes prihajajo sedežne garniture z vseh koncev sveta, najprej iz Vzhodne Evrope, potem pa z Daljnega vzhoda, in to s cenami, ki so nemogoče nizke. V teh razmerah je nastopil čas, da pokažemo svoje zanje in končnemu kupcu ponudimo več kot drugi. Namreč prisiljeni smo delati kakovostno, ker če ne bi delali tako, če ne bi mislili na naše stranke in dolgo življenjsko dobo naših izdelkov, če bi proizvajali poceni in hoteli s tem konkurirati uvozu iz vzhodnoevropskih držav in z Daljnega vzhoda, nas že zdavnaj ne bi bilo več. V Sloveniji enostavno ne moremo proizvajati izdelkov, ki bi lahko cenovno konkurirali prej omenjenemu uvozu. Zato moramo izkoristiti vse znanje in izkušnje, ki jih imamo, in trgu ponuditi nekaj več.

Je danes težje ali lažje dosegati kakovost, ker so morda materiali boljši? Ali je v resnici vse odvisno od izdelave, torej od rok posameznika?

Imeti moramo znanje in izkušnje, da dosežemo kakovost za dolgo življenjsko dobo naših izdelkov, in prav to imamo. Sedežne garniture konstruiramo sami in tudi prototipe izdelamo sami. S tem preverimo kvaliteto vgrajenih materialov in kvaliteto izdelave. Vgrajene materiale nabavljamo večinoma doma. Blago in usnje uvažamo v glavnem iz Italije, ker domače proizvodnje praktično ni.

Vse pa je odvisno od vašega posameznega delavca …

Ko govorimo o sedežnih garniturah, ne smemo pozabiti dveh stvari. Prvič, sedežna garnitura je najbolj obremenjen del pohištva v stanovanju, bolj kot omare ali mize, in drugič, sedežna garnitura je rezultat ročnega dela in zato vsaka zase unikat. Ravno zato pri proizvodnji zahtevamo kakovost in stranke od nas to pričakujejo. Že pri ogrodju se začne, saj mora biti konstrukcija takšna in iz takšnih materialov, da zdrži deset ali več let. Sedeži so vzmeteni ali dvojno vzmeteni. Če je polnilo sedeža pena, potem jo izdelamo tako, da zalepimo med seboj pene različnih trdot, nikoli iz enega kosa. »Lepljenka pene«, kot jo imenujemo, ima zelo dolgo življenjsko dobo in sedeži se ne posedejo. Vse ima seveda svojo ceno, ampak če vgrajujemo ogrodja sedežne garniture, ki bodo zdržala deset ali več let, potem moramo vgraditi ustrezna polnila za sedeže in prevleke iz blaga ali usnja, ki morajo pri normalni uporabi zdržati deset ali več let. Prevleka ne more biti izdelana iz cenenega blaga, ki se bo strgalo po nekaj letih.

Mitja Susič ima pred seboj na mizi kar nekaj elektronskih sporočil, s katerimi se njihovi kupci po desetih in več letih oglašajo, ker želijo zamenjati staro z novo prevleko, ker vsi ostali deli sedežne garniture še zmeraj služijo svojemu namenu. Za izdelke MGM je značilno, da imajo dolgo življenjsko dobo, kakovost MGM se kaže v sprotni izdelavi za znanega kupca.

Na srečo smo v našem podjetju hitro spoznali pomen tega, da lahko v okolju, v katerem delujemo, preživimo le, če trgu ponudimo kakovostne sedežne garniture. Ponudba sedežnih garnitur je na trgu velika. Ugotovili smo, kaj v resnici potrebujejo kupci, to pa so sestavljive sedežne garniture. Vsak naš program sedežnih garnitur obsega deset do petnajst različnih elementov, iz katerih si stranke same sestavijo svoj ambient, kot pravimo, torej sestavo sedežne garniture. In če še to ne ustreza, lahko posamezne elemente predelamo na želeno mero stranke. In to je naša prednost, ker tega mnogi drugi ne naredijo. Ko je ambient znan, lahko stranki ponudimo na izbiro 22 vrst blaga v 504 barvnih odtenkih in tri vrste usnja v 108 barvnih odtenkih. Vsaka garnitura je pravzaprav unikat, za znano ime kupca, in preden jo odpošljemo, jo sestavimo, pregledamo in fotografiramo. Čez nekaj let pride k nam kupec in reče, da bi želel to in to spremeniti ali dopolniti. Natančno lahko ugotovimo, kdaj in kaj smo izdelali, kdo je to izdelal itd. Vsaki stranki lahko pomagamo rešiti problem oziroma zadovoljiti željo. Ko sedežno garnituro izdelamo in nato dobavimo, se hkrati obvežemo, da bomo zanjo skrbeli, v zadovoljstvo strank in seveda tudi v naše zadovoljstvo.