Vodja prodaje v PVC Nagode Marko Petkovšek je potrdil uresničitev lani predstavljenih načrtov, presenetil pa nas je še z novico o sončni elektrarni na strehi njihove poslovne stavbe.

Energija sonca in novi trgi

»Konec minulega leta smo postavili sončno elektrarno s površino približno 700 kvadratnih metrov. V treh tednih so jo namestili na streho, pri tem pa skoraj nismo vedeli, da se kaj dogaja. Postojna se je izkazala kot odlična izbira lokacije, saj imamo veliko dni s sončnim obsevanjem, hkrati pa veter hladi sončne celice,« je pojasnil Petkovšek prve vtise o sončni elektrarni z zmogljivostjo slabih 100 kW. V uvodu smo omenili, da so v PVC Nagode ponudbo stavbnega pohištva nadgradili z lastno proizvodno linijo aluminijastih izdelkov. V prvi vrsti gre predvsem za aluminijasta polkna in vrata lastnega razvoja, namenjena tako maloprodaji kot veleprodaji.

»Tudi v slabi gospodarski klimi je možno investiranje, če si le tudi pred tem skrbno gospodaril. Pri nas vedno sledimo premišljenemu vlaganju in treznim odločitvam. Ničesar se ne lotimo brez dobrega premisleka. V tem pogledu smo morda celo nekoliko konservativni, a za zdaj se nam je to obrestovalo. Seveda se v našem poslu včasih tudi tvega, ampak v razumni meri,« je Petkovšek razložil vizijo PVC Nagode. O uspehu takšnega pristopa na trg pričajo poleg širitve proizvodnje tudi drugi poslovni uspehi. Uspešno so se predstavili na italijanskem trgu, pripravljajo se na vstop v Švico, v prihodnosti pa jih zanima predvsem Avstrija, ki je zaradi velikega števila ponudnikov in zahtev precej specifičen trg.

pvs_nagode_1.jpg

Pestra paleta izdelkov

Kakovost izdelkov in storitev PVC Nagode izhaja predvsem iz njihove doslednosti pri prodaji. Marko Petkovšek je razložil: »Želimo prodajati izdelke, ki jih sami dobro poznamo. Svojo ponudbo prilagajamo potrebam trga in tudi našemu znanju. Prodaja izdelkov, ki niso plod našega dela in znanja, je popolnoma drugačna kot prodaja tistih, ki so nastali pri nas. Tuji izdelki preprosto ne dajo dobrega občutka pri prodaji, zato se vse bolj osredotočamo na lastno znanje in stavbno pohištvo, ki je nastalo pri nas v Postojni.«

Že ime podjetja pove, da gre predvsem za stavbno pohištvo iz umetnih mas, čeprav se ponudba širi tudi zunaj meja PVC-pohištva. Poleg lesenih oken so pomembni predvsem aluminijasti izdelki, ki nastajajo na omenjeni novi proizvodni liniji, glavnina pa še vedno ostaja stavbno pohištvo iz PVC. Okna PVC Nagode so glede na izolativne lastnosti primerna za različne tipe objektov. Model GENEO si kot vrh njihove ponudbe zasluži podrobnejšo predstavitev. Primeren je predvsem za pasivno gradnjo in na objektih, ki so grajeni po principu energetske varčnosti. Okvir kljub vgradni globini 86 mm zaradi uporabe posebnih materialov ni bistveno težji od profilov z manjšimi dimenzijami. Umetna masa tega profila (REHAU Hightech RAU – FIPRO) je ojačena s steklenimi vlakni, kar ji daje izjemno trdnost brez uporabe jeklenih ojačitev, ki predstavljajo dodatno težo.

Tudi v PVC Nagode opozarjajo na pomen kakovostne montaže stavbnega pohištva, ki do izraza pride predvsem pri zahtevnejših izdelkih. Tam se lahko na račun slabe montaže hitro izgubi nadstandardne izolativne lastnosti oken, zato pri odločitvi za način montaže priporočajo dober razmislek. Klasičen način montaže s poliuretansko peno pri nas še vedno prevladuje, pri energetsko varčni gradnji pa precejšen delež predstavlja vse bolj znana suha RAL-montaža, kjer peno nadomesti ekspandirni trak. Izgube izolativnih lastnosti tako vgrajenega okvirja so bistveno manjše kot pri uporabi poliuretanske pene, zaradi zahtevnosti montaže in višje cene pa si montaža po RAL-standardih le počasi utira pot na naš trg.

pvc_nagode_2.jpg

Izbira prave poti

Če na prvo žogo ocenimo vlogo konservativnosti v podjetništvu, bi jo povezali z neprilagodljivostjo ali neodzivnostjo – težko bi jo imeli za zaželeno. Konservativnost v PVC Nagode, ki jo je omenil vodja prodaje Marko Petkovšek, pa očitno ni takšna toga oblika poslovnega modela, saj njihovi uspehi in novosti kažejo na vse kaj drugega kot to. Jasno je, da se v PVC Nagode za spremembe odločajo s treznim premislekom, ki omogoča, da se uresniči le zares dobre ideje in sledi pravim ciljem. Ko smo pred letom dni z njimi govorili o prihodnosti, so povedali, da so zmerni in se sproti prilagajajo toku časa. Ko torej pomislimo na novosti zadnjega leta – na novo proizvodno linijo, investiranje v sončno elektrarno in navzočnost v Švici, Italiji in Avstriji – je jasno, da gredo s tokom časa pri PVC Nagode v pravo smer.