Na začetku sta priznala, da čisto subjektivno nista preveč naklonjena Husqvarninim motorkam, že po prvih rezih pa sta morala oba priznati, da je husqvarna 550 XP več kot odlična žaga, ki ji zelo težko očitamo kakšno pomanjkljivost.

Malenkosti, ki pomenijo veliko

Husqvarna 550 XP nas je najprej navdušila s svojim videzom. Privlačne linije, odlična kombinacija plastike različnih barv in kovinskih elementov ustvarjajo celoto, ki brez dvoma pritegne pogled. Sam estetski vidik motorne žage ne pove veliko o uporabnosti posameznih elementov, kjer šele podroben pregled osvetli smiselnost nekaterih odločitev Husqvarninih inženirjev. Za boljši vpogled v evolucijo motorne žage smo ob bok novi postavili nekoliko starejšo husqvarno – nekaj let star model 346 XPG. Žaga je v svoji karieri zažagala skozi dobro mero lesa, mi pa smo želeli primerjati malenkosti med novimi in starimi modeli – položaje ročajev, rezervoarje za gorivo, varnostne elemente in podobno. Gre za drobne spremembe, ki na prvi pogled sploh niso opazne in jih pogosto podcenjujemo. Opazili smo na primer, da so zobje, ki se zasadijo v les (ostroge), nekoliko bolj nagnjeni proti koncu meča, zaradi česar je pri žaganju hlodovine njihov stik z lesom boljši, zažagamo pa lahko vsaj centimeter globlje. Na husqvarni 550 XP je pokrovček rezervoarja za gorivo pomaknjen bolj k robu ohišja, premaknjena je tudi črpalka za gorivo. Majhne, a učinkovite spremembe. »Pri naši stari husqvarni je črpalko za gorivo delno prekrivala ročica za zagon, ki je bila kar malo v napoto pri zagonu hladne žage, kjer je črpalka za gorivo skoraj nujna. Tudi natakanje goriva je sploh pri polni kantici zaradi boljšega položaja pokrovčka lažje, možnost politja pa toliko manjša,« je na podlagi izkušenj vpliv sprememb na ohišju pojasnil Dejan Glavan.

fantreze.jpg

Odličen nadzor nad vibracijami

Husqvarnin motor 2,8 kW s pomočjo sistema Start Smart zaženemo brez težav, prosti tek pa je tih in z malo vibracijami. Trije kovinski amortizerji tudi med delom pri najvišjih obratih skrbijo za nemoteče vibracije, amortizerji pa so še dodatno zaščiteni s trakom, ki preprečuje pretirano raztegovanje vzmeti. Uplinjač motorja se nastavlja samodejno, tako da ni potrebe po ročnem nastavljanju ob vsaki spremembi terena ali vremenskih razmer. Husqvarni 550 XP je priložen tudi pokrov, ki ga lahko namestimo, da omejimo dotok hladnega zraka v motor. Njegova uporaba je namenjena zares ekstremnim temperaturnim razmeram, ko bi prevelika količina izjemno hladnega zraka neugodno vplivala na delovanje žage.

lepazaga.jpg

Izjemne lastnosti za kleščenje

Husqvarna 550 XP je namenjena profesionalni rabi v gozdu, še posebno dobro pa se izkaže pri kleščenju. Ima trdno ozko ohišje z ravnim dnom, sistem RevBoostTM pa omogoča izjemno hitro pospeševanje in visoko hitrost verige. V praksi je to precej očitno in žaga praktično v trenutku doseže polno moč. Preizkušena žaga je imela nameščeno tudi zadnjo zavoro TrioBrakeTM, za katero verjamemo, da bi lahko sčasoma postala standardna oprema vseh Husqvarninih žag. Čeprav se zavora v obliki ročice na zadnjem ročaju trenutno namešča predvsem na profesionalne motorne žage, se je zaradi zanesljivega principa delovanja ne bi branili na prav nobeni žagi. Ob nenadnem udarcu sproščene veje ali zdrsu se namreč lahko zgodi, da neizkušen uporabnik motorno žago podzvestno le še bolj stisne v rokah. Zavora TrioBrakeTM pa poskrbi za varnost tudi v takšnih primerih. In naj končamo kar neposredno – zavora TrioBrakeTM med delom ni moteča. Na pogled morda deluje nerodno, a med delom vas ne bo ovirala niti malo. Komentarjev na ta račun torej ne velja jemati preveč resno. Pomislite le na odziv profesionalnih sekačev pred desetletji na danes samoumevno zaščito pred povratnim udarcem na sprednjemu ročaju – ob prihodu takšnih žag so ti zavore celo odstranjevali, saj naj bi jih te motile med delom. Bi si danes upali uporabljati žago brez takšne zaščite?

Tehnični podatki

Prostornina valja 50,1 cm3
Moč 2,8 kW
Maksimalna moč 10200 o/min
Prosti tek 2800 o/min
Priporočena dolžina meča 33–50 cm
Teža brez rezalne garniture 4,9 kg