Kosilna enota

Kosilna enota je pritrjena spredaj in to omogoča dober pregled nad košnjo ter tudi to, da se lahko bolj približate grmom kot nizkim drevesom. Posebna prednost pa je, da s kolesi stroja ne potlačite trave, ki jo boste kosili. Riderji so praviloma mulčerji, ki omogočajo tudi zadnji izmet, pri Grillu pa so se odločili za klasično kosilnico s pobiranjem v koš, z dodatnim priborom stroj omogoča tudi mulčenje. Sistem treh rezil »Grillo Overblow« ustvarja zelo hiter in močan tok zraka oziroma omogoča izmet trave nazaj skozi kanal v velik, 280-litrski koš. Tako je mogoče kositi tudi mokro travo in jo pobirati v koš, kar predstavlja določen problem pri večini traktorskih kosilnic. Prednja dva kosilna noža se vrtita v nasprotni smeri, v sredini pa je tretji, ki posebej poskrbi za boljši izmet. Prenos vrtenja in sile motorja do nožev je izveden prek dvojnega pogonskega jermena, ki ni zobat, tako da v primeru udarca v kamen ali kakšno oviro ne pride do poškodbe stroja in služi tudi kot varnostna sklopka, saj zdrsne. Kosilna širina je 113 cm, višina reza pa se lahko nastavi v sedmih stopnjah od 3 do 9 cm. Sistem s pobiranjem v koš je namenjen lastnikom vrtov, ki želijo maksimalno urejeno trato, in je idealen tudi za košnjo golf igrišč, posebno zelenice ob luknji (green), zelo pa se izkaže tudi jeseni kot pobiralec listja, ko lahko visoko kosite in hkrati pobirate listje. Tudi na asfaltni površini. Listje noži zdrobijo in 280 litrov zdrobljenega listja je veliko.

Sprednjo kosilno enoto enostavno očistite z vodovodno cevjo, ki jo priključite prek posebnega priključka neposredno na enoto, servisni položaj je prav tako enostaven in hiter. Treba je le odklopiti jermena in dvigniti enoto.

prvabonum.jpg

Koš s hidravličnim kipom

Seveda se boste vprašali, kako je s praznjenjem tako velikega koša. Grilo ima vse ukaze na levi strani voznikovega sedeža. Vse, razen pedala za naprej in nazaj. Ko je koš poln, se rezila avtomatsko ustavijo, s čimer se prepreči morebitna blokada nožev, ki bi lahko povzročila poškodbo jermenov. Lahko izberete tudi dodatno možnost brenčala, ki vas bo opozoril na poln koš. Dvig koša je hidravličen in podprt z elektronskim vodenjem, tako da je potreben le pritisk na gumb. Ko se dvigne, teža vrat poskrbi za deblokado magnetne zaponke in vrata se nihajno odprejo. Ko spustite koš v osnovni položaj, se vrata spet zaprejo in zablokirajo z magnetno zaponko. Enostavno in učinkovito.

Omenil sem, da sta pri tej kosilnici združena sistema riderja in traktorske kosilnice. Na rider spominja prednja kosilna enota, le deloma pa tudi upravljanje na zadnjih kolesih, s tem, da je pri riderju praviloma pregibni način upravljanja, pri grillu pa gre le za upravljanje prek zadnjih koles. To omogoča majhen obračalni krog, tako da je notranji radij obračanja vsega 20 cm. Pogon je na sprednjih kolesih, prav tako vsa teža. Po zaslugi tega tudi na strmejših terenih ne pride do zdrsavanja, in to kljub temu, da je pogon le na dveh kolesih. Pritisk na tla je dovolj velik, da omogoča dober oprijem. Kolesa so, kar je zanimivo, iz polne gume, tako da jih ni mogoče predreti. Zadnja kolesa so na nihajni osi, kar dodatno izboljšuje prilagajanje terenu. Pedal za naprej in nazaj je en sam, kar zahteva nekoliko prilagajanja, se pa hitro izkaže kot dobra rešitev, še posebno, ker je na obeh straneh opremljen z amortizerjem, ki vrača pedal v osnovni položaj. Hitrost stroja je od 0 do 9,5 km/h ter je hidrostatična in brezstopenjska. Za dodatni oprijem je stroj opremljen tudi z blokado diferenciala. Parkirna zavora je klasična, kot ročica, omogoča pa, da stopite s stroja tudi med njegovim delovanjem, vendar ne tudi med košnjo. Če je kosilna enota vklopljena in razbremenite sedež, varnostno stikalo, povezano z njim, avtomatsko izklopi stroj. Kosilno enoto vklopite in izklopite s posebnim stikalom, kar je praktično in varno.

tretjabonum.jpg

Motor

FD280 je opremljen s 16-konjskim 479 ccm motorjem vanguard z električnim zaganjalnikom in z 9,5-litrsko posodo za gorivo. Vžig je električen, kar zagotavlja 12 V akumulator. Motor je tih, Grillov sistem Super Silent pa so zasnovali tako, da so maksimalno zmanjšali hrup in odpor izpušnih plinov. Položaj voznika je dober, sedež je oblazinjen in nastavljiv, volan je tudi višinsko nastavljiv.

Lahko rečemo, da gre za večnamenski izdelek, ki je, kot smo zapisali, združil dobre plati traktorskih kosilnic in riderjev.

cetrtabonum.jpg