Ne glede na to, kakšno delo opravljate, morate pri tem upoštevati načela ergonomske varnosti – delavec mora uporabljati ustrezne metode in izdelke, ki ustrezajo njegovemu delu in osebnim sposobnostim. Z upoštevanjem ergonomskih načel namreč zmanjšate tveganje za nastanek bolezni in poškodb, zagotovite višjo stopnjo produktivnosti in večji občutek zadovoljstva delavca.

Ergonomski dejavniki tveganja

Ko slišimo beseda ergonomija, večina ljudi najprej pomisli na pisarniško okolje, ergonomske stole in računalniško tipkovnico. Vendar pa ergonomski dejavniki tveganja obstajajo skoraj pri vsakem delu, ki ga opravljate doma ali v službi. Primeri so opravljanje zahtevnejših del, ki zahtevajo ponavljajoče se gibe, močno in dolgotrajno uporabo prstov, zapestja ali roke, pretirano in stalno napetost v katerem koli delu telesa, dolgotrajno sedenje v enem položaju, težko oziroma pogosto dvigovanje, nošenje, vlečenje ali potiskanje težkih predmetov, delo v ekstremni vročini ali pri nizkih temperaturah in podobno.

ergonomska_varnost_d.jpg

Najpogostejše poškodbe

Posledično se lahko čez čas ob dolgotrajni izpostavljenosti razvijejo hude poškodbe gibalnega sistema, zaradi česar pride do kroničnih bolečin, kot so bolečine v hrbtu, vratu, mišicah in med rameni, šibkosti rok ali prstov, mravljinčenja rok ali prstov, sindroma karpalnega kanala, teniškega komolca in ne nazadnje obremenitev oči.

Ergonomska varnost pri delu na računalniku

Da bi zmanjšali tveganje za razvoj zgoraj omenjenih poškodb in bolezni, poskrbite za ustrezno ergonomsko varnost, medtem ko recimo delate na računalniku. Kupite oblazinjen pisarniški stol, ki je nastavljiv po višini, stabilen in močan. Nastavite ga na ustrezno višino glede na vašo velikost, dolžino vaših nog in višino delovne mize. Stol mora zagotavljati dobro oporo predvsem zgornjemu in spodnjemu delu hrbta. Računalniški ekran, ki se ne sme bleščati, naj bo v višini vaših oči ali malo nižje, tako da vrat ne bo trpel. Tipkovnica naj leži pred vami nekoliko nižje od mize, če je le mogoče. Izognite se stalnemu pritisku na zapestje, ko v roki držite miško. Sedite vzravnano s celo površino stopal na tleh in pustite prostor, da noge zravnate.

ergonomska_varnost_ob_racunalniku_2.jpg

Ergonomska varnost je izredno pomembna tudi za otroke, ne le odrasle osebe. Ko otroci uporabljajo računalnik, ki je sicer načrtovan za odrasle ljudi, so pogosto primorani sedeti v nerodnih položajih, da lažje dosežejo tipkovnico, miško ali vidijo ekran. S pravo nastavitvijo stola, podpore za noge in pisalne mize pa boste poskrbeli, da bo malček sedel v varnem in udobnem položaju.

Drugi nasveti

Kupite ergonomsko oblikovane izdelke, kot so stoli, miške, tipkovnice, miza in drugo. Delovno območje uredite tako, da boste imeli najpogosteje rabljene stvari vedno na dosegu roke in pod višino ramen. Uporabljajte le orodja, ki so narejena, da ustrezajo velikosti vaše dlani. Če na primer vrtnarite ali počnete nekaj drugega, kar zahteva klečanje na kolenih, na kolena namestite zaščitne blazinice, obenem pa pazite, da kolena upogibate na pravilen način brez večjih obremenitev sklepov. V primeru, da dvigate ali premikate težke predmete, pa nosite oporo za hrbtenico in pas.