Je bil slovenski pospeševalnik TSstartup dobra podlaga za Wayro?

Sama ideja pospeševalnikov se ne razlikuje, Wayra ima le večjo mrežo kontaktov in lahko sodeluješ z ljudmi, do katerih bi sicer težje prišel. Način mentorstva pa je podoben v obeh pospeševalnikih. Mentorji v TSstartupu imajo izkušnje iz tujih pospeševalnikov in seedcampov ter so to prakso prinesli v Slovenijo. Je pa res, da dogodki mreženja, ki jih pripravlja Wayra, privabijo več ljudi, s katerimi bi lahko poslovno sodelovali, v našem primeru so to svetovno priznani mediji. Če bi takšen dogodek organiziral TSstartup, pa težko pričakuješ, da se bo pojavil direktor New York Timesa ali Guardiana.

Je mreža kontaktov tista dodana vrednost Wayre?

Predvsem. Bili smo v državi, kjer je v Evropi najbolj razširjena startup scena in ne pretiravam, če rečem, da vsak dan nastanejo dva ali trije novi startupi. Izstopati med njimi ni tako preprosto kot v Sloveniji in zato veliko pomeni, če lahko rečeš, da za tabo stojita Wayra in Telefonica. Svež startup sredi Londona bi moral svojo idejo veliko bolj dokazovati, kot pa če si del tega pospeševalnika.

Na kaj ste bili torej bolj osredotočeni, na iskanje poslovnih partnerjev ali na razvoj aplikacije?

Na oboje. Iz TSstartupa smo šli z minimalno sprejemljivim produktom, aplikacija še ni bila takšna, kot jo trg potrebuje, in smo zanjo porabili še kakšnih šest mesecev. Je pa bilo to tam lažje, ker je Wayra velik ekosistem in lahko hitro preveriš idejo pri drugih udeležencih pospeševalnika. Aplikacijo smo izdali konec novembra, teden dni kasneje je bil Peekster najboljša aplikacija na angleškem App storu, kar nam je veliko pomenilo, saj smo v relativno kratkem času brez velikega vložka dobili neke vrste brezplačen marketing. Zdaj že pripravljamo novo verzijo Peekstra, ki bo zunaj do konca februarja.

Kar zadeva poslovni del, pa smo orientirani na angleški trg in tam smo imeli stike z mediji, s katerimi želimo delati. To smo dobro izkoristili preko svetovalnega odbora Wayre, ki ima povezave z založniki.

Pogovarjali ste se tudi z investitorji. Na kaj so bili pozorni?

Z investitorjem si v stiku kar precej časa, gre za razmerje, ki ga gradiš skozi celotno delovanje startupa. Jim je pa načeloma vseeno, kako je videti produkt, pomembno je, kako je trden tvoj poslovni model, kako perspektiven je produkt in koliko imaš možnosti, da čim prej prideš do točke, ko na trgu lahko nastopaš z veliko uporabniki ali začneš služiti omembe vreden denar. Zanima jih torej predvsem finančni del, manj pa se posvečajo sami ideji aplikacije.

Želite si osvojiti tudi ameriški trg. Kako se ga boste lotili?

Trenutno smo osredotočeni na angleški trg, dobivamo pa dobre odzive tudi od drugod, kar nam daje motivacijo, da poskušamo čim prej priti še na druge trge, predvsem ameriškega. Tam so namreč močni založniki, več je tveganega kapitala in tudi uporabnikov, kljub vsemu pa to še ni prioriteta. Na angleškem trgu imamo še veliko izzivov in odprtih priložnosti, a priložnosti za rast pa kljub vsemu niso tolikšne kot v ZDA. Ena od možnosti je kakšen ameriški pospeševalnik, morda tudi udeležba na katerem od pomembnih dogodkov. Na voljo imamo več scenarijev, bomo pa videli, za katerega se bomo odločili.

Delujete na področju, kot je pred leti DoubleRecall. Ste se kaj povezali z njimi?

To je bil eden od prvih korakov, ki smo jih naredili. Takšni nasveti so namreč zelo dragoceni, da ti nekdo iz prve roke pove, kako zadeve delujejo. Ko si prvič soočen s trgom, si lahko marsikaj predstavljaš ali prebereš, ustvariš svojo sliko, ampak realnost je kljub vsemu drugačna in težave običajno nastopijo tam, kjer si jih najmanj pričakoval. Zato so zelo dobrodošli nasveti, čemu namenjati pozornost, na kaj paziti in kako se sklepa posel v branži.

Če se zdaj postavite v vlogo svetovalca, kako naj se startupi lotijo prijave za Wayro, ki trenutno vabi v pospeševalnik v Pragi?

Načeloma Wayra ob teh prijavah daje poudarek različnim področjem, zato je dobro spremljati, katere startupe izbirajo. Prednost je, če prihajaš s področja, kateremu v tistem trenutku dajejo prednost. Sama prijava ni zahtevna, moraš biti kratek in jedrnat, čim bolj perspektivno predstaviti idejo. Glede produkta v naši generaciji ni bilo pomembno, v kateri fazi razvoja je bil, je pa prednost, če že imaš kaj pokazati. Mi smo to imeli, kar je bilo verjetno ključno, da nam je uspelo. Bi pa Wayro priporočal startupom, ki ciljajo na korporacijske trge. Telefonica je namreč zelo dobro povezana z drugimi korporacijami in te lahko hitro predstavijo drugim korporacijam.