»Če sem iz Ljubljane in hodim na coworking, da bi spoznal koga, je super, da bi se nekdo pripeljal iz Murske Sobote ali Kopra, da bi morda koga spoznal, pa je bolj težko verjetno. Zato smo prišli na idejo spletne platforme, ki bi se dobro povezala in bi se potem dobila na coworkingu. Idejo smo predstavili na Sedi 5! in odziv je bil pozitiven,« pravi Žiga Berce, idejni vodja platforme Cofinder.

Je to vaša poslovna ideja ali ste platformo naredili kot prostovoljci?

Jure: Sodelovali smo na tekmovanju Inatri, ki ga je organizirala Gospodarska zbornica Slovenije. Tam smo imeli samo idejo in smo zasedli tretje mesto, kar je kazalo na potrebo po tovrstni platformi. Ali je to dobra poslovna ideja, pa še ne vemo, ker poslovnega modela še nismo testirali.

Žiga: Radi bi storitev za uporabnike ohranili brezplačno in financiranje zagotovili po kakšnem drugem kanalu, morda pri startupih, ki hitro rastejo in nujno rabijo nove sodelavce.

Platforma je kot neke vrste LinkedIn, ali kopirate njihov poslovni model?

Jure: Obstajajo vzporednice, denimo pri vpisovanju znanj, razlikujemo pa se v tem, da smo bolj nišni, za startupe.

Žiga: Ne želimo povsem kopirati njihovih poslovnih modelov. Želimo postati dober kanal za povezovanje posameznikov in ekip, ki imajo podobne interese. Prav tako želimo iti dlje v samem smislu povezovanja, kot ga ponujajo podobne obstoječe storitve. Želimo najti čudežno formulo za nastajanje najboljših ekip.

Torej Cofinder ni namenjen samo tistim, ki iščejo soustanovitelje podjetja, ampak tudi tistim, ki bi radi pridobivali nove izkušnje v startupih. Kakšno vlogo boste imeli pri povezovanju ljudi?

Žiga: V prvi fazi jim pustimo, da se sami povezujejo, naš cilj pa je uporabnikom predlagati oziroma priporočati nekoga, ki bi bil lahko primeren za njihovo ekipo, da bi res ponujali kakovostne storitve. Tako posamezniku ne bi bilo treba pregledati stotih profilov, ampak jim mi predlagamo nekaj uporabnikov, ki bi bili res primerni zanje. In obratno, tudi tisti, ki iščejo priložnosti za delo, bi dobili predlog, katere ekipe so primerne zanje.

Boste uporabnike poskušali mrežiti tudi na kakšnem dogodku v živo?

Žiga: Platforma je prvi korak pri iskanju potencialnih sodelavcev, nato pa je cilj, da se dobijo tudi v živo. Zagotovo soustanovitelja podjetja ne moreš najti na internetu, tako da jih spodbujamo, da se dobijo na kakšnem dogodku, kakšni kavi ali v coworking prostoru. V petek pa s Hekovnikom pripravljamo tudi dogodek Sestavi svojo ekipo, katerega rdeča nit bo iskanje soustanovitelja. Hekovnik bo najprej imel predavanje, kako se sestavi ekipo, nato pa bodo pitchali tudi udeleženci, na koncu pa bo še speed dating, ko bodo tisti z idejami za projekte lahko poiskali potencialne sodelavce. Ne gre za klasično mreženje, kjer se večinoma družijo samo tisti, ki se že poznajo, ampak jih bomo »prisilili«, da se bodo rojevala tudi nova poznanstva.

Bi lahko rekli, da je to tudi orodje za večjo zaposljivost mladih, ki bodo na ta način lahko prišli do sodelovanja pri različnih projektih in novih izkušenj?

Jure: V Sloveniji nekateri mladi trenutno nimajo veliko priložnosti za delo, tako da je platforma alternativa, ki ponuja pridobivanje izkušenj, realizacije lastnih idej in povezovanje.

Žiga: Veliko ljudi ima dobre ideje, ki pa same po sebi niso nič vredne, zanje je treba delati. Je pa velikokrat tako, da denimo študenti veliko truda vlagajo v kakšne diplomske naloge, ki pa jih nato ne morejo realizirati zaradi pomanjkanja določenega znanja. In mi želimo pomagati tudi v takih primerih.

Boste na platformo privabljali tudi tuje uporabnike ali boste omejeni zgolj na Slovenijo?

Žiga: Radi se pošalimo, da smo internacionalni, ker imamo v bazi Indijca, sicer pa smo se osredotočili na Slovenijo, ker je za testiranje platforme to lažje. V osnovi pa smo se odločili, da bomo startali vsaj na evropsko startup sceno, ker je Slovenija kljub vsemu premajhna. Želimo si uporabnike, ki imajo željo narediti nekaj več, pa četudi jih bo zato na platformi manj.