Avtomobilski svet, kjer se drenja največ Jožkov in Francijev, se vrti okoli avtomobila, ki postaja nesmrten – golfa. Volkswagen zna namreč ustreči okusu večini kupcev. Golf je namreč pisan na kožo tistim, ki želijo igrati na varno karto. Sodobna tehnika, nezamenljiv zunanji videz, vsakodnevna uporabnost. Aduti, ki jih tekmeci lovijo na vsakem koraku. Eden teh je na primer tudi citroën C4. Francoz se je te naloge lotil dobro in pogumno, nehvaležno bi bilo napovedovati ali ugibati, ali mu je uspelo ali ne. V svoji vsakodnevni pojavi pa vseeno ponuja malce več začimb, s katerimi zna uspešno začiniti vsakodnevno življenje. V dobrem smislu.

Torej, golf je z novo generacijo to, kar naj bi bil: 4,26 metra dolg petvratnik s prepoznavno obliko, nemško urejeno zasnovo in občutkom kakovosti, ki ne preseneča. Notranjost je značilno germanska in to je adut, na katerega igrajo že nekaj generacij. Pod motornim pokrovom je to pot bil nameščen tudi že znani 1,6-litrski dizelski motor s 77 kilovati (105 konji), ki ga sicer ne razganja od moči, a povsem solidno služi svojemu namenu. Na drugi strani je C4. Citroën, ki je znan po svoji malce drugačni naravnanosti, je pri zunanji obliki poskušal malce bolj drzno zasnovati avtomobil, ki je prepoznavno drugačen od tekmecev. Nekaterim bo to všeč, drugim spet manj, a s 4,33 metra dolžine je vseeno toliko večji, da se to pozna pri prostornejši notranjosti, kar pride prav predvsem potnikom na zadnjih sedežih. Njegov motor, prav tako 1,6 litrski, pa je za odtenek boj nežen in odločen, saj zmore tudi nekaj več kilovatov, 84, kar znese 115 konjev, teh deset dodatnih pa se tudi na cesti kar dobro pozna. Ne pri končni hitrosti, (golf zmore 192, C4 pa 190 km/h), tudi ne pri pospeških do 100 km/h (golf: 10,7 sekunde, C4 pa 12,4), ampak pri odzivnosti na voznikove ukaze. Vseeno pa svoje potem naredi podvozje, tukaj je golf z nekoliko tršimi lastnostmi bolje na poti pri malce bolj dinamični vožnji, C4 pa zato toliko bolj prepriča z udobnostjo, nad katero se nihče ne more pritoževati. Še več, igra številk tudi sicer ne odraža prav realnega sveta. Oba imata, v teoriji, 380-litrski prtljažnik, pa vendar je Citroënov nekoliko bolj prijazno oblikovan in daje občutek večje prostornosti in uporabnosti.

Tudi občutek za volanom je pri obeh dober, čeravno je v C4 nekoliko bolj sproščeno. Prvi vtis je namreč malce drugačen, a ko avtomobil vozniku zleze pod kožo, je le-ta hvaležen za francosko mehkobo. Enako velja za menjalnika, pri čemer se mora golf znajti s petimi, C4 pa ima na voljo še bolj uporabnih 6 prestav, ki se zelo dobro obnesejo predvsem pri vožnji na avtocesti in zmanjševanju porabe. Golf je na preskusu porabil 6,1 litra goriva na 100 kilometrov, močnejši C4 pa le 5,8. Pa nismo zelo varčevali ne z enim ne z drugim avtomobilom. Če je do sedaj nekako veljalo, da pri Citroënu ne vedo natančno, kaj bi z menjalniki, so v C4 veliko bolje opravili domačo nalogo, zato se zdaj tudi njihov uvršča v zlato sredino.

Sem nekam bi oba sodila tudi pri ceni. Golf z opremo highline, ki premore seveda celo vrsto elektronskih pripomočkov, klimatsko napravo, dodatne možnosti osvetlitve notranjosti, športna sprednja sedeža in še marsikaj, stane sprejemljivih 20.450 evrov. C4 pa je nekoliko dražji, s paketom opreme exclusive (poleg elektronskih pripomočkov še možnost različnih osvetlitev merilnikov, samodejna elektronska zavora, 16-palčna platišča in še in še), stane 22.730 evrov. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si