Odgovor: Odgovor na to vprašanje je odvisen od okoliščin primera. V primeru, da ste najemodajalca pravočasno obvestili o težavah z vodovodno napeljavo, je dolžnost ukrepanja na strani najemodajalca, ki sosedu odgovarja tudi za škodo, ki mu je nastala. Enako odgovarja najemodajalec, če je vedel za težave z vodovodno napeljavo, a ni ukrepal oziroma vam je težave zamolčal. Če najemodajalca o napaki oziroma o puščanju vode niste pravočasno obvestili, pa ste vi tisti, ki ste odškodninsko odgovorni za nastalo škodo pri sosedu.

Vprašanje: Na slovenski obali sem vzel v najem dvosobno stanovanje. Stanovanje je na prvi pogled delovalo povsem korektno, a se je pozneje izkazalo, da je imelo kar nekaj skritih napak. Tako se je denimo že kmalu po tem, ko sem se vselil v stanovanje, pokvaril hladilnik, nato še pralni stroj. Težave sem imel tudi z okvarjenimi vrati. Ker z najemodajalcem v najemni pogodbi nisva uredila vprašanja, kdo je odgovoren za kritje stroškov zaradi raznih okvar, me zanima, ali lahko od njega zahtevam, da mi povrne stroške za odpravo teh napak.

Odgovor: Glede na to, da je običajno, da morajo biti gospodinjski aparati med trajanjem najema v funkciji normalnega delovanja (to seveda velja tudi za druge dele stanovanja), je očitno, da ste upravičeni do povrnitve stroškov, ki ste jih imeli zaradi opravljenih popravil in servisov. Ker ste napake že odpravili, lahko od najemodajalca zahtevate, da vam v primernem roku zniža najemnino za vsoto, ki ste jo morali plačati za opravljena popravila in servise. Svetujem vam, da najemodajalca obvestite, da mu boste pri naslednjem obroku plačali najemnino, zmanjšano za višino teh stroškov. Koristno je vedeti, da lahko od najemodajalca zaradi skritih napak v stanovanju zahtevate tudi plačilo odškodnine, če vam je morda zaradi teh skritih napak nastala tudi kakšna nadaljnja škoda (kot posledica nedelovanja gospodinjskih aparatov oziroma zaradi okvarjenih vrat).

mag. Boštjan J. Turk