Samo kot primer, nova najdražja vetrobranska stekla za avtobuse in tovornjake stanejo tudi več kot 7000 evrov, prav tako tudi vetrobranska stekla osebnih avtomobilov niso poceni. Tako je smiselno zavarovanje stekel, zaradi sestave prednjega stekla pa ni edina rešitev le zamenjava, ampak tudi popravilo. To je kvalitetno in predvsem cenovno sprejemljivejše; če vzamemo za primer npr. najdražje novo steklo, je cena kar 100-krat nižja. Seveda če poškodba ni prevelika in ni v vidnem polju voznika. Zato slogan podjetja Novomat, ki ima poslovalnici v Ljubljani in Mariboru, ni privlečen za lase: Poškodovano steklo pri nas postane kot novo.

27 let tradicije
Podjetje Novomat, d.o.o., Avto steklo center ima poslovalnici v Ljubljani in Mariboru. Je slovensko podjetje, ki se s popravilom vetrobranskih stekel in tudi z zamenjavo bolj poškodovanih stekel ukvarja že 27 let. Kot je povedal vodja ljubljanske poslovalnice Sergej Kante, je njihovo podjetje Novomat vodilno na področju popravil in zamenjav avtomobilskih vetrobranskih stekel v Sloveniji. Poleg obeh poslovnih enot imajo tudi mobilno enoto, ki lahko deluje po vsej državi.
Popravila stekel so kot prvi v Sloveniji začeli po ameriškem sistemu Novus. Gre za prvi sistem popravil vetrobranskih stekel (podjetje deluje vse od leta 1972) in podjetje Novomat še danes deluje po tem principu, čeprav močno posodobljenem. 27 let izkušenj na področju popravil stekel, ki so jim pozneje dodali še povsem logično dopolnilo, to je zamenjavo avtomobilskih stekel, pove svoje, kajti gre za dokaj občutljivo področje servisne dejavnosti, ki zahteva izredno natančnost. Kot je pripovedoval Sergej Kante, je bila temeljna sprememba vetrobranskih stekel sprejeta v osemdesetih letih, ko je bila uzakonjena in splošno sprejeta odločitev, da mora biti sprednje avtomobilsko steklo laminirano varnostno. To pomeni, da je sestavljeno iz dveh steklenih plasti, ki sta med seboj povezani s posebno polimerno folijo. Zaradi tega ob močnejši poškodbi ostanejo delci stekla na foliji, ki ne razpade.
Varnostni vidik
S to rešitvijo so temeljito zmanjšali poškodbe oseb v vozilu zaradi stekla, dodatno je zmanjšana možnost, da bi voznika ali sopotnike ob prevračanju vrglo skozi sprednjo šipo, zaradi kompaktnosti vetrobranskega stekla pa je celotna varnostna kletka vozila sestavljena tudi iz togosti te steklene površine. Ravno zaradi tega je pomembno, da ob morebitnem prevračanju steklo ne izpade iz vozila (čeprav razbito), ampak še vedno ostane sestavni del varnostne kletke, čeprav poškodovan.
Stranska in zadnja stekla v vozilu so kaljena enoplastna, kar pomeni, da se sicer razletijo, da pa drobci stekla ne porežejo potnikov v vozilu. Iz enoplastnega kaljenega stekla so tudi panoramske strehe. V primeru udarca se tako steklo razleti in ga ni mogoče popravljati. Funkcija laminiranega varnostnega vetrobranskega stekla je pomembna tudi ob trku in napihovanju zračnih blazin. Sistem odpiranja je namreč tak, da se del blazine ob napihovanju nasloni na steklo in se le na tak način varno odpre. V primeru, da bi ob trku steklo izpadlo, blazine ne bi imele potrebnega naslona in bi bila njihova učinkovitost temeljito zmanjšana.
»Ravno zato je ob zamenjavi pomembno, da je steklo zares strokovno vgrajeno. Da ne bi ob trku padlo ven, posebno pa tudi zato, da niti slučajno ne pride do zamakanja ob steklu, kar se lahko zgodi ob nekakovostni zamenjavi stekla ali uporabi napačnega lepila. Če pride do zamakanja, to povzroči rjavenje in odstopanje stekla, ob trku pa to lahko pomeni katastrofo. Samo specializiran izvajalec lahko to delo opravi zares optimalno. Tudi zato za popravila stekel ali zamenjavo močno poškodovanih skrbimo specializirani servisi. Poskrbimo za popravilo, za zamenjavo in damo za svoje delo tudi desetletno garancijo,« pripoveduje Kante.

Popravilo ali zamenjava
Avtocenter stekel Novomat ima v ponudbi popravilo vetrobranskih stekel in zamenjavo, vse pa lahko opravijo v centru v Ljubljani ali Mariboru, prav tako imajo tudi mobilni servis. Sistem laminacije vetrobranskega stekla omogoča dve rešitvi sanacije poškodb, popravilo ali zamenjavo, kar je odvisno od velikosti poškodbe. Stranska in zadnja okna pa so kaljena in je edino mogoče popravilo zamenjava. »Na splošno lahko rečemo, da lahko razpoke, manjše od 2,5 kvadratnega centimetra ali približno v velikosti kovanca za 2 evra, popravimo. Zelo pomembno je, da v razpoki ni vlage ali umazanije. Zato je naš temeljni nasvet lastnikom vozil, da v primeru poškodbe vetrobranskega stekla to takoj zalepijo s posebno nalepko, ki jo lahko dobijo pri nas, v skrajni sili pa uporabite selotejp ali kakšen drug lepilni trak.
Tako zaščiteno poškodbo je mogoče lepše popraviti, je manj vidna, še posebno pa se lahko nezaščitene poškodbe stekla maščujejo pozimi. V razpoko pride vlaga, ki zmrzne, in ob odtajevanju stekla ob zagonu avtomobila lahko pride do močnega povečanja razpoke. »Ob strankinem obisku v našem servisu ocenimo, kako se bomo lotili popravila. Kot sem rekel, če je poškodba velika največ kot kovanec za 2 evra in če ni v vidnem polju voznika, kjer ni dovoljeno popravljanje, jo lahko saniramo tako, da bo vaše poškodovano steklo postalo kot novo,« razlaga vodja poslovne enote Ljubljana Sergej Kante.
Cena popravila
Popravilo je končano v dobri uri, prednost servisa Novomat pa je poleg strokovnosti izvedbe del tudi verjetno največja zaloga vetrobranskih stekel v Sloveniji, ki jih imajo praktično za vsa vozila, tako da lahko zamenjavo izpeljejo v enem samem dnevu, natančneje v dveh do treh urah, ker se mora lepilo, s katerim je steklo prilepljeno v vozilo, posušiti.
Prihodnjič bomo več spregovorili tudi o posameznih podrobnostih izvedb popravil, zamenjav in o posebnih karakteristikah sodobnih stekel, za konec pa še nekaj besed o stroških za lastnika vozila s poškodovanim steklom. Če imate vetrobransko steklo zavarovano, Novomat kot pogodbeni partner večine zavarovalnic poskrbi praktično za vse. Za prijavo škodnega primera in zapisnik, prevzamejo tudi vso komunikacijo z zavarovalnico. Potrebujejo prometno dovoljenje vozila, vozniško dovoljenje voznika in zavarovalno polico (za Adriatic Slovenico, Triglav, Zavarovalnico Maribor, Generali, Tilio in zavarovalnico Ergo), tako da stranki ni treba opraviti predhodnega ogleda in zapisnika na zavarovalnici, razen pri zavarovalnici Grawe, kjer potrebujejo cenilni zapisnik. Sicer pa popravilo stekla pri podjetju Novomat stane okoli 60 evrov z davkom vred, kar je bistveno nižja cena, kot jo imajo konkurenčna podjetja. Nekatera sicer oglašujejo, da je popravilo brezplačno, kar pa ne drži povsem, ker popravilo v primeru, da je steklo zavarovano, plača nekdo drug, se pravi zavarovalnica, vsekakor pa to ne pomeni, da je brezplačno.
Če popravilo ni mogoče, pa imajo, tako kot smo zapisali, v podjetju Novomat na zalogi stekla za skoraj vsa vozila, ki vozijo po slovenskih cestah. Od starodobnih katrc pa do tovornjakov in avtobusov.