Če želite zmanjšati dolgoročni negativen vpliv na oči ali vaš vid ni več dovolj dober, da bi prebirali drobne črke na računalniškem zaslonu, upoštevajte naslednje preproste nasvete za uporabnike osebnih računalnikov.

oci.jpg

Prilagodite svetlost zaslona

Zatrite težavo v kali in zmanjšajte svetlost zaslona, da bo prilagojena vašim ergonomskim potrebam. Poiščite navodila v priročniku ali na spletu, če ne veste, kako spremeniti nastavitve.

Omislite si računalniška očala

Računalniška očala imajo na lečah zaščitni premaz, ki ublaži bleščanje, ki ga oddaja zaslon. Večina takšnih očal omogoča tudi povečavo, tako da ubijete dve muhi na en mah. Če vaš vid ni več dober, pa pojdite raje k okulistu in si priskrbite »prava« očala.

Uporabljajte povečavo

Besedil na računalniškem zaslonu ni vedno lahko brati, se zavedajo v Microsoftu, zato je vsestranski povečevalnik program, ki je del skoraj vseh verzij Windowsov. Z njim povečate z miško ali s kurzorjem izbrane dele na zaslonu.

oci1.jpg

Povečajte brskalnik na zaslonu

Večina zaslonov ima danes celozaslonski format, ki ni prilagojen za branje dokumentov. Brskalniki pogosto prikazujejo spletne strani v obliki kolumne, tako da je ob robovih dolg prazen pas. Odstranite robove in povečajte stran tako, da držite tipko »ctrl«, kolešček na miški pa vrtite navzgor, dokler velikost ni primerna.

Zmanjšajte ločljivost namizja

Ločljivost zaslona je odvisna od navpičnih in vodoravnih »linij« - več jih je, manjše so črke in slike. Z desnim klikom na namizje v Windowsih lahko prilagodite oziroma zmanjšate ločljivost zaslona in povečate prikaz.

Nastavite velikost besedila v Windowsih

Operacijski sistem Windows 7 ponuja možnost spreminjanja teksta in drugih elementov v možnostih namizja pod menijem »prilagodi«, do katerega pridemo z desnim klikom na namizje. Ta možnost je omejena na tri prilagoditve: manjšo, srednjo in večjo, vendar je priporočljiva za vsakogar, ki želi ohraniti dober vid.

oci2.jpg

Odpočijte si oči

Omogočite očem, da si odpočijejo in jim privoščite nekaj premora. Predolgo strmenje v zaslon ni zdravo in lahko povzroči sindrom računalniškega vida. Kadar morate dolge ure sedeti za računalnikom, nekajkrat poglejte stran in se za deset do dvajset sekund osredotočite na nek predmet v daljavi, nato pa še na predmet v bližini. Tako boste preprečili utrujenost oči.

Pojdite ven

Če ste ves dan notri, lahko to vpliva tako na vaš spalni ritem kot na oči. Prepustite oči različnim nivojem svetlobe, kar ubije tudi monotonijo vsakdanjega dela v pisarni.